Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  629 430527
Hei, jeg prøver å laste ned denne, men når jeg "drar" linken over i Wx_nrk skjer det ingenting.

Det har fungert flere ganger tidligere, men ikke på denne videoen. Noen som har tips?

http://www.nrk.no/video/en_ond_histo...Rinnan-banden/
Men sliter med at opptakene hakker på lyden hvert 2-3 sekund. Dette med ffmpeg cmd og med wx_nrk metode samme hvilken kvalitet jeg velger og forskjellige programmer.
Vis hele sitatet...
Feilen ligger nok oss deg,samme i VLC som ikke bruker kodek fra ditt OS?

Det har fungert flere ganger tidligere, men ikke på denne videoen. Noen som har tips?
Vis hele sitatet...
Linken er fra arkiv,og da virker det ikke.
Dette er et nyere arkiv som jeg ikke har sett på,ligger løsning for det arkiv som er enda elder rundt post #115.

Har sett litt på det på det,sender i lavere kvalitet max er 512x288.
Skal poste en løsning for arkiv senere,her er videoen En ond historie lastet ned som test.
Sist endret av snippsat; 10. mars 2014 kl. 18:12.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Feilen ligger nok oss deg,samme i VLC som ikke bruker kodek fra ditt OS?


Linken er fra arkiv,og da virker det ikke.
Dette er et nyere arkiv som jeg ikke har sett på,ligger løsning for det arkiv som er enda elder rundt post #115.

Har sett litt på det på det,sender i lavere kvalitet max er 512x288.
Skal poste en løsning for arkiv senere,her er videoen En ond historie lastet ned som test.
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Hei!

Jeg har hatt veldig stor glede av Wx_nrk. Stor takk til deg som har laget det! Med alle de gamle tv-seriene som har blitt lagt til i arkivet til NRK har det blitt mye video de siste dagene.

Det er en ting jeg ikke får til. Noen ganger deler NRK opp en sending i to deler. Jeg får kun til å laste ned den første delen (vanligvis de to første timene), mens den andre delen vil seg ikke. Finnes det noen mulighet til å få lastet ned hele videoen? Et eksempel er åpningsshowet fra Hamar Kulturhus.

http://tv.nrk.no/program/kmte6000121...ulturhus#del=2

Denne vil ikke la seg laste ned hverken Wx_nrk, Pirateplayer eller VLC.
Noen ganger deler NRK opp en sending i to deler. Jeg får kun til å laste ned den første delen (vanligvis de to første timene)
Vis hele sitatet...
Post #195.
Akkurat det samme for deg,det eneste du forandrer er url,komplett kode i post post#197.
Sist endret av snippsat; 15. mars 2014 kl. 18:18.
Tusen takk for hjelpa! Dette så først veldig skummelt og vanskelig ut, men det ser ut som jeg fikk det til
Hei,
Jeg sitter i Sverige og får ikke tak i linken i avspillersymbolet, som skal dras over til WX_NRK. Finnes det en workaround for det, uten proxy?

p.s. Er teknisk analfabet, så lat som om jeg er 7 år i svaret
Hvorfor laste ned? Er jo stort sett tilgjengelig lenge på NRK.
Sitat av missjones Vis innlegg
Hvorfor laste ned? Er jo stort sett tilgjengelig lenge på NRK.
Vis hele sitatet...
f.eks. om du skal på tur hvor du ikke har stabil tilgang på internett, så kommer det jo godt med.
Finnes det en mulighet å laste ned filene som ts via Wx_nrk?
Jeg sitter i Sverige og får ikke tak i linken i avspillersymbolet, som skal dras over til WX_NRK. Finnes det en workaround for det, uten proxy?
Vis hele sitatet...
Det enklest og klart mest stabile er og skaffe seg en god VPN tjeneste,som har server i Norge.
Jeg bruker Astrill(415,- i året).
Hvorfor laste ned? Er jo stort sett tilgjengelig lenge på NRK.
Vis hele sitatet...
Etter at NRK gikk opp i "skyene" og inngikk avtale med Akamai CDN(Cloud solution).
Ligger ikke programme ute lengre enn 7 til 30 dager,f.eks skulle du ønske og se Mammon nå,går ikke det.
Mange ønsker og spille av i diverse mediaspillere.
Finnes det en mulighet å laste ned filene som ts via Wx_nrk?
Vis hele sitatet...
Nei,og "ts" er et sært format som du konvertere til selv om du ønsker.
MKV er avansert containerformat,som har åpen kilde kode og kan spilles av i de fleste mediaspillere og er derfor det klare valget.
Why We Use MKV (and You Should Too)
Noen metode å laste ned Fra TVNorge sin nett-tv?
Jeg har fulgt denne oppskriften, og alt fungerer. Jeg får lastet ned en MKV-fil. Men når jeg skal åpne den, får jeg ikke spilt den av. Hva gjør jeg? Hvor ligger problemet?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det funka som faen, slashdot! (jeg hadde egentlig ikke trodd noe annet)

Oppskrift for resten av dere:
1. Last ned FFmpeg og pakk ut filen. Her er direktelink til Windows 64-bits-versjon. De andre finnes her.

