Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1698
Har lest at noen finner høsten den beste årstiden for å trippe (nå er det jo strengt tatt vinter), men bør man ta sin første (som jo kan bli den siste om det ikke faller i smak) tur på våren/sommeren ?

Det bør vel være dagslys, og trippen varer jo en stund, er snakk om syre 125 mic. Kan mørke lett bli skremmende ? Er det med å få oppleve naturen oppskryt ? Har tenkt på kombinert inne/ute-tripp, man må jo se det ann.

Er ellers høvelig belest på feltet psykedelika. Jeg tenkte at en tripp på våren kunne gi en uvanlig flott sommer, da man jo ofte får en moderat etterglød.
Nå har jeg bare tatt syre på kvelden en gang og det endte opp med at jeg satt innpakket i dyne på verandaen mens jeg loopet som faen og inspiserte de merkelige tingene hagen bedrev. Sopp ga en lignende følelse bare minus loopinga. Slik jeg har oppfattet det spiller underbevisstheten en langt større rolle i mørket enn i lyset og det kan føre til litt mere visuelle opplevelser enne i dagslys. Er uansett verdt å prøve en gang bare for opplevelsens skyld i mine øyne.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Har lest at noen finner høsten den beste årstiden for å trippe (nå er det jo strengt tatt vinter), men bør man ta sin første (som jo kan bli den siste om det ikke faller i smak) tur på våren/sommeren ?

Det bør vel være dagslys, og trippen varer jo en stund, er snakk om syre 125 mic. Kan mørke lett bli skremmende ? Er det med å få oppleve naturen oppskryt ? Har tenkt på kombinert inne/ute-tripp, man må jo se det ann.

Er ellers høvelig belest på feltet psykedelika. Jeg tenkte at en tripp på våren kunne gi en uvanlig flott sommer, da man jo ofte får en moderat etterglød.
Vis hele sitatet...
Du er over minimumsalderen på 25 år. Men jeg vet ikke hvilken oppvekst du har hatt. Ved vanskelig oppvekst, så kan en få forskjellige psykiske plager. LSD kan kanskje hjelpe deg, eller gjøre det mye verre. Og dette er noe kun du eller en evt. psykiater/psykolog du har "vrengt sjela for" kan svare på. Men jeg vil ALDRI anbefale ulovlige stoffer!
Sist endret av Dodecha; 10. november 2015 kl. 14:11. Grunn: Fjernet slettet innlegg som ble sitert
Naturen er ikke oppskrytt. Langt ifra. Fint mulig å ta en tur på høst/vinter og, om du kler deg godt og stikker ut tidlig nok (så du får med deg lyset). Men det er kanskje ekstra deilig en vårdag når naturen har kommet til liv igjen. Når det er mildt, trærne har begynt å komme til liv og når fuglene kvitrer. Dessuten virker det ikke som om det er om å gjøre å trippe fortest mulig.
Sist endret av Bearass; 10. november 2015 kl. 09:26.
Naturen er ikke oppskrytt, men for meg er det ikke essensielt. Tok en lignende dose første gangen jeg prøvde det, og jeg var helt overrasket over det bare. Tok en større dose igjen nå på halloween (gikk helt fint, hadde alltid mulighet til å bli kjørt hjem hele tida osv, men var aldri nødvendig). Altså jeg kan ha vært heldig også, men jeg syntes det var en fin opplevelse.

Poenget mitt er at jeg tror du vil få en fin opplevelse av det uansett så lenge du vet hva du gjør og har lest deg opp skikkelig på det, så tror ikke naturen spiller en stor rolle, men det er definitivt noe du vil tenke på tilbake på i ettertid om du så venter til høsten!
Hvorfor ikke bare ta det nå og til våren? Får du prøvd begge deler.
Det er vanskelig å gi tips til folk angående psykadelika fordi det er så utrolig individuelt fra person til person, og forskjellig fra trip til trip.

Men det er ikke sånn at naturen uten videre blir super magisk og gøy bare fordi man er på droger. Det blir hva man gjør det til selv. Du må definitivt bare prøve det ut og forbedre din neste trip basert på hva du lærte. Selv foretrekker jeg å være ute i naturen på morgene/dagen og så bevege seg inn mot kvelden. Å være ute i naturen er deilig fordi det er stille, rolig, lite folk og ofte mye interessant å se på.

Jeg er veldig fan av å organisere og planlegge før en trip. Jeg oppdaget at komfort er en viktig del av min trip opplevelse. Det betyr at jeg liker å ha snacks, mat, drikke, varme klær, tepper etc lett tilgjengelig. Nå har jeg stort sett kun trippet på trance partier, men de samme prinsippene gjelder.
På lørdag setter jeg ut på min andre trip som ikke er på et trance party og ser frem til det

Ditt mindsett er nok det viktigste med turen. Det legger grunnlaget for hvordan turen blir.
Jeg vil anbefale deg å dra på tur i naturen. Mine beste opplevelser på psykedeliske stoffer har vært i naturen. Både alene på fjellet og i forbindelse med utendørsrave.

Hvis du er ute etter visuelle effekter er det lurt at du sørger for å ta turen din i dagslys. Uten lys er det lite spennende å se på ute i naturen. Mørke kan være bra på tur det også, men for min del så tenker jeg at det passer bedre hvis du skal ha en trip rettet innover i ditt eget hode. Mørke kan eventuelt passe ganske bra i bymiljø. Det er lett for å bli overrasket over hvor vakre de gamle kjedelige gatelysene i kan bli. Spesielt sammen med de fargede trafikklysene og litt våt brostein som reflekterer, magi..

Alle årstidene har noe vakkert ved seg. Elsker å spise flein på en solfylt høstdag når høstfargene er på sitt sterkeste!
Vinteren lager snøen en fantastisk "dempet" eller rolig stemning. Lyden om vinteren er veldig behagelig pluss at snø reflekterer måneskinn så det funker bra å se ting selv om det er natt.

Hvis du føler at du er klar for at ta dine første steg inn i den psykedeliske verden så ser jeg ingen grunn til å vente til våren. Bare sørg for at du tar det med noen du er komfortabel med, og at du har hele dagen etterpå fri til å slappe av og ta innover deg hendelsene fra dagen før.

God tur!