Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 715
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Da har min WRVS4400N fra Cisco blitt til en grønnsak, og jeg trenger en erstatning. Siden ASUS RT-AC66U er på salg med 500 kr av så tenkte jeg på den, men er åpen for andre forslag.

Det jeg trenger er:
-Minst 4 1Gbit porter
-Så rent UI som mulig
-Lang rekkevidde (gode antenner)
-Mulighet til å kunne portforwarde minst 16 porter & mulighet for port range (Husker noen rutere som ikke hadde disse muligheten, dog det var low-end Dlink eller TP-link)

Ekstra (ikke nødvendig, men fint å ha):
-Wall/VESA mount
-AC & 5Ghz
-IPv6 støtte (denne har prioritet over de andre)

Trenger ikke på noen måte og bryr meg midt i brunøyet om:
-USB lagring for on-router NAS
-"game booster" (QOS som nedprioriterer mediatrafikk automagisk)

TL;DR: Trenger ruter som fungerer bra, har grei rekkevidde og ikke har en bunke med funksjoner som er unødvendige. Budsjett er ca 2k.
Støtte for DD-WRT ol er også kjekt å ha. Men da får du den bunka med funksjoner som er unødvendige med på lasset. VPN er vel en av de kjekkeste funksjonene. I tillegg så kan du booste opp sendestyrken litt i forhold til original firmware.
Kan varmt anbefale AC66U eller tilsvarende sammen med dd-wrt eller tomato. Det vil støtte alle kriteriene dine, til og med de du gir faen i.
Sist endret av Crisposjokolade; 12. juni 2014 kl. 21:40.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Jeg visste faktisk ikke at DD-WRT støttet ASUS-rutere, da er det jo det nesten perfekt. DD-WRT har jo ett kjempefint UI (i min mening).

Spørsmål: noen som har erfaring med å fjerne DD-WRT/tomato fra en ASUS ruter? Bare i tilfelle det ikke skulle fungere (ser det er beta)
Sist endret av Freddy_fred5; 12. juni 2014 kl. 21:52.