Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6564
Jeg skal kjøpe en datamaskin hos Komplett.no men siden jeg har betalingsannmerkning så får jeg avslag om å kjøpe varen på kreditt i mitt fødselsnummer.

Jeg vil derfor bruke min mors fødselsnummer bare for å få søknaden innvilget.

Så da lurer jeg på;
Fakturaadresse og leveranseadresse står oppført i mitt navn og adresse. Blir regningene fra Klarna sendt til henne eller meg? Tenker liksom de henter adressen hennes fra folkeregisteret når jeg taster inn fødselsnummeret hennes..
Regninga ifra klara blir jo sendt til henne i og med at du kjøper varen på kreditt i hennes navn.
men siden du spør om det her har du spurt henne om tillatelse til å kjøpe varer ifra komplett på kreditt i hennes navn ?
for hadde sønnen min gjort det hadde jeg blitt rimelig pissed hvis han ikke hadde spurt.
Trådstarter
59 5
Sitat av SaXXi Vis innlegg
Regninga ifra klara blir jo sendt til henne i og med at du kjøper varen på kreditt i hennes navn.
men siden du spør om det her har du spurt henne om tillatelse til å kjøpe varer ifra komplett på kreditt i hennes navn ?
for hadde sønnen min gjort det hadde jeg blitt rimelig pissed hvis han ikke hadde spurt.
Vis hele sitatet...
Det er såklart greit for henne. Hadde aldri prakket på henne masse regninger.


Flere som kan bekrefte/avkrefte det SaXXi sier?
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Det er såklart greit for henne. Hadde aldri prakket på henne masse regninger.


Flere som kan bekrefte/avkrefte det SaXXi sier?
Vis hele sitatet...
Regningene kommer garantert i hennes navn ja. Du kan helt sikkert får endret betaler til ditt navn og din adresse - men om ikke regningen blir betalt er det fremdeles hun som vil være skyldner.
Fakturaen på kjøpet blir sendt til din mor om du bruker hennes fødsels- og personnummer.

Men om du uansett har tenkt til å betale for varene, hvorfor ikke bare betale med kort når du bestiller, ingen kredittkrise og ingen andre ting som gjør ting tregere.
Trådstarter
59 5
Sitat av m0nte Vis innlegg
Regningene kommer garantert i hennes navn ja. Du kan helt sikkert får endret betaler til ditt navn og din adresse - men om ikke regningen blir betalt er det fremdeles hun som vil være skyldner.
Vis hele sitatet...

Kom til å tenke på noe. Hun står "Uten fast bosted" ifølge folkeregisteret selv om hun har en adresse. Da kan ikke Klarna finne adressen hennes i folkeregisteret.

Hva gjør de da når de ikke har en adresse å sende regningen til? Da må de jo uansett sende regningene til den adressen jeg har oppført.
Sist endret av Ylmez; 26. mai 2014 kl. 19:14.
Greit nok.
Anbefaler deg heller å gjøre en avtale av henne om å låne beløpet istedenfor å ta opp kreditt, om omstendighetene lar seg gjøre. Så kan dere heller (gjerne med kontrakt) gjøre opp. (du gir X NOK hver måned i 1 år f.eks)

Da slipper begge noe tull.
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Jeg skal kjøpe en datamaskin hos Komplett.no men siden jeg har betalingsannmerkning så får jeg avslag om å kjøpe varen på kreditt i mitt fødselsnummer.

Jeg vil derfor bruke min mors fødselsnummer bare for å få søknaden innvilget.

Så da lurer jeg på;
Fakturaadresse og leveranseadresse står oppført i mitt navn og adresse. Blir regningene fra Klarna sendt til henne eller meg? Tenker liksom de henter adressen hennes fra folkeregisteret når jeg taster inn fødselsnummeret hennes..
Vis hele sitatet...
Du har betalingsanmerkning, men du skal kjøpe ny pc hos komplett? Ok... Men har du ikke et alternativ der om at du kan krysse av for å få faktura på mail? Mange har det. Da får du det ikke i posten så lenge du betaler fakturaen i tide. Det har alltid vært sånn hos meg ihvertfall.
Sist endret av Jinsei no deshi; 26. mai 2014 kl. 19:40.
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Kom til å tenke på noe. Hun står "Uten fast bosted" ifølge folkeregisteret selv om hun har en adresse. Da kan ikke Klarna finne adressen hennes i folkeregisteret.

Hva gjør de da når de ikke har en adresse å sende regningen til? Da må de jo uansett sende regningene til den adressen jeg har oppført.
Vis hele sitatet...
Når jeg til daglig gjorde kredittvurderinger i tidligere jobb, gikk ingen "uten fast bosted" igjennom kredittvurderingen. Om det skyldes dette - eller om det var betalingsanmerkninger el. inne i bildet i tillegg, vet jeg ikke. Men da snakker vi oppmot 30-40 totalt, hvor ingen gikk igjennom.
Her blir vel både varen og faktura sendt til folkeregistrert adresse på den person som bruker sitt person nr.
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Kom til å tenke på noe. Hun står "Uten fast bosted" ifølge folkeregisteret selv om hun har en adresse. Da kan ikke Klarna finne adressen hennes i folkeregisteret.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har hun ikke adressen registrert ? , hun gpr ikke gjennom kreditsjekk noen steder da. og du lurer ikke din egen mamma til å handle på krita for deg ,når du har så dårlig betalingsvilje/egenskap.
Trådstarter
59 5
Folk er raskt ute å dømme ser jeg.

Sitat av Dasset Vis innlegg
Her blir vel både varen og faktura sendt til folkeregistrert adresse på den person som bruker sitt person nr.
Vis hele sitatet...

Så hvis varen og faktura blir sendt til adressen som Klarna henter ved en kredittsjekk, hvorfor i guds navn er det vits å skrive Leveringsadresse og fakturaadresse på Komplett.no før man bestiller?
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Folk er raskt ute å dømme ser jeg.




Så hvis varen og faktura blir sendt til adressen som Klarna henter ved en kredittsjekk, hvorfor i guds navn er det vits å skrive Leveringsadresse og fakturaadresse på Komplett.no før man bestiller?
Vis hele sitatet...
Fordi at når du handler på kreditt så er det sikkrere for dem å sende varene til adressen som er registrert på kjøper.. for å unngå falske bestillinger..

Og hva er problemet med at varen blir sendt til moren din ?, vet hun ikke om at du har tenkt å bestille i hennes navn?.
Trådstarter
59 5
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Fordi at når du handler på kreditt så er det sikkrere for dem å sende varene til adressen som er registrert på kjøper.. for å unngå falske bestillinger..

Og hva er problemet med at varen blir sendt til moren din ?, vet hun ikke om at du har tenkt å bestille i hennes navn?.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor finnes det noe som heter "Fakturaadresse" på Komplett.no? Hva er den funksjonen til hvis Klarna henter ut adressen fra folkeregisteret uansett?

Problemet er at jeg bor jo ikke hos min mor. Og hun har sagt ja til at jeg kan bestille med hennes personnummer så lenge jeg betaler. Hvis du skal komme med beskyldninger så kan du heller bare slutte å poste innlegg i tråden.
Bedrifter har ofte en annen fakturaadresse enn leveringsadresse. Skjemaet er sikkert lagt opp slik at "one size fits all".
Når jeg handlet på nett med kreditt brukte jeg min fars personnummer og min egen adresse. Regningen kom til meg, ikke til min far. Gikk helt fint det.