2. Åpne et cmd-vindu. Naviger deg fram til mappen du nettopp pakket ut, og gå til bin-mappa.

3. Gå til tv.nrk.no/innstillinger som slashdot sa, velg "Link til avspilling med HLS" og trykk lagre.

4. Finn fram til programmet du vil rippe og trykk på play-knappen. Da får du valget om å åpne ei fil. Åpne denne i notisblokk. Hvis du vil rippe i best mulig kvalitet (1280x720) leter du fram til linken som slutter med "RESOLUTION=1280x720". Et eksempel på fullstendig link er f.eks http://nordond26c-f.akamaihd.net/i/w..._av.m3u8?null=
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2396000,RESOLUTION=1280x720
Velg hele denne linken og kopier den.

5. Gå tilbake til cmd-vinduet (du er allerede i bin-mappa) og skriv ffmpeg -i før du limer inn linken du nettopp kopierte ved å høyreklikke og velg paste. Skriv så -c copy FILNAVN.mkv. Trykk enter.
Den fullstendige kommandoen ved bruk av linken under punkt 4 blir altså
ffmpeg -i http://nordond26c-f.akamaihd.net/i/w...UTION=1280x720 -c copy FILNAVN.mkv

6. Trykk enter. Når ffmpeg har gjort seg ferdig ligger fila i bin-mappa.
Vis hele sitatet...
Sitat av xisofan Vis innlegg
Jeg har fulgt denne oppskriften, og alt fungerer. Jeg får lastet ned en MKV-fil. Men når jeg skal åpne den, får jeg ikke spilt den av. Hva gjør jeg? Hvor ligger problemet?
Vis hele sitatet...
For det første er denne "oppskriften" helt unødvendig nå når snippsat har laget dette strålende programmet. Hvis du ikke får spilt av mkv-filen bruker du sikkert feil avspillingsprogram. Prøv MPCHC eller VLC.
Hjelp!

Jeg er komplett nybegynner her. Bruker programmet ditt, og det fungerer helt glimrende, men har samme problem. Når et program er delt opp i to deler, får jeg bare del 1 samme om jeg drar over del 1 eller del 2.

Du har gitt en oppskrift her på hvordan dette kan fikses, men her trenger jeg en nærmere rettledning, siden jeg er ganske så "grønn"!

For det første, hvordan lagrer jeg nrk_minutt.py? Når jeg klikker på lenken du har gitt her, kommer jeg bare videre til en side med masse kode. Hva gjør jeg?

Har lastet ned python og lagt det i separat mappe på disk D. Skal det ligge der, eller skal mappen ligge sammen med resten av filene i wx_nrk_64_1.4?

Og hva skjer så? Kan jeg fremdeles bruke programmet direkte (det vil si dra over URL til vinduet), eller må jeg inn i et CMD-vindu og kjøre kommandoer der? I så fall, hvilke kommandoer?

Som du skjønner, er komplett grønn her :-) Har du planer om å legge ut en ny versjon av programmet der dette er fikset?

Særdeles takknemlig for svar

Sitat av snippsat Vis innlegg
Har vært opp før,
når NRK har et langt program deles dette opp noen ganger i flere deler uten at url adressen forandres.
Har skrevet kode for dette,men da blir det litt manuelt opplegg.
Kan ta hvordan dette gjøres igjen.

Installere Python 2.7.6
Kopiere ffmepg.exe fra mappe wx_nrk_1.4 til mappe python27.
Lagre nrk_minutt.py i mappe python27.

Gjør forandiger på disse 3 linjer,så dem blir lik dette og lagre.

Kode

link = re.search(r'data-argument="(.*)manifest.*(del 2:2)', url)
url = 'http://tv.nrk.no/program/dvfj62001014/200-aar-paa-200-minutter#del=2'
f_name = 'del_2'
Start cmd navigere til mappe python27.
Skriv: python nrk_minutt.py
Eks.

Kode

Microsoft Windows [Versjon 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Med enerett.

