Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3381
Hei!
Kjøpte e-cigs fra EQ-cigs, den vanlige typen som ser ut som en sigarett, ikke "vape"-typen. Det følger med 2 cigaretter/batterier og 3 filter med smak. Disse to batteriene var veldig dårlig og varte kun et par filter før de ble delvis defekte (piper når jeg suger, svært dårlig trekk osv). Kostet bare 250kr så hadde ikke allverden av forventninger. Men smakene var svært gode. Så nå er jeg ute etter en e-cig av bedre kvalitet, med gode tobakk-smaker. Er det noen som har noe erfaringer?
Meld deg inn i Norsk dampselskap på facebook, der får du alle rådene du trenger.
Har "dessverre" slettet facebook'en min, så det blir litt vanskelig. Virkelig ingen freaks her som har en e-sigarett de er fornøyd med?

Edit: Ser at norsk dampselskap også har en vanlig nettside, kanskje det står noe der om hva som funker best.
Edit2: Nope, ganske stusslig nettside igrunn.
Sist endret av UncleSam; 2. oktober 2016 kl. 22:09.
Jeg er fremdeles veldig fornøyd med min Eleaf Pico. Når det gjelder gode tobakkssmaker har jeg aldri prøvd noen selv og mitt generelle inntrykk er at de aller fleste eks-røykere som begynner med damping prøver flere av dem i starten, men går over til andre smaker etterhvert fordi juksetobakk aldri blir like bra som ekte vare.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er fremdeles veldig fornøyd med min Eleaf Pico. Når det gjelder gode tobakkssmaker har jeg aldri prøvd noen selv og mitt generelle inntrykk er at de aller fleste eks-røykere som begynner med damping prøver flere av dem i starten, men går over til andre smaker etterhvert fordi juksetobakk aldri blir like bra som ekte vare.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Jeg var egentlig ute etter en simplere versjon der man kun bytter ut ferdige filter i stedet for å fylle e-juice, men ser at jeg sannsynligvis må krype til korset å bli en full-on "vaper" jeg også. Eleaf Pico ser jo ut som et veldig bra produkt, så jeg tror jeg bestiller en sånn med et utvalg tobakksmaker fra nosmoke.no. Jeg mener nå at smaken av tobakk er litt av grunnen til å røyke/dampe, men kanskje jeg ender opp som deg (og tydeligvis nesten alle andre) med damp som smaker frukt...
Eleaf pico kommer også i en versjon som heter Pico Mega. Mega er lik Pico bortsett fra at Pico Mega tar 18650 batteri eller 26650 batteri. 26650 går deg mer Ah, opp til 5000 mAh og gjerne i kombinasjon med høy C-rate. I praksis betyr det at du kan kjøre alt hva du vil av coiler, og du kan dampe typ 1-2 dager og kanskje også 3 mellom hver lading. Pico må lades hver dag, da den benytter 18650 batteri som typisk makser ut på ca 3000 mAh med høy nok C-rate til å tåle sub ohm coiler. Har en Pico selv, men skulle nok heller ha valgt Pico Mega.
Jeg er også veldig fornøyd med min eleaf ipower 80w. Den har et 5000mAh innebygd batteri. Varer i dager med moderat damping
Jeg er også fornøyd med Pico'n med Melo3 tank, men er nok mest fornøyd med Evic VTC Mini med Melo 2 tank. Har diverse andre også men det er disse 2 som blir mest brukt hos meg.
Har en Ego-t Vape som du kan få kjøpt på eBay og har en EVOD el-sig. Er mer vape typen.
Du kan få kjøp e juice til dem på eBay også men det er nikotin fritt.
Syntes da disse er de beste du får tak i av de små. Hvis du vil ha en litt større vape pen kan du kjøpe deg en iJust Vape.
Har du lyst på en større enn den igjen så kan du gå for en Subox Vape.
Ego-T = 50kr
EVOD = 30kr
iJust = 150-200kr
Subox = 190-200

Billigste Subox kittet.

For å finne juice med nikotin kan du kjøpe på gearbest.com
Og for å finne nikotin fritt kan du kjøpe på ebay ved å søke på vape juice.

Nikotin Juice Link
Du kan også få tak i Nikotin fritt på gearbest også.

Sorry for at jeg skrev mye men håper dette hjalp

Sitat av Jill Vis innlegg
Har en Ego-t Vape som du kan få kjøpt på eBay og har en EVOD el-sig. Er mer vape typen.
Du kan få kjøp e juice til dem på eBay også men det er nikotin fritt.
Syntes da disse er de beste du får tak i av de små. Hvis du vil ha en litt større vape pen kan du kjøpe deg en iJust Vape.
Har du lyst på en større enn den igjen så kan du gå for en Subox Vape.
Ego-T = 50kr
EVOD = 30kr
iJust = 150-200kr
Subox = 190-200

Billigste Subox kittet.

For å finne juice med nikotin kan du kjøpe på gearbest.com
Og for å finne nikotin fritt kan du kjøpe på ebay ved å søke på vape juice.

Nikotin Juice Link
Du kan også få tak i Nikotin fritt på gearbest også.

Sorry for at jeg skrev mye men håper dette hjalp
Vis hele sitatet...
Subox og iJust har rundt 50W
Sist endret av Jill; 4. oktober 2016 kl. 13:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har nå fått min Eleaf Pico med Melo 3 atomizer, og syns den funker bra. Eneste som er litt forvirrende er alle innstillingene på dingsen, modusene. Disse står det lite om i brukermanualen også, hva er de forskjellige modusene godt for? Og hvordan skal jeg vite hva slags temperatur eller watt jeg skal bruke på forskjellige e-juicer når det ikke står noenting på pakningen?

