Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2154
Hei.
Jeg så nylig på filmen the man from earth, og jeg likte veldig godt konseptet.
Den var intelligent og tankevekkende. Med tanke på at hele filmen foregikk på en plass og det bare var "preik", så hadde jeg ikke de store forventningene, men den var absolutt verdt å se. Tror ikke det finnes mange filmer med et slikt konsept, men håper på å få et tips eller to likevel.
aner ikke, men hvis du liker kule teorier og snakking så anbefaler jeg Waking life av Richard Linklater
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
12 angry men
Unthinkable
The sunset limited er også knallbrad
Sist endret av nso; 29. november 2015 kl. 04:16.
The man from earth er kul ja. En av mine favorittfilmer.
The sunset limited er ganske kul. Ikke helt den samme "historien", men det er en sakte film som baserer seg på dialog og ideer.
Du kan kanskje også sette pris på Only Lovers Left Alive .

edit: lol, var visst ikke bare jeg som tenkte Sunset Limited...

Oh, og coherence er også litt i samme sjanger. Anbefaler også å slenge inn Another Earth i lista da den er knallbra.
Sist endret av moret; 29. november 2015 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
My dinner with André (1981)
Tror du kan like denne. Veldig i samme stil, filosofisk og intelligent samtale gjennom hele filmen.
Var en tråd på reddit som diskuterte akkurat det samme i dag, du kan nok finne en del tips der.
Link
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Takk for forslaga. Fikk sett The sunset limited i kveld, og dere traff godt med det forslaget. Det var en knallfilm rett og slett. Ikke mange filmer som får meg til å sitte så klistret til TV'en. :-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://en.wikipedia.org/wiki/Diplomacy_(2014_film)

Såg den her om dagen, og den skuffa ikkje. Stilen minner nok en del om The man from earth