C:\Users\Tom>cd\

C:\>cd python27

C:\Python27>python nrk_minutt.py
Vis hele sitatet...
Hei!

Tusen takk for kjapt svar!

Jeg bruker faktisk wx_nrk også. Et helt glimrende program. Men problemet oppstår når NRK deler opp programmer på samme URL i to deler. Jeg drar over URL for del 2, men får fremdeles bare del 1 lastet ned. Det er gitt et svar her på hvordan dette fikses, men jeg er veldig grønn, så jeg vet faktisk fremdeles ikke helt hvordan dette fikses selv om jeg har oppskriften :-) Jeg aner ingenting om å opprette script, endre script og kjøre script, så da blir det vanskelig :-) Ellers bruker jeg Kwik Media til å spille av MKV-filer, og det fungerer fint. Filene jeg laster ned via wx_nrk, spiller av helt fint. Filer jeg laster ned ved å bruke kommandoer i CMD-vindu, spiller ikke av i det hele tatt, dessverre. Sikkert et eller annet galt jeg gjør i forhold til kommandoene. Har faktisk forsøkt å laste ned samme URL både med wx_nrk og i CMD-vindu. Førstnevnte fungerte helt fint (filen spiller av uten problemer). Sistnevnte fungerte ikke (filen spiller ikke av). Konverterer også MKV-filene til MPEG uten problemer. Men når jeg har lastet ned via CMD-vindu, fungerer det ikke. Konverteringsprogrammet finner ikke data i MKV-filen (selv om alt ser normalt ut i Windows utforsker. MKV-filen inneholder data).

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
For det første er denne "oppskriften" helt unødvendig nå når snippsat har laget dette strålende programmet. Hvis du ikke får spilt av mkv-filen bruker du sikkert feil avspillingsprogram. Prøv MPCHC eller VLC.
Vis hele sitatet...
Sist endret av xisofan; 23. mars 2014 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du planer om å legge ut en ny versjon av programmet der dette er fikset?
Vis hele sitatet...
Skal se på om jeg tar det med i neste versjon.
For det første, hvordan lagrer jeg nrk_minutt.py?
Vis hele sitatet...
Følg dette,gjør nøyaktig som beskrevet i post #197(husk og installere Python 2.7.6 først)
Da har du brukt notepad og lagret nrk_minutt.py til mappe python27.

Kopiere ffmepg.exe fra mappe wx_nrk_1.4 til mappe python27.
Da er det og følge siste del i post #195(det med cmd)
Virker det kan du spille av del_2.mkv som er 200 år del 2 i mappe Python27.
Når det virker kan du sette inn url du ønsker,husk dette er bare for veldig lange sendinger ikke for serier og annet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av TCB Vis innlegg
Takk for KLM tipset
Håper NRK legger ut SKAI-TV også ettervært
Vis hele sitatet...
Sitat av Anwar Vis innlegg
Hvor ligger dette? Jeg har prøvd via A-Å (også under Underholdning), men finner det ikke.

Noen tips? :-)

Fant det ut selv ved å søke på KLM. Alt ligger under Fjærsynet og Nachspiel... :-)
Vis hele sitatet...
Til TCB og Anwar: Fikk dere lastet ned episode 5 av Fjærsynet? Jeg får ikke lastet ned den episoden. Utrolig irriterende!

Kan forøvrig meddele dere at den siste episoden av SKAI-TV ligger ute på NRK nett-TV under Melodi Grand Prix 1989. Den episoden ble brukt som pause i MGP-sendingen dette året, og NRK har ikke tatt den bort når de la ut MGP 1989 nett-TV'en


Et annet klipp jeg ikke får lastet ned er ekstra-materialet til Studio1-prodgrammet med TNT:
http://tv.nrk.no/serie/studio-1/muhu...ght-im-falling

Kan noen hjelpe meg med disse?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen som vet hvordan jeg kan få lastet ned klippene fra NRK Skole? Det er noen artige klippe med Trond Kirkvaag og Jon Skolmen der som jeg kunne tenkt meg å laste ned, men det funket ikke med WX NRK...

http://www.nrk.no/skole/programdetal...2F-langt-i-fra
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av WalterWinter Vis innlegg
Til TCB og Anwar: Fikk dere lastet ned episode 5 av Fjærsynet? Jeg får ikke lastet ned den episoden. Utrolig irriterende!
Vis hele sitatet...
Ga opp jeg,men siden alle disse ep ligger på nett til "evig tid" så gjør det ikke så mye.
Brukte wx_nrk_32_1.4 fredag 1. mai, nå vil det ikke virke, noen med samme problem, ide eller tips.
Sitat av WalterWinter Vis innlegg
Er det noen som vet hvordan jeg kan få lastet ned klippene fra NRK Skole? Det er noen artige klippe med Trond Kirkvaag og Jon Skolmen der som jeg kunne tenkt meg å laste ned, men det funket ikke med WX NRK...