Jeg var dum nok til å bestille med e-juice fra nosmoke.no helt uvitende om at disse er nikotinfrie, så jeg endte opp med 50ml e-juice som er ganske ubrukelig for meg. Dette er for det meste min egen skyld, men siden opplyser at de er nikotinfrie på ca. halvparten av produktene, så jeg antok at der det ikke stod noenting var det nikotin...Jeg fikk tak i en flaske med nikotin-væske som sikkert er ment for å brukes på en annen type e-cig, og lurer på om dere tror det går bra å blande denne med disse nikotinfrie smakene jeg har?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Har nå fått min Eleaf Pico med Melo 3 atomizer, og syns den funker bra. Eneste som er litt forvirrende er alle innstillingene på dingsen, modusene. Disse står det lite om i brukermanualen også, hva er de forskjellige modusene godt for? Og hvordan skal jeg vite hva slags temperatur eller watt jeg skal bruke på forskjellige e-juicer når det ikke står noenting på pakningen?
?
Vis hele sitatet...
Ja, brukermanualen er omtrent helt bortkastet da den forutsetter at man kan masse fra før. I praksis trenger du bare å bruke wattmodus. Jeg husker ikke i farta hvordan man kommer seg dit men det klarte jeg å finne ut med manualen. Wattstyrken avhenger av hva du liker selv. Begynn på 30W og juster den oppover til du blir fornøyd med dampproduksjonen.
Ja du kan bare blande nikotin i de juicene du alt har, null stress. Bruk en av e-juice kalkulatorene for å beregne styrke.
DonTomaso: Har allerede funnet wattmodus, men jeg forstod det som at noen juicer skal brukes på lavere temperatur enn andre? Det er kanskje bare for best smak/effekt, og har ikke så mye å si?

frtoretang: Den flasken jeg har er helt blank så jeg aner ikke hva slags nikotinstyrke det er på denne, men sannsyneligvis er den ikke sterkere enn den sterkeste e-juicen som er ca. 2%, og i såfall kan jeg jo gå 50/50. Men det er kanskje mer nikotin i de som brukes på andre typer e-cig? Den virker mer flytende.

Ett spørsmål til: Det står nevnt i brukermanualen noe om å vaske kammeret med sprit, er dette noe jeg burde gjøre jevnlig eller er det ikke så nøye?

Tusen takk for svar begge to! Har dere noen favorittsmaker jeg burde prøve?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
DonTomaso: Har allerede funnet wattmodus, men jeg forstod det som at noen juicer skal brukes på lavere temperatur enn andre? Det er kanskje bare for best smak/effekt, og har ikke så mye å si?


Ett spørsmål til: Det står nevnt i brukermanualen noe om å vaske kammeret med sprit, er dette noe jeg burde gjøre jevnlig eller er det ikke så nøye?

Tusen takk for svar begge to! Har dere noen favorittsmaker jeg burde prøve?
Vis hele sitatet...
Jeg tror wattstyrken er utelukkende smak og behag. Jeg liker å få relativt mye damp med en gang uten at den blir så voldsomt varm og bruker 55W på alt, med unntak av noen fruktsmaker fra en produsent som har veldig mye smak. For å unngå at de blir for intense og kvalmende skrur jeg ned til 40W. Når det gjelder vasking med sprit har jeg aldri gjort det. Jeg pleier å skylle tanken i varmt vann og tørke med en piperenser hver gang jeg bytter til en væske med veldig annen smak, men hvis både ny og gammel væske er noe fruktgreier gidder jeg ikke det engang.

Mine favorittsmaker er forøvrig Golden Apple, Strawberry milkshake og Cherry Nice fra Liberty Flights, og StrawNectaPear fra Liquid Voyage. Jeg damper kun fruktsmaker og blir kvalm av alt som skal smake bakst og søtt.
Sist endret av DonTomaso; 6. oktober 2016 kl. 17:36.
Nytt utstyr har jeg vasket i varmt zalo vann samt en runde med teknisk sprit på bomull og q-tips for å være sikker på at alle oljerester og whatnot er vekk.
Det brukes jo olje i produksjonen av flere av delene, og det ville jo ikke vært noe særlig å dampe oljerester.

Mtp på styrke så kan det være helt opp til 10% nikotin. Så forsøk deg frem med en av kalkulatorene og du kan gjerne ta utgangspunkt i 10% nikotin, så kan du heller øke litt om du ikke merker noe. For mye nikotin gjør at dampen blir veldig kraftig, og selv gamle røykere som har røkt en pakke rullings om dagen sliter gjerne om nikotin innholdet blir for høyt. 3-6 mg sies å være greit å for de fleste, selv på sub ohm og med direkte lungetrekk. Blir det for lite så kan du heller øke, blander du for sterkt så ender du opp med å hate dampingen.
Hei, jeg fikk min iStick Pico Mega i posten i dag og ble kjempe gira.
Så finner jeg ingen batterier i esken og realiteten synker inn, jeg har selvfølgelig glemt å bestille dette med..

Er det noen som vet om en butikk i Bergen som selger 18650/26650 batteri eller må det bestilles?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av error Vis innlegg
Er det noen som vet om en butikk i Bergen som selger 18650/26650 batteri eller må det bestilles?
Vis hele sitatet...
https://www.kjell.com/no/produkter/e...batteri-p32056

Du må til Sartor senter ser det ut til, men det er jo kortere enn hong kong...
Mange takk! Noen fordeler må vi ha når vi bor i en stor bygd

Tok litt tid å kjøre ja. Til neste gang noen i Bergen har behov for batteri, e-juice eller noe i den duren så er det nok kortere til dampshop i åsane..
Sist endret av error; 10. oktober 2016 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.