Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 922
Heihei!

Skal da som alle andre kjøpe meg gaming pc til sommeren, slik at jeg kan sitte inne å kose meg foran skjermen mens andre er ute i varmen Kappa.

Kommer til å bruke maskinen til gaming og streaming i hovedsak.
Har laget denne listen på komplett.
https://www.komplett.no/k/shoplist.a...A-2B5795F0820F

Og hadde vært fint om noen av dere kunne dele noen erfaringer med de delene jeg har valgt å sette opp, var veldig inne i dette for to år siden men er litt rusten på det nyeste av deler og slikt. Har egentlig ikke noe budsjett, men så for meg rundt 10k.
Fin liste det der, men ville endret på noe.

1. Vekk med dvd-brenneren med mindre du trenger den til noe spesifikt.
2. Kjøp en skikkelig strømforsyning, CX serien er ikke mye å skryte av. Silver Power, XFX eller Corsair sin AX serie er alle gode alternativer.

Har ikke helt oppdatert meg så er litt usikker på hvordan det er med haswell refresh og overklokke. Er det ikke også sånn på refresh at man må ha en 4690k for å overklokke, eller tar jeg feil? Ville uansett lagt til en skikkelig cpu kjøler etter budsjett, selv en billig en som Cooler Master EVO 212 funker bra. Liker du vannkjølere er kanskje H100i ett godt valg.

Skal heller ikke skryte på meg noe kunnskap om Nvidia kort, men har hørte mye godt om EVGA sine kjølere.
Sist endret av RabbitPen; 22. mai 2014 kl. 00:22.
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Fin liste det der, men ville endret på noe.

1. Vekk med dvd-brenneren med mindre du trenger den til noe spesifikt.
2. Kjøp en skikkelig strømforsyning, CX serien er ikke mye å skryte av. Silver Power, XFX eller Corsair sin AX serie er alle gode alternativer.

Har ikke helt oppdatert meg så er litt usikker på hvordan det er med haswell refresh og overklokke. Er det ikke også sånn på refresh at man må ha en 4690k for å overklokke, eller tar jeg feil? Ville uansett lagt til en skikkelig cpu kjøler etter budsjett, selv en billig en som Cooler Master EVO 212 funker bra. Liker du vannkjølere er kanskje H100i ett godt valg.

Skal heller ikke skryte på meg noe kunnskap om Nvidia kort, men har hørte mye godt om EVGA sine kjølere.
Vis hele sitatet...
Jo, man trenger k for å overklokke men jeg hadde det på min tidligere cpu og jeg kommer rett og slett ikke til å overklokke. Når det evt. er aktuelt kjøper jeg heller en ny cpu. I tilegg sparer jeg noen kroner på å kjøpe den oppraderingspakken.

Når det gjelder strømforsyning har jeg lite erfaring, men så over specsa. Hva er egentlig så dårlig med CX? Skal søke litt rundt etter cpu kjøler. Det viktige er at den er stillegående og vet ikke hvordan stock viften er (stock skal jo forsåvidt holde godt mål om man ikke overklokker uansett da men)
Sitat av Saimhann Vis innlegg
Når det gjelder strømforsyning har jeg lite erfaring, men så over specsa. Hva er egentlig så dårlig med CX? Skal søke litt rundt etter cpu kjøler. Det viktige er at den er stillegående og vet ikke hvordan stock viften er (stock skal jo forsåvidt holde godt mål om man ikke overklokker uansett da men)
Vis hele sitatet...
CX serien er i likhet med RM serien laget av CWT som lager rimelig dårlige strømforsyninger som mest sannsynlig vil få coil whine eller rett og dø før en bedre en vil.

Stock er rimelig ok støymessig, men 212 er tross alt bare 299 og er både stillere og holder prosessoren kaldere
Trådstarter
Etter å ha lest litt på nettet ser jeg at selv en 212 evo kan kjøle prosessoren ned 15-20 grader i forhold til stock, hvis den i tillegg er stillere tror jeg nok at jeg går for den.

Etter å ha søkt litt mer rundt ser jeg at komplett selger et 780 til 3500,- Da dette kortet også kommer med watch dogs som er et spill jeg kommer til å kjøpe uansett er dette et reelt alternativ til 770 kortet.
Ser at 780 kan i enkelte spill komme opp mot titan i ytelse, og generelt ligger bra mye forran 770 er det kanskje ikke en dårlig ide å gå for det kortet istedenfor.
Sist endret av Saimhann; 24. mai 2014 kl. 02:15.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
Etter å ha lest litt på nettet ser jeg at selv en 212 evo kan kjøle prosessoren ned 15-20 grader i forhold til stock, hvis den i tillegg er stillere tror jeg nok at jeg går for den.

Etter å ha søkt litt mer rundt ser jeg at komplett selger et 780 til 3500,- Da dette kortet også kommer med watch dogs som er et spill jeg kommer til å kjøpe uansett er dette et reelt alternativ til 770 kortet.
Ser at 780 kan i enkelte spill komme opp mot titan i ytelse, og generelt ligger bra mye forran 770 er det kanskje ikke en dårlig ide å gå for det kortet istedenfor.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, 780 er ett supert kort for prisen. At Watch Dogs følger med er jo absolutt ikke ett minus heller