http://www.nrk.no/skole/programdetal...2F-langt-i-fra
Vis hele sitatet...
Hei, WalterWinter!
Tok meg tid til å hjelpe deg med dette nå. Ved å bruke tipset fra denne posten (eventuelt denne), lar det seg gjøre. Jeg brukte dog VLC (.ts) til å rippe med og konverterte etterpå med Handbrake (.mp4), men ellers er det hovedsaklig det samme prinsippet som beskrevet i de vedlagte postene. Du kan i hvert fall laste ned klippene herfra.

EDIT: Ser du også sliter med å laste ned episode 5 av Fjærsynet (videolenken du kan rippe, vet dog ikke om den er statisk eller endres over tid). Har i hvert fall ikke tid akkurat nå til å hjelpe deg med den, men vil anta at du kan bruke den samme metoden der. Lykke til!
Sist endret av zorro; 6. mai 2014 kl. 14:11.
Brukte wx_nrk_32_1.4 fredag 1. mai, nå vil det ikke virke, noen med samme problem, ide eller tips.
Vis hele sitatet...
Problemet ligger nok oss deg for ingen forandringer har skjedd.

Når det gjelder små sidekanaler som skole og video,
så ønsker jeg ikke ta dem med i wx_nrk fordi disse kjører er litt eget opplegg og sender i lavere kvalitet.
Manuelt opplegg som er beskrevet opp til flere ganger i posten vil funger fint for disse kanaler også.

episode 5 av Fjærsynet er på hovedkanelen og fungere fint når jeg testet i wx_nrk.
Noen edlere sendinger kan ha små feil i seg som stopper nedlasting,prøv et par ganger.
Sist endret av snippsat; 7. mai 2014 kl. 02:45.
Takk for svar.
Jeg lastet ned Apokalypse - verden i krig. Disse var ufullstendig nedlastet, jeg avbrøtt sannsynligvis nedlasting før de var ferdig.
Da jeg prøvte på ny ville det ikke virke.
Ser episodenbe ligger under skole, så det er sikkert der problemet kommer fra da.
Får se de på PC'en eller prøve manuelt opplegg som er beskrevet i tidligere poster.

Takk for et kjempegodt program.
Sist endret av reiras; 7. mai 2014 kl. 10:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde lastet ned alle påskeepisodene av Poirot med wx_nrk som fungerer helt glimrende og har omsider fått anledning til å se de... men oppdaget nå at tekstfilen på siste episode - "Curtain" - ikke hadde noe innhold! Vet ikke hva som evt "feilet", og selv om jeg forstår engelsk noenlunde greit, er det litt kjedelig å ikke få teksten.
Programmet ligger ikke lenger tilgjengelig på NRK - så hvis noen tilfeldigvis har den filen liggende fremdeles - hadde jeg satt stor pris på det!
Vet ikke hva som evt "feilet"
Vis hele sitatet...
Noen programmer blir lagt ut før undertekst ferdig,undertekst kan komme litt senere.
Undertekst for "Curtain" ligger forsatt i arkiv xml-format.
Virker nå ikke ettersom serien er tatt ned,men kan ta det manuelt her er str filen.
Hei.


Har prøvd å last ned med følgende kommando

CUsers\b\Downloads\wx_nrk_64_096>ffmpeg -i http://nordond13a-f.akamaihd.net/i/
wo/open/43/43f76e27336e0afc96497fbd958fe2c89a79ec85/9658bbc1-381f-42a1-9a78-8623
e4a5dd7e_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/index_3_av.m3u8?null=#EXT-X-STREAM-IN
F:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2395000,RESOLUTION=1280x720 -c copy film.mkv

får feilmelding underveis..
[mpegts @ 0000000003cb0380] max_analyze_duration 5000000 reached at 5013333 micr
oseconds
[mpegts @ 0000000003cb0380] Could not find codec parameters for stream 2 (Unknow
n: none ([21][0][0][0] / 0x0015)): unknown codec
Consider increasing the value for the 'analyzeduration' and 'probesize' options
[hls,applehttp @ 0000000003cb2320] max_analyze_duration 5000000 reached at 50133
33 microseconds
[hls,applehttp @ 0000000003cb2320] Could not find codec parameters for stream 2
(Unknown: none ([21][0][0][0] / 0x0015)): unknown codec
Consider increasing the value for the 'analyzeduration' and 'probesize' options

