Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1351
Har skjedd noe meget underlig den siste tiden...

Jeg oppdaget her om daget at det var et trådløst nett som het det samme som jeg hadde tenkt til å kalle bikkja mi. Det er et veldig spesielt navn, ingen som ville kalt sitt Wi-Fi for... Greit nok, litt merkelig der og da, men tenkte ikke mer over det.

Så sitter jeg her om dagen å fikler med kameraet mitt og så ser jeg plutselig at det dukker opp et nett som heter Fotoapparat. Skjønner ingenting og begynner å se meg rundt i rommet, noen som overvåker meg?! Skulle inn å finne info om nettet, men da forsvant det med en gang (selvfølgelig)

Noen som har peiling på dette? noen som tuller med meg deluxe, eller er jeg hacket på et vis? Fikk omsider huket tak i BSSIDen, kan jeg bruke denne til å finne ut noe?
Sitat av evenw5 Vis innlegg
Har skjedd noe meget underlig den siste tiden...

Jeg oppdaget her om daget at det var et trådløst nett som het det samme som jeg hadde tenkt til å kalle bikkja mi. Det er et veldig spesielt navn, ingen som ville kalt sitt Wi-Fi for... Greit nok, litt merkelig der og da, men tenkte ikke mer over det.

Så sitter jeg her om dagen å fikler med kameraet mitt og så ser jeg plutselig at det dukker opp et nett som heter Fotoapparat. Skjønner ingenting og begynner å se meg rundt i rommet, noen som overvåker meg?! Skulle inn å finne info om nettet, men da forsvant det med en gang (selvfølgelig)

Noen som har peiling på dette? noen som tuller med meg deluxe, eller er jeg hacket på et vis? Fikk omsider huket tak i BSSIDen, kan jeg bruke denne til å finne ut noe?
Vis hele sitatet...
Identifiser produsenten med BSSID-en her:
http://www.coffer.com/mac_find/

Er du sikker på at nettet som heter Fotoapparat ikke er et nett som kameraet ditt har laget selv? Har kameraet ditt støtte for WiFi kanskje?

Send gjerne en PM, så kan jeg hjelpe deg via Teamviewer til å finne ut mer om dette.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 28. september 2015 kl. 20:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Skal se hva jeg finner ut av nå! Nei, ingen kamera med nett her i huset.

Info jeg fikk opp:
Prefix Vendor
EC43F6 ZyXEL Communications Corporation
Vis hele sitatet...
Sist endret av evenw5; 28. september 2015 kl. 20:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av evenw5 Vis innlegg
Skal se hva jeg finner ut av nå! Nei, ingen kamera med nett her i huset.

Info jeg fikk opp:
Vis hele sitatet...
Det ser ut til at aksesspunktet er produsert av ZyXel. Det betyr at det neppe er et reelt kamera. Har du selv et aksesspunkt som er av merket ZyXel?
Sjekk PM.