Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 12675
Hei dere,

På min postkasse står det klart og tydelig at vi IKKE ønsker NOE reklame, men postkassen er fortsatt full av drit hver eneste dag.

Sist uke kom det 29 blader på 2 dager levering og i dag var det 13 blader.

Min nabo har 4 (!!) Store lapper og merker hvor det står tydelig nei til ALL reklame, nei til uadressert reklame, KUN adressert Post og NEI til gratisaviser.. Alikevel får han også masse uønsket reklame i postkassa si.

Hva gjør man med dette? Hvor kan en klage og evt få Posten til å hente søpla si. Kan da ikke være lov å legge fra seg aviser og blader til personer som tydelig ikke ønsker det.
Er du sikker på det er Posten som gjør det? Kan være et tredjeparts firma, og de driter i markeringen på postkassa.
Av og til har det dukket opp uadressert reklame i postkassen min, på tross av at det står mange tydelige oppfordringer mot det. Det enkleste som funker er å si ifra til butikken som har tilbudsavisen, i siste tilfelle var det XXL hos meg. Kundeservice svarte raskt, og bad om adressen min slik at de kunne ta kontakt med budet som leverer reklamen. Problem løst.

Snakk med butikkene som det reklameres for, de vil ikke at reklamen deres skal leveres til kunder som ikke ønsker det - det er dårlig for merkevaren deres.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg hadde en lang diskusjon med budet til min lokale gratisavis om hvorfor jeg ikke ønsket avisa, men jeg fikk gjort ham oppmerksom på klistremerket om at gratisaviser er uønsket. Etter det har jeg ikke fått den avisa.
Sitat av raze Vis innlegg
Er du sikker på det er Posten som gjør det? Kan være et tredjeparts firma, og de driter i markeringen på postkassa.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kan se bilen deres. Naboen min jobber fra hjemmekontor og kan se ned til postkassa fra vinduet sitt. 9/10 ganger er det bare Postbilen som kommer.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Ja, jeg kan se bilen deres. Naboen min jobber fra hjemmekontor og kan se ned til postkassa fra vinduet sitt. 9/10 ganger er det bare Postbilen som kommer.
Vis hele sitatet...
Er naboen din oppe om natta? Det er nemlig da avisbudet (eller andre) leverer reklamen i postkassa di.
Ta en liten prat med postbudet bare, eller evn legg inn klage på postbudet til firmaet budet jobber hos.
Send også inn klage til posten her: https://www.posten.no/kundeservice/kontakt-oss
Da vil trolig både postbudet på ruta di og en overordnet få klagen på papir.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Som regel er det ikke posten selv som spammer deg med slik søppel. Heller reklame-byråer som hyrer inn ungdom for levering av reklame fra kl 05.00 på morgenen. Skjønner uansett at du blir irritert. Det er jo snakk om hinsides mye søppel.
Leste om en kar som samlet opp all reklamen gjennom 27 år. Ser at VG har lagt den bak betalingsmur: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...me-over-27-aar. Det var snakk om 800 kg med søppelpost!
R.i.p 23.04.2021
Jeg har også 2 sværr klistremerker der det står nei til reklame.men det viste seg at vær morning var den full av reklame. En sommer morning ventet jeg på avisbudet og trua han med machete og ba han gi faen i og pute skit i kassa mi! Nå dukker det aldri opp reklame
Sitat av Tarm Vis innlegg
Jeg har også 2 sværr klistremerker der det står nei til reklame.men det viste seg at vær morning var den full av reklame. En sommer morning ventet jeg på avisbudet og trua han med machete og ba han gi faen i og pute skit i kassa mi! Nå dukker det aldri opp reklame
Vis hele sitatet...
Hva med vanlig post? Dukker den fortsatt opp? 🤣
R.i.p 23.04.2021
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Hva med vanlig post? Dukker den fortsatt opp? 🤣
Vis hele sitatet...
Hehe ja heldigvis
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Hei dere,

På min postkasse står det klart og tydelig at vi IKKE ønsker NOE reklame, men postkassen er fortsatt full av drit hver eneste dag.

Sist uke kom det 29 blader på 2 dager levering og i dag var det 13 blader.

Min nabo har 4 (!!) Store lapper og merker hvor det står tydelig nei til ALL reklame, nei til uadressert reklame, KUN adressert Post og NEI til gratisaviser.. Alikevel får han også masse uønsket reklame i postkassa si.

Hva gjør man med dette? Hvor kan en klage og evt få Posten til å hente søpla si. Kan da ikke være lov å legge fra seg aviser og blader til personer som tydelig ikke ønsker det.
Vis hele sitatet...
Er så enig...søppel. Vi får stå sammen, og bare hive det ut og ned på bakken. kanskje komunene ville reagere og gjøre noe? I allefall tar jeg av all plast på frukt og grønnsaker og legger det igjen i butikken.
De eneste gangene jeg har hørt om at de sluttet å levere reklame til folk som var plaget av det var de(n) gangen(e) en narkoman bare tente på all reklamen han fikk i gangen til leilighetsblokka han bodde i.