[matroska @ 0000000004685860] Error parsing AAC extradata, unable to determine s
amplerate.
Output #0, matroska, to 'film.mkv':


filmen lastes ned, men uten lyd.
Har dere noen erfaring med dette ?
Sitat av snippsat Vis innlegg
Noen programmer blir lagt ut før undertekst ferdig,undertekst kan komme litt senere.
Undertekst for "Curtain" ligger forsatt i arkiv xml-format.
Virker nå ikke ettersom serien er tatt ned,men kan ta det manuelt her er str filen.
Vis hele sitatet...
Takker!
Var sikkert for tidlig ute ja, og glemte å sjekke størrelsen på fila da nedlasting var ferdig! Alt går jo så fint ellers

Takk igjen!

Tekstfilen blir "feilformatert"...
Har sett at teksten i mange tilfeller blir "oppdelt" på feil plass. Slik jeg oppfatter det skjer dette når det brukes punktum midt inne i teksten. Hvis det f.eks står "Dr.Smith" midt inne i en tekst blir denne teksten delt på to linjer, der "Dr" blir stående til slutt på en linje -og neste linje fortsetter med "Smith"
Har løst dette ved å gå gjennom tekstfila i ettertid, men lurte på om det er noe som kan "fikses" i selve programmet?
Laster heller ikke ned så mye - så vet ikke om det er et STOR problem - eller bare lite og irriterende:-)
Sist endret av Senior47; 24. mai 2014 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei

Jeg har prøvd å laste ned del 2 fra "http://tv.nrk.no/serie/d-dagen/KOID20005704/sesong-1/episode-1" vha python-metoden siden jeg kun får lastet ned de første 25-28 minuttene. Dette gjelder også episode 2.


#nrk_minutt.py
'''
When NRK has a progam that take long time.
They spilt it up in diffrent parts,without changing the url adress
This is a example of download of differents part
'''
import urllib2
import re
import subprocess

def nrk(url, vid_quality,f_name):
quality = {'low' : 'index_2',
'med' : 'index_3',
'high': 'index_4'}
url = urllib2.urlopen(url).read()
#link = re.search(r'data-media="(.*)manifest', url)
link = re.search(r'data-argument="(.*)manifest.*(del 2:2)', url)
link = link.group(1)
link = re.sub(r'/\w/', '/i/', link)
link_add = quality[vid_quality]+\
'_av.m3u8?null=#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2390000,RESOLUTION=1280x720'
fin_link = '{}{}'.format(link, link_add)

process = subprocess.Popen('cmd.exe /k ',\
shell=True, stdin=subprocess.PIPE,stdout=subprocess.PIPE,stderr=None)
process.stdin.write("ffmpeg -i {} -c copy {}\n".format(fin_link, '{}.mkv'.format(f_name)))
o,e=process.communicate()
process.stdin.close()

if __name__ == '__main__':
url = 'http://tv.nrk.no/serie/d-dagen/KOID20005704/sesong-1/episode-1#del=2'
vid_quality = 'med'
f_name = 'del_2'
nrk(url, vid_quality, f_name)

Når jeg kjører kommando i dos så får jeg følgende feilmelding:

DProgramfiler\python27>python nrk_minutt.py
Traceback (most recent call last):
File "nrk_minutt.py", line 34, in <module>
nrk(url, vid_quality, f_name)
File "nrk_minutt.py", line 18, in nrk
link = link.group(1)
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'group'

Gir dette noen mening, ev. fins det en vei rundt?
Sist endret av Hanselot; 7. juni 2014 kl. 01:35.
Gir dette noen mening, ev. fins det en vei rundt?
Vis hele sitatet...
Dette er er serie i 2 deler,her kan bare dra linken fra episode-2 som vanlig til GUI i wx_nrk.
Det er kun når NRK har maraton sendinger man bruker denne manuelle måten som er beskrevet i post #195.
Sist endret av snippsat; 7. juni 2014 kl. 02:08.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Dette er er serie i 2 deler,her kan bare dra linken fra episode-2 som vanlig til GUI i wx_nrk.
Det er kun når NRK har maraton sendinger man bruker denne manuelle måten som er beskrevet i post #195.
Vis hele sitatet...
Den nedlastede filen for Episode 1 stopper på ca 25 minutter, mens orginalen varer i nesten en time, mens nedlastingen for Episode 2 stopper på ca 22 minutter, mens den også varer nesten en time. Så da er muligens problemet noe annet enn at nedlastingen må deles opp.
Det er en liten feil i Episode 1 som stopper nedlastingen, Episode 2 går greit.
Det går an og sende mail til NRK om feilen post #161
Her er begge D-day

