Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 14687
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Kom over et par morsomme tabeletter her om dagen. De heter Arcoxia. Jeg har forsøkt å finne relevant informasjon, og hvertfall angåes mulighet for rus, gjennom internett. Dog vises det å være vanskelig å finne et positivt svar. Det eksisterer bare 1 søkefunn her på freak. Ei heller er jeg av typen særdeles god i engelsk, så jeg får litt angst og greier ikke fokusere de engelske tekstene.

Slik jeg har forstått det er disse medisinene smertestillende for ledd og muskler. Videre kommer vi da til det store spørsmålet: skal disse pillene legges i krise-boksen til en dårlig dag, bør de kastes fortere enn svint eller er dette noe jeg kan legge bort og glede med over?

Som en liten tilleggsinfo kan jeg tillate meg å opplyse om hva som står på dem:
Side 1: Arcoxia 90
Side 2: 202
Sist endret av Underklass; 1. januar 2017 kl. 14:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Trådstarter
Beklager, men jeg forstår ikke helt informasjonen som er å finne på felleskatalogen. Om noen kunne greid litt ut om hvordan det fungerer, om man oppnår rus-effekter og i såfall hvilke og i omtrentlig stor grad? Helt nederst i hovedinnlegget står beskrevet hva som er å lese på tabeletten.
Den er i samme katogori som ibux, umulig og ruse seg på. Dette kan du vente deg om tar for mange :
Bivirkninger: Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Magesmerter, forstoppelse, gastritt, halsbrann/syrerefluks, flatulens, diaré, dyspepsi/epigastrisk ubehag, kvalme, oppkast, øsofagitt, sår i munnen. Hjerte/kar: Palpitasjoner, arytmi, hypertensjon. Hud: Ekkymose. Infeksiøse: Alveolar osteitt. Lever/galle: Økninger i ALAT og ASAT. Luftveier: Bronkospasme. Nevrologiske: Svimmelhet, hodepine. Stoffskifte/ernæring: Ødem/væskeretensjon. Øvrige: Asteni/fatigue, influensalignende sykdom.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Trådstarter
Hva er da så spesielt med denne medisinen når den kan sammenliknes med Ibux, siden pasienter med f.eks. Bektrevs får dette isteden for ibux? Er bare nysgjerrig. Kan bruke rusmidler, ikke bestemme hva man kan ruse seg på (gitt at det ikke er obvious).
Forskjellen er at denne. Arcoxia er for symptomatisk behandling av artrose, revmatoid artritt, Bekhterevs sykdom samt ved smerte og tegn på inflammasjon assosiert med akutt urinsyregikt. og ibux er Ved milde til moderate smerter og Akutte inflammasjonstilstander i muskel-skjelettsystemet. Revmatoid artritt og artroser. Juvenil revmatoid artritt.
Sist endret av mrracerhacker; 1. januar 2017 kl. 15:46.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Trådstarter
Takk for at du bruker av tiden tid til å hjelpe og forklare for meg.
Kan jeg bruke disse medisinene som en erstatter av vanlig moderat smertestillende? Typ i tilfelle jeg er fri for Ibux eller Paracet, så kan jeg velge å bruke denne og muligens oppnå samme resultat?
Ibux hemmer prostaglandinsyntesen, virkningen er ikke helt klarlagt. Arcoxia hemmer dannelsen av prostaglandiner ved COX-2-hemming. Hva og hvordan dette funker er ganske kompliserte greier. Annen viktig forskjell er at du bare trenger 1 dose av Arcoxia for den henger så lenge igjen i kroppen mens ibux gjerne må taes fire ganger i løpet av et døgn. Begge medisinene er betennelsedempende. Prostagladin er det som gir smerter, betennelse og feber blant annet, derfor virker disse medisinene.

Forskjellen mellom slike medisiner og opiater som morfin, paralgin forte er fordi dem virker på opiatreseptorene som gir smertedemping og eufori, følelse av velvære. Derfor har dem ruspotensialet og Arcoxia ikke.

Sitat av Underklass Vis innlegg
Takk for at du bruker av tiden tid til å hjelpe og forklare for meg.
Kan jeg bruke disse medisinene som en erstatter av vanlig moderat smertestillende? Typ i tilfelle jeg er fri for Ibux eller Paracet, så kan jeg velge å bruke denne og muligens oppnå samme resultat?
Vis hele sitatet...
Ja samtidig bør det vurderes av lege, for dem kan ha farlige bivirkninger.
Sist endret av moonlord; 1. januar 2017 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Trådstarter
Jeg har surfet litt på nettet og Google viser meg for det meste bilder der produsenten MSD trykker navnet MSD på tabelettene. Det ble sagt forsiktig at dette skulle være knips. Kan det likevel være det, eller er det tatt feil fra medisinskapet?

Bare en tanke.
Sitat av Underklass Vis innlegg
Jeg har surfet litt på nettet og Google viser meg for det meste bilder der produsenten MSD trykker navnet MSD på tabelettene. Det ble sagt forsiktig at dette skulle være knips. Kan det likevel være det, eller er det tatt feil fra medisinskapet?

Bare en tanke.
Vis hele sitatet...
MSD produserer jo nettopp Arcoxia. Nei det er det 0,000319 sjangse for =)
Sist endret av moonlord; 2. januar 2017 kl. 14:28.
Jeg fikk disse mot Bekhterevs (fungerte ikke) og er ikke noe å ruse seg på som resten svarer. Lege fortalte også at denne type medisin svekker immunforsvaret, så å ta disse uten behov blir bare idioti.