Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1112
Tenker på å kjøpe maskinvare fra USA. Noen sider jeg har sett på er:
Newsegg, outletPC, amazon, NXIC US, superBiiz og best buy.

Grunnen er at det er mye billigere i usa selvfølgelig. Forskjellen kan være på 5000-6000kr med shipping. Men det jeg lurer på er hvor mye toll det er og om det er andre kostnader jeg burde tenke på. Dette er hva jeg tenker på å kjøpe:
https://pcpartpicker.com/user/xshadowclaw/saved/K3w7YJ
Det står at det er en total kost på ca.2140$ men hva med toll og sånn?
Har aldri bestilt noe fra internett før så jeg er usikker. Takk for hjelp
Here, take this:
Først må du sjekke at butikken du kjøper fra faktisk sender varer til Norge.

Hvis varen, eller pakken, kommer på over 200 kr (uten frakt), så kan det være du må betale toll hvis varen blir stoppet av tollen.
Merverdiavgift er da på 25% av hva varen koster. LES MER HER.

Noe jeg pleier og gjøre når jeg bestille fra utlandet er å dele opp orderen, slik at hver pakke kommer på under 200kr. Men dette er kanskje ikke så praktisk i ditt tilfelle, da sikkert ikke en eneste av delene dine kommer under denne grensen.
Og hvis noe ryker hva gjør du da? Eller hva med 5 fabrikk garanti? Det får du ikke fra USA.
Du betaler ikke toll, men MVA.
Uansett om de ikke sender til Norge kan du bare bruke feks jetcarrier for å løse det.

Eller bruke besparelsen til en USA ferie også ta med alt i kofferten på retur
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Uansett om de ikke sender til Norge kan du bare bruke feks jetcarrier for å løse det.
Vis hele sitatet...
Ikke bruke ordet uansett med mindre du faktisk mener det. Jeg har selv flere ganger ikke kunne bruke JetCarrier fordi de, imotsetning til andre som f.eks. usa-scandinavia.com (som er dyrere), ikke tilbyr å kjøpe på vegne av deg, og visse nettbutikker krever faktisk social security number oppgitt ved bestilling. Som om det ikke var nok, så er det flere ting JetCarrier (med flere) nekter å sende ut av landet grunnet import/eksport regler som forhindrer slike spesielle varer.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Ikke bruke ordet uansett med mindre du faktisk mener det. Jeg har selv flere ganger ikke kunne bruke JetCarrier fordi de, imotsetning til andre som f.eks. usa-scandinavia.com (som er dyrere), ikke tilbyr å kjøpe på vegne av deg, og visse nettbutikker krever faktisk social security number oppgitt ved bestilling. Som om det ikke var nok, så er det flere ting JetCarrier (med flere) nekter å sende ut av landet grunnet import/eksport regler som forhindrer slike spesielle varer.
Vis hele sitatet...

Jo jeg mener det. Har brukt dem selv. Da måtte jeg dra til Halden eller utenfor Halden for å hente pakken riktignok. Og jeg brukte et virtuelt mastercard for å omgå begresningene til nettbutikken. De godkjente ikke mine norske kort.

Aldri vært borti nettbutikker i USA som krever personnummer, så det vet jeg ikke noe om. Men har handlet fra flere blant annet newegg tidligere. Helt smooth.

Btw nå må jo ikke TS bruke jetcarrier, det var jo bare ment som et eksempel fordi jeg selv har brukt de.
Poenget er jo å bruke en mail forwarding tjeneste.
Sist endret av frtoretang; 7. juni 2014 kl. 21:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.