Har Python kode som kan laste ned med små feil sendingen,da med og ikke bruke FFmpeg.
Får se om jeg bare lager et tutorial om bruk av det,har hatt litt problem med og integrere det i wx_nrk.
Hei

takk for tilbakemelding Og takk for link Episode 2 stopper fortsatt hos meg, siste nedlasting stoppet på 13 minutter. Men det er nok som du sier da, en eller annen feil hos Nrk.
Jeg bruker https://mega.co.nz/#!MMJjiQga!QbhwjW...5TeuTglNmdR6DE fra NB, her fikk jeg til å laste ned begge episodene av D-Dagen, har ikke problemer med den. Bare åpne "NRKCap GUI"

Her er fra virustotal:
https://www.virustotal.com/en/file/0...is/1402150612/
https://www.virustotal.com/en/file/d...is/1402150639/
https://www.virustotal.com/en/file/d...c9da/analysis/
Sist endret av DenNorskeste; 7. juni 2014 kl. 17:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
wx_nrk under xp?
Jeg lastet ned wx_nrk_32_1.4 til min xp. Alt ser så bra ut, får dratt linkene til GUI vinduet. Men den laster ikke ned. Forsøkte en annen maskin med xp også, uten hell. Prøvde under win7, og det fungerer perfekt.
Er det mulig å bruke wx_nrk under xp?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! Vil først takke for ett meget nyttig program! Har lastet ned flere show fra NRK med dette.

Men lurer litt på en ting, det ligger ett opptak ute på www.nrk.no/ho (hedmark og oppland) fra showet "Urbane Totninger".. Noen triks hvordan jeg kan få lastet det ned? Funker ikke i wx_nrk selvfølgelig, og ikke fikk jeg det til på den manuelle måten heller.. (Men mulig jeg gjør noe galt..) Linken til showet er her: http://www.nrk.no/ho/se-urbane-totninger-1.11818321
Sitat av T_ac_S Vis innlegg
Hei! Vil først takke for ett meget nyttig program! Har lastet ned flere show fra NRK med dette.

Men lurer litt på en ting, det ligger ett opptak ute på www.nrk.no/ho (hedmark og oppland) fra showet "Urbane Totninger".. Noen triks hvordan jeg kan få lastet det ned? Funker ikke i wx_nrk selvfølgelig, og ikke fikk jeg det til på den manuelle måten heller.. (Men mulig jeg gjør noe galt..) Linken til showet er her: http://www.nrk.no/ho/se-urbane-totninger-1.11818321
Vis hele sitatet...
Sitat av T_ac_S Vis innlegg
Hei! Vil først takke for ett meget nyttig program! Har lastet ned flere show fra NRK med dette.

Men lurer litt på en ting, det ligger ett opptak ute på www.nrk.no/ho (hedmark og oppland) fra showet "Urbane Totninger".. Noen triks hvordan jeg kan få lastet det ned? Funker ikke i wx_nrk selvfølgelig, og ikke fikk jeg det til på den manuelle måten heller.. (Men mulig jeg gjør noe galt..) Linken til showet er her: http://www.nrk.no/ho/se-urbane-totninger-1.11818321
Vis hele sitatet...
I bunnen av denne meldingen ser du innholdet i master.m3u8
Se på innleggene 24. og 25. mai 2103, i denne tråden.
Eneste jeg har å tillegge her, er at jeg anbefaler å laste ned filen som .ts i stedet for .mkv. Så kan du heller remuxe til .mkv etterpå. Da vil du nok oppleve ei jevnere spilling i en del spillere.

Dersom du ikke får det til, kan du bestille en minnepenn her:
http://mediakuppet.no/?usb-minne,12
Merk bestillingen 'Urbane Totninger 720p'

OBS: endre ttp: til http:
Gjorde det slik for at ikke urlene i master.m3u8 skulle vises som linker.

#EXTM3U
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=211000,RESOLUTION=320x180,CODECS="avc1.66.30, mp4a.40.2"
ttp://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2 250,.mp4.csmil/index_0_av.m3u8?null=
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=386000,RESOLUTION=480x270,CODECS="avc1.66.30, mp4a.40.2"
ttp://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2 250,.mp4.csmil/index_1_av.m3u8?null=
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=664000,RESOLUTION=640x360,CODECS="avc1.77.30, mp4a.40.2"
ttp://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2 250,.mp4.csmil/index_2_av.m3u8?null=
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=1399000,RESOLUTION=960x540,CODECS="avc1.77.30 , mp4a.40.2"
ttp://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2 250,.mp4.csmil/index_3_av.m3u8?null=
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2416000,RESOLUTION=1280x720
ttp://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2 250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8?null=
#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=64000,CODECS="mp4a.40.2"
ttp://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2 250,.mp4.csmil/index_0_a.m3u8?null=
showet "Urbane Totninger".. Noen triks hvordan jeg kan få lastet det ned?
Vis hele sitatet...
FFmpeg kommando.

