Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 11595
Jeg sitter nå med 15 stk. Concerta Depot 54mg (alza 54). Jeg har derfor noen spørsmål vedrørende hvordan jeg på best og mest forsvarlig måte kan [s]mis[/s]bruke.

Jeg har ingen erfaringer med Concerta, så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente meg. Hvordan rus kan jeg forvente av dette sammenliknet med Rivotril og Hasj?

Når det gjelder dosering er jeg også usikker. Bør èn holde nå og da, eller er det bare å kaste innpå 2-3 stk nå og da?

Hvordan vil jeg få best mulig effekt av å bruke disse? De er svært vanskelige å knuse, og dermed er nasalt utelukket. Knuses/tygges for kjappere effekt? Hvordan forhindre depot-effekten som gjør at funk er på 12 timer?
For det første så gir concerta en, i følge meg, ubehagelig rus.

For det andre, det er depot, så det er ekstremt viktig at du knuser pillene. Tygg dem i stykker om du vil, ingen problem. Svelges de hele vil du fordele dosen over 12 timer, og du kommer bare til å få det kjipt.

Sammenlignet med rivotril og hasj blir det som å sammenligne båtkjøring med fjelltur. Ingenting til felles.

EDIT: Så akkurat du foreslo tygging - ja det holder som sagt.
Sist endret av Tøffetom; 23. april 2014 kl. 01:15.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Ubehagelig rus? På hvilken måte?
Vil jeg forvente at jeg kjenner at jeg er ruset, eller skjønner jeg at jeg har vært ruset i ettertid?
Det blir feil å sammenligne med Rivotril og Hasj ja, men det er nok de to rusmidlene jeg kjenner best (utenom dødsstoffet alkohol). Jeg kjenner virkningene til hasj, og hvordan virker concerta i forhold til hasj? Samme med Rivotril.

Jeg har erfaring med andre typer legemidler, men jeg spør alltid når det er et stoff jeg ikke har prøvd før. Jeg har erfaring med liknende rusmidler, men bedre føre var enn ettersnar.
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Ubehagelig rus? På hvilken måte?
Vil jeg forvente at jeg kjenner at jeg er ruset, eller skjønner jeg at jeg har vært ruset i ettertid?
Det blir feil å sammenligne med Rivotril og Hasj ja, men det er nok de to rusmidlene jeg kjenner best (utenom dødsstoffet alkohol). Jeg kjenner virkningene til hasj, og hvordan virker concerta i forhold til hasj? Samme med Rivotril.

Jeg har erfaring med andre typer legemidler, men jeg spør alltid når det er et stoff jeg ikke har prøvd før. Jeg har erfaring med liknende rusmidler, men bedre føre var enn ettersnar.
Vis hele sitatet...
Du skjønner du er ruset når kjeven begynner å jobbe og magen vrir seg.

Igjen, hasj og concerta er ikke på samme planet.

Hvordan føles det å skjære deg på fingen i forhold til å spise salat?
Sist endret av Tøffetom; 23. april 2014 kl. 01:21.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Jeg ser at det blir helt feil sammenlikning, men tenkte det kanskje var mulig å finne en eller annen forklaring på det.
Men kan vi ta ta Concerta kontra amfetamin. Jeg kjenner rusen til amfetamin, kan du forklare kort i forhold til den - om du har erfaringer med det?

Men det jeg i bunn og grunn lurer mest på er hvordan dette skal doseres om den knuses.
Kanskje spise en og knuse en?
Hva du kan forvente rusmessig? Ikke spesielt mye. Concerta (og andre methylphenidater) blir stort sett (mis)brukt som studiemedisin. Det skjerper sansene, og øker fokus og konsentrasjon over lenger perioder, 3 - 9 timer, ganske individuelt slik jeg har oppfattet det. Vanligvis når jeg tar Concerta (mest for konsentrasjon isammenheng med gaming) pleier jeg å hive i meg mellom 90 - 130 mg, og mate på en en pille hver 3. time etter det, til det er rundt 15 timer til jeg tenker å sove.

Om du ikke knuser pillen, bør du belage deg på at det fort kan ta ihvertfall 15 timer før du klarer å sovne av deg selv, ereksjon og matlyst er to ting som for min del er veldig fraværende, men kan bli kåt som faen.

Om du tenker å ta dette for rusen sin del, så er det likeså greit å bare drite i det, og heller spare pillene til en skikkelig studie- eller gaming helg, da det ikke er noen nevneverdig konge rus du får ut av det.
Edit: Den lille erfaringen jeg har med amfetamin er at amf gir deg følelsen av å være mye mer konge når du peak'er. Concerta derimot tar bort mye psykisk stress (min erfaring, påstår ikke at det er slik for alle), men gir deg heller ikke den konge følelsen og selvsikkerheten du får/kan få av amfetamin.
Sist endret av T.J; 23. april 2014 kl. 01:32.
Depot....
Tok en Alza 54 på morgen 09.30 - 10.00, kjente at rusen stiget og alt ble fette rolig. Dro på jobben å gjorde alt som ble bedt om.
Så kommer ettermidagen 16.00 til 19.00 jeg startet å få hjerteklapper og smerter med etterfulgt av angst anfall. Jeg klare og holde ut til kvelden.

Jeg kjenner at jeg er veldig trøtt og klar til sengs, da var det midnatt 23.00 - 01.00. Jeg fikk ikke sove, ikke før langt utpå neste dag.
Av 120mg ritalin kontra 54mg concerta depot, så var depot effekten grusomt ille, noe av det verste jeg har opplevd innenfor piller..

