Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 715
Jeg har problemer med en bærbar pc som ble kjøpt før helgen.
Når lokket på pc'en lukkes skal den gå i dvalemodus....problemet er at den pcen henger mens det står "forbereder dvalemodus" har ventet over natten men den kommer ikke lengre

Jeg prøvde å forandre på strøminstillingene, å testet ventemodus i stedet.
Da henger pc'en seg i det øyeblikket det står "forbereder ventemodus"
Skal jeg slå av pcen, henger den seg mens det står "Windows avslutter" og dette problemet har jeg på den stasjonære også... men har ikke brydd meg noe særlig om det siden den står på omtrent 24/7....

Alt i alt resulterer dette i at jeg må holde inne powerknappen på den bærbare i 3 sekunder hver gang lokket på pcen legges gjenn, lar den stå i 30 minutter, eller prøver å slå den av.

Ja jeg vet det finnes metoder for å stoppe at pcen går i dvalemodus, hvilemodus osv...
Men jeg lurer på hva som gjør dette.
Har googlet, søkt på nff ++ og ser at veldig mange andre har problemer med dette men veldig få har svar....

Noen kloke hoder der ute?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg tipper på en feil i OS'et eller dvalefunksjonen.

Dersom den er såpass ny kan du jo bare kjøre en recovery på den og se hva som skjer da.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
Jeg tipper på en feil i OS'et eller dvalefunksjonen.

Dersom den er såpass ny kan du jo bare kjøre en recovery på den og se hva som skjer da.
Vis hele sitatet...
Første jeg gjorde når jeg mottok pcen var fjærne Vista å installere XP... så har nokk ingen recovery funksjon...