Kode

ffmpeg -i http://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8?null=#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2416000,RESOLUTION=1280x720 -c copy Totninger.mkv
Tusen takk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har brukt wx nrk lenge nå, men jeg sliter med å lage fil av et program. Jeg får lagt nettadressen inn i programmet, men fila legger seg ikke inn i mappa (kun undertekst-fila). Noen som vet hva som er feil?

Programmet det gjelder er forresten episode 15 i denne serien:
http://tv.nrk.no/serie/europa-en-rei...g-1/episode-15

Alle andre episodene har gått problemfritt.

Sitat av KarlS Vis innlegg
wx_nrk under xp?
Jeg lastet ned wx_nrk_32_1.4 til min xp. Alt ser så bra ut, får dratt linkene til GUI vinduet. Men den laster ikke ned. Forsøkte en annen maskin med xp også, uten hell. Prøvde under win7, og det fungerer perfekt.
Er det mulig å bruke wx_nrk under xp?
Vis hele sitatet...
Har slitt med det samme på enkelte program. Har lagd filer av 34 av programmene i denne serien: http://tv.nrk.no/serie/europa-en-rei...g-1/episode-15

Men episode 15 legger seg ikke i mappa. Kun undertekst-fila.
Sist endret av Sigur80; 13. august 2014 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg sliter også med å laste ned et program. Får ikke lastet ned hele Top Gear Afrika spesial del to. Den stopper på 22 minutter/355 MB, når den egentlig varer nesten en time og skal være rundt én GB. Del én av spesialen fungerer helt fint, og det samme gjør også de to siste episodene som er lagt ut på Nett-TV (ep. én og to av sesong 20). Regner med at feilen ligger hos NRK, men finnes det noen måte å fikse det på?
Sist endret av abyssopelagisk; 14. august 2014 kl. 23:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av snippsat Vis innlegg
FFmpeg kommando.

Kode

ffmpeg -i http://nrkclip3a-f.akamaihd.net/i/wo/open/9e/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3/9e72e98fba16b427ceef06c03911f649e05878f3_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8?null=#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2416000,RESOLUTION=1280x720 -c copy Totninger.mkv
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skal tolke bruken av ffmpeg-kommandoen riktig, så må man finne manifestet til videoen man ønsker å laste ned?

Edit: Fant ut av at tv.nrk.no/innstillinger > Link til avspilling med HLS fungerer over hele NRK sitt domene, inkl. nrksuper.
Sist endret av TheComputerOtte; 26. august 2014 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sist jeg sjekket, hadde Youtube-DL støtte for NRK.
Oppdaget nettopp at "Unge inspektør Morse" var igang igjen med sesong 2... og at episode 1 ikke lenger er tilgjengelig på nettet!
Min feil siden jeg ikke har fulgt med - men fryktelig irriterende - uansett grunn! (Jada, jeg har satt "alarm" på resten av episodene;-)
Tekstfila ligger vel kanskje tilgjengelig fremdeles, men blir selve "filmen" liggende "tilgjengelig" på samme måte? Og hvordan kan en i tilfelle få lastet den ned da?
Eller - er det noen som tilfeldigvis har lastet den ned og har den liggende fremdeles og kan dele med meg?
Sitat av Senior47 Vis innlegg
Tekstfila ligger vel kanskje tilgjengelig fremdeles, men blir selve "filmen" liggende "tilgjengelig" på samme måte? Og hvordan kan en i tilfelle få lastet den ned da?
Vis hele sitatet...
Det gikk og laste ned gamle filer på NRK sin gamle nett-tv før i tiden, men ikke nå. Jeg tok ta vare på en gammel m3u8 fil og ventet til episoden gikk ut før jeg prøvde og laste den ned, men da fikk jeg bare "403 forbidden access is denied"
Tekstfila ligger vel kanskje tilgjengelig fremdeles, men blir selve "filmen" liggende "tilgjengelig" på samme måte? Og hvordan kan en i tilfelle få lastet den ned da?
Vis hele sitatet...
Programmene ligger ute i 7 til 30 dager etter dette kan de ikke lastes ned.
Tekstfila som du kaller det undertekst("xml") blir fortsatt liggende på server.