Gjør som jeg gjorde, kastet alle pillene i dass å aldri mer tatt uppers etter den dagen.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Jeg har brukt concerta daglig nå i 3 år, når jeg misbruker concerta får jeg
en god følelse og ganske gode vibber.

halveringstiden på concerta er 8 timer. tar du 3 stk 54mg så er du våken i ca 15t. Concerta er ganske harde fraråder å tygge dem.

prøv en concerta også vent minimum 45min hvis du ikke føler noe da. så ta en til
Sist endret av Nitropop; 23. april 2014 kl. 11:04.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det går fint ann å ruse seg på de, men bivirkningene kommer til å bli ganske jævlige hvis det skal matche speed-rusen.
Du må ikke tygge eller knuse de bare du er forberedt på en lang tur og spiser nok av de.
Spiste sju av hver, de hvite og de røde. Uten å tygge. Var speeda som en jævel i ca et døgn, irriterte dritten ut av de jeg hang med. Effekten var nesten ikke til å skille fra vanlig amfetamin, men nedturen som kom dagen etter var ti ganger værre. Blei kjempe-paranoid og deppa som om jeg skulle vært oppe på meth i ei uke. Annbefales ikke.
Spis heller to tre stykk, hvis du ikke er vant til pillene så blir du nok ganske så aktiv og fokusert ihvertfall. Jobber med ti ting om gangen og finne på masse nye greier, uten å tenke på å spise. Men rusa? Jeg veit ikke, speed rusen er ikke en så veldig rusa rus uansett, så det er grenser for hvor "rusa" du får blitt uten å ende opp med masse forjævlige bivirkninger.
Sist endret av Bothrops; 23. april 2014 kl. 11:32.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Tenkte å kanskje komme med en bitteliten oppdatering på hvordan ferden har vært, enn så lenge.
Dessverre har jeg ingen tidsperspektiv eller oversikt over et nøyaktig antall brukerdoser jeg har brukt, men jeg må nesten stusse litt over effekten over pillene, da det ikke var store mengder. Startet med 15, har 5 igjen i posen, men jeg vet ikke hvor mange det er i den siste, og hvor i helvete jeg har lagt dem

Jeg følte aldri at dette var noe rusmiddel i den typiske forstand. Vi definerer jo naturligvis det å være beruset på forskjellige måter, hvor min måte er hvor en ofte er noget synlig ruset på et drog, kan kjenne at det er fysiske endringer (kan være hva som helst: prikking, stikking, kløe, sløvhet, svekket balanse etc.)
Men om jeg følte meg ruset eller ei, er jeg på sett og vis fornøyd. Jeg var ikke ute etter den kraftige rusen som bare speeder deg opp slik at du ender med å ikke vite hva du egentlig har gjort. Jeg ville bare kjenne litt etter at det var forandringer i kroppen og jeg da kunne roe nervene mine litt.

Rusen i seg selv var ikke som forventet. Jeg forventet et litt mer hopp tjo og hei i taket nå finner vi på noe kult, men i stedet glemte jeg stadig hva jeg dreiv med og hva samtalen gikk ut på, bare dro ut tiden på aaaaaaalt jeg skulle gjøre. Ikke med viten og vilje, men er man loka i hodet så er man loka i hodet.

Er det noe å satse på å røyke Concerta (i såfall, bong, joint, vaporizer, sølvfolie?). Er det noe poppis eller hippt som gatas gangstere anbefaler en fattig mann som er meget hungry på best mulig rus for minst mulig kronasjer og fjelldollar?
Er du gal, røyke concerta?
Piller er til for å spises.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Du er klar over at du like godt kan stappe piller i ræva som i kjeften? De fleste medikamenter kan utrolig nok både kokes og sniffes i tillegg.
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Du er klar over at du like godt kan stappe piller i ræva som i kjeften? De fleste medikamenter kan utrolig nok både kokes og sniffes i tillegg.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i alt du sier her ja! Men selv du nevner ikke røyking, og ingen andre kommer til å nevne røyking heller.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Jeg er en svært dårlig engelsktalende mann, og har dermed også store vanskeligheter med å faktisk forstå hva i huleste jeg leser, når gitt lesestykke er på engelsk. All reasearch jeg finner interessant, men likevel ikke skjønner bære at, står på engelsk.

Jeg klarer derfor ikke å bestemme meg om det er mulig å røyke Concerta på en forsvarlig måte (forsvarlig, ikke sunn!). Jeg spør om dette ettersom jeg aldri har vært i en situasjon der det har blitt røykt slike eller liknende medikamenter. Jeg har kun vært i situasjoner der Rivotril har blitt røykt
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sniff heller enn å røyke om du absolutt ikke vil spise dem og er bestemt på å ta dem.
Hvis du absolutt vil ha skikkelig rus av concerta, så legger du tablettene i sprit (etanol) til det er oppløst og drikker det. Da får du løst opp pillen slik at depoteffekten blir borte, og spriten omdanner metylfenidaten (concerta/ritalin) til etylfenidat, et veldig likt stoff, men har mye større binding til dopaminsystemet enn metylfenidat.

Har selv prøvd både metylfenidat og etylfenidat hver for seg, og sistnevnte hadde uten tvil best effekt.
Sist endret av Mexxy; 24. april 2014 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Gammel tråd men må spørre. Mexxy, når du sier sprit (etanol) alt over 40%? F.eks whisky skal gå greit?