Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 13274
Ikke kjøp i Januar.
Har du noen innspill rundt hvorfor?
Hvis du ser på grafen har den alltid en ath i januar. Er nok derfor lønner seg å kjøpe lavt, og selge høyt. Nå er den på en ath, så det lønner seg nok å vente noen mnd, da det messt sannsynelig vil synke de neste mnd, for så å gå opp igjen og forhåpentligvis en ny ath januar 2022.
Jeg heter ikke Joralf, så om dette stemmer må du vurdere selv
Sist endret av Heimdall-; 15. januar 2021 kl. 13:02.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Ser på valutakalkulator nå at en bitcoin er verd 305 920 Kroner. Vil det være lønnsomt å kjøpe en bitcoin nå? (For folk som har råd til dette.)
Det er fortsatt pandemi osv. Men internasjonal handel er opp. Jeg så tidligere i dag at DHL akkurat bestillte flere nye Boeing 777 (transportverson) og at et annet selskap bestillte flere nye 747 transportverson.
Vis hele sitatet...
Her vil du få helt forskjellige svar, avhengig av hvem du spør. Selv ville jeg ikke kjøpt bitcoin på nåværende tidspunkt, rett og slett fordi jeg tror aksjemarkedene er overmodne for en kraftig korreksjon. Og vi så jo hva som skjedde med bitcoin prisen når kursene kollapset i mai 2020.

PS: Hvis du først skal kjøpe bitcoin for såpass store beløp bør du også passe på at du ikke blir flådd med gebyrer. Anbefaler deg å lese avsnittet om kostnader i ITavisen sin guide her. Skal du betale 0,5% på 320.000 kroner blir det jo snakk om 1.600 kroner bare i gebyrer for å handle bitcoin. Noen børser (inkl Binance og Coinbase) kutter gebyrene kraftig så fort du handler for X antall kroner. Verdt å sjekke ut før du setter i gang.
I og med at tråden ble startet i april 2019, og med tanke på dagens pris, så håper jeg du kjøpte en hel bitcoin