Viss du bruker Wx_nrk vi du fortsatt få undertekst i "srt" format,
men selvførlig ikke programmet når NRK har fjernet de fra server.
Sist endret av snippsat; 30. august 2014 kl. 21:48.
Sitat av Sigur80 Vis innlegg
Jeg har brukt wx nrk lenge nå, men jeg sliter med å lage fil av et program. Jeg får lagt nettadressen inn i programmet, men fila legger seg ikke inn i mappa (kun undertekst-fila). Noen som vet hva som er feil?

Programmet det gjelder er forresten episode 15 i denne serien:
http://tv.nrk.no/serie/europa-en-rei...g-1/episode-15

Alle andre episodene har gått problemfritt.


Har slitt med det samme på enkelte program. Har lagd filer av 34 av programmene i denne serien: http://tv.nrk.no/serie/europa-en-rei...g-1/episode-15

Men episode 15 legger seg ikke i mappa. Kun undertekst-fila.
Vis hele sitatet...
Jeg lastet ned episode 15 problemfritt med Rabbit, som du finner her:
http://nrk.mediakuppet.no/

mvh
Karl S.

Sitat av Senior47 Vis innlegg
Oppdaget nettopp at "Unge inspektør Morse" var igang igjen med sesong 2... og at episode 1 ikke lenger er tilgjengelig på nettet!
Min feil siden jeg ikke har fulgt med - men fryktelig irriterende - uansett grunn! (Jada, jeg har satt "alarm" på resten av episodene;-)
Tekstfila ligger vel kanskje tilgjengelig fremdeles, men blir selve "filmen" liggende "tilgjengelig" på samme måte? Og hvordan kan en i tilfelle få lastet den ned da?
Eller - er det noen som tilfeldigvis har lastet den ned og har den liggende fremdeles og kan dele med meg?
Vis hele sitatet...
Jeg har Morse sesong02 episode01 liggende.
Kvalitet 540p, Undertekster, ja.
Dersom du bestiller deg en minnepenn:
http://mediakuppet.no/?usb-minne,12
og merker bestillingen 'Morse', skal jeg legge den inn.

Hvis ikke så skal jeg nok få laste den opp på nettet til deg på et vis. Men jeg har ikke så veldig gode linjer. Legger opp ca 1 MB pr. minutt. Filmen er på 900 MB. Så dersom jeg skal legge den ut, må jeg dele den i 2, og ta det over 2 netter.

Du får gi beskjed hva du vil..

mvh
Karl S.
Sist endret av KarlS; 1. september 2014 kl. 09:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mange kommenterer med corrupt melding når man prøver å laste ned fra NRK.
Ga selv opp med "Rundlurt" episoder da de kun ble lastet ned ca 50%.
Nesten som man lurer på om NRK legger inn "bug" med vilje for å hindre ripping.
Hei TCB
Vi er veldig klar over problemet. Men jeg tror nok ikke at NRK legger inn feil med vilje.
Dersom NRK hadde hatt noe mot ripping, hadde de ikke publisert programmene så enkelt rippbare i utgangspunktet.
Avbrutte nedlastinger er et uansett et problem, men se på det som midlertidig.
Ta en titt på tråden her:
http://nrk.mediakuppet.no/?emne=3

mvh
Karl S.
Sitat av KarlS Vis innlegg
Hei TCB
Vi er veldig klar over problemet. Men jeg tror nok ikke at NRK legger inn feil med vilje.
Dersom NRK hadde hatt noe mot ripping, hadde de ikke publisert programmene så enkelt rippbare i utgangspunktet.
Avbrutte nedlastinger er et uansett et problem, men se på det som midlertidig.
Ta en titt på tråden her:
http://nrk.mediakuppet.no/?emne=3

mvh
Karl S.
Vis hele sitatet...
hey,
Har hatt store problemer med ripping tidligere også,derfor har jeg egentlig gitt opp.Heldigvis så er det mange av programmene som vil være tilgjengelig i åresvis på nrk.no
Titta litt på linken....540p kan vel til nøds gå men 360p blir for dårlig synes jeg.
Sist endret av TCB; 28. september 2014 kl. 18:09.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Det går an og sende mail til NRK om feilen post #161
Vis hele sitatet...
Til de av dere som har sendt mail til NRK om nedlastinger som stopper på samme sted hver gang, hvordan ordlegger dere dere? F.eks. ep01 av Kampen for tilværelsen stopper på 2 214 kb konsekvent, men klager jeg til NRK at jeg ikke får lastet episoden ned med wx_nrk svarer de vel at det ikke er meningen heller...