Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 795
Heisann! Jeg har lastet ned noe filmer i formatet dvd-rip, (4+gb) og tenkte jeg skulle brenne ut filmene. Problemet er at når jeg åpner mappen så er filmen delt opp i flere mindre videosnutter osv.

Hvordan får jeg konvertert "snuttene" eller gjort de om til en vanlig ISO-fil så jeg får mounta de i VLC, eller brent de ut på en plate?

Hvis dere ikke skjønner hva jeg mener, så spør. Skal prøve å forklare bedre!

Takker for svar! =)
Hvis du har masse filer inni ei mappe som heter VIDEO_TS er det bare å brenne denne mappa som vanlig data til en DVD. Legg mappa på DVDen som og brenn. Den skal ikke konverteres.

Edit: Hvis du skal se dem i VLC er det bare å dra-og-slippe hele mappa på VLC-ikonet.
Sist endret av DonTomaso; 27. februar 2012 kl. 18:21.
Okey, tusen takk for det! =)

Men hvis jeg skal spille denne på f.eks, VLC, hvordan skal jeg gjøre dette?
Omtrent alt du laster ned kan spilles av i VLC-player uten at du trenger å gjøre noe med det.

Vil du konvertere noe rett til rent DVD-format så kan ConvertXtoDVD 4 anbefales.
Sist endret av Fuzzybossen; 27. februar 2012 kl. 18:25.
Okey, takk for svar!

Skal prøve meg på det!
Har du ei mappe med masse ifo, bup og vob-filer skal du ikke bruke ConvertXtoDVD men gjøre som jeg sa. Skal du konvertere avi, mkv, wmv-filer osv til en DVD kan du bruke det programmet.
Hei Zorbantim. Bare velg filen(i video ts mappa) som heter "VIDEO_TS". Så høyreklikk. Velg åpne i. velg så VLC - player

Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei Zorbantim. Bare velg filen(i video ts mappa) som heter "VIDEO_TS". Så høyreklikk. Velg åpne i. velg så VLC - player
Vis hele sitatet...
Du kan også, åpne VLC- player. Så velge å åpne filmen. Velg en av filene i TS-Mappa. Som heter VIDEO_TS. Da kommer du til hovedmenyen til DVD-Filmen
Sist endret av davidentotre; 27. februar 2012 kl. 18:36.
Takk, davidentotre! funka som bare rakkern
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei Zorbantim. Bare velg filen(i video ts mappa) som heter "VIDEO_TS". Så høyreklikk. Velg åpne i. velg så VLC - player



Du kan også, åpne VLC- player. Så velge å åpne filmen. Velg en av filene i TS-Mappa. Som heter VIDEO_TS. Da kommer du til hovedmenyen til DVD-Filmen
Vis hele sitatet...
Bare for å pirke litt, så kan man enda enklere bare høyreklikke på mappen filmen ligger i, og velge "spill av i VLC-player"