Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1952
Skal leie webhotell, så lurte på et par ting før jeg handler.

Hva er dedikert IP-adresse og hva er dette godt for?

Valget mitt står mellom disse firmaene:

http://www.arvixe.com/linux_web_hosting - Personal Class Pro
eller
http://www.hostforweb.com/packages/index.php - Basic

Jeg har flere domenenavn, feks xxx.no, xxx.se og xxx.com

Om jeg ønsker å ha emails på alle disse, er det mulig?

Altså og også ?

Er det foreksempel noen av disse jeg ikke kan gjøre dette på?
Dedikert IP er det samme som fast IP, noe som burde være ett selvfølge når vi snakker server. At alternativ 1 leverer dette som en tilleggstjeneste syntes jeg virker useriøst. Av denne grunn hadde jeg valgt alternativ 2.

Begge alternativene støtter jo ubegrenset med mail, så det burde ikke være noe problem. Hvorvidt du kan overføre eller bestille ett .no eller .se domene via dem er jeg mer skeptisk til..
Jeg skjønner ikke helt hvordan du kommer frem til at det å tilby dedikert ip som tilleggstjeneste er useriøst. Aner du hvor mange IP adresser som hadde gått med dersom alle domener skulle hatt dedikert IP adresse? Når IPv6 er innfør, okei ,da går det. Før den tid, no way Hosè!

Når det gjelder *hva* en dedikert ip adresse er, så vil det si at de allokerer nettopp det.. en ip adresse.. til ditt domene. På shared hosting kan man ha flere tusen domener som kjører på f.eks 123.456.789.200 (fiktiv IP). Apache/IIS/Annen webserver bestemmer hvilken side som skal vises basert på konfigurerte vhosts (virtual hosts). Har du en dedikert IP, kan folk besøke websiden din ved å bruke IP adresse i tillegg til domenenavnet. F.eks. Dette er også en fordel å ha dersom du skal kjøpe deg SSL sertifikater og lignende.

Gabsterino, jeg tok en kjapp titt på begge hostene .. ala 20 sekunder, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at begge støtter det du er ute etter. Det skal ikke være noe som helst i veien for at du har e-poster på alle domenene dine .. du kan vel saktens sette dem opp til å videresende til en "admin" konto også, slik at du slipper å sjekke 100 forskjellige kontoer, avhengig av hvor mange e-poster du vurderer å lage.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dedikert IP er det samme som fast IP, noe som burde være ett selvfølge når vi snakker server. At alternativ 1 leverer dette som en tilleggstjeneste syntes jeg virker useriøst. Av denne grunn hadde jeg valgt alternativ 2.

Begge alternativene støtter jo ubegrenset med mail, så det burde ikke være noe problem. Hvorvidt du kan overføre eller bestille ett .no eller .se domene via dem er jeg mer skeptisk til..
Vis hele sitatet...
Det som menes med dedikert IP er at ditt domene får en dedikert IP. Det du tenker på er dynamisk IP vs. statisk IP.
Som regel har alle domenene som peker til en server (shared hosting vil si flere her hostet på samme server) samme IP, men med dedikert ip får du en egen.

Så useriøst er det langt ifra.
Sist endret av pinkrabbitz; 10. mai 2010 kl. 13:59.
pinkrabbitz: Jeg tror det ble en liten koblingsfeil hos meg - du har selvsagt helt rett i det du sier!

Jeg så for meg at trådstarter ville fått en kjedelig opplevelse dersom han hadde gått for en leverandør som kjører dynamisk ip. Tenkte faktisk litt tilbake til når jeg selv satt og lekte meg med apache og dyndns på min gamle Telenor ADSL linje
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Takk for svar Får bare ta en da og se hva som skjer Er vell kanskje ikke bare å overføre .no domener til dem nei, tenkte mer om det gikk å endre navnetjenere etc, så kanskje det går
Jeg ville også tatt en kikk på Hostgator.com, noe som er den beste hosten jeg har hatt.
Sikkerhetsklarert
Har du vurdert host1.no ?
Flere brukere her som er veldig fornøyd med tjenesten de leverer.
Sist endret av Pjukern; 11. mai 2010 kl. 09:14.
Jeg har ihvertfall gått over fra Servetheworld til SubSys og er strålende fornøyd. Webhotellet ble opprettet dagen etter at jeg bestilte (jeg bestilte kvelden før) og domenet ble flyttet dagen etter jeg bestilte (.no domene).
hey, hvis du ikke har kjøpt enda, sats på host1.no, anbefales sterkt!

jeg holder på å flytte over alt av egne sider dit, flere kundeprosjekter der de er/vil bli brukt, og har et par større egne prosjekter på gang der jeg definitivt vil bruke dem.

Gode priser finner man jo mange steder, men når du kombinerer det med kjappe servere og god og kjapp service, da har du et vinnerprodukt.
Sist endret av atomet; 11. mai 2010 kl. 09:49.
Jeg ville ikke valgt noen av de hostene du har foreslått, Gabsterino. Når det står «Unlimited» på traffic, så bør det få varsellampene til å blinke. Det tror jeg de fleste som har vært litt borti hosting kan skrive under på. Anbefaler deg heller å ta en titt på host1.no, som mange her allerede har foreslått.
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Jeg ville ikke valgt noen av de hostene du har foreslått, Gabsterino. Når det står «Unlimited» på traffic, så bør det få varsellampene til å blinke. Det tror jeg de fleste som har vært litt borti hosting kan skrive under på. Anbefaler deg heller å ta en titt på host1.no, som mange her allerede har foreslått.
Vis hele sitatet...
Men er det ikke bedre med unlimited enn 50GB/mnd ?

Det som er viktig for meg er å ha muligheten til å slå av noe som heter
register_globals, det er ikke alle hoster en kan gjøre dette med.
For det første vil du etter all sannsynlighet ikke ha bruk for i nærheten av så mye trafikk Den dagen du har såpass mye trafikk, så trenger du også noe hissigere server enn det du får på en sånn løsning.

Noe helt annet er at "unlimited" på trafikk/båndbredde vil i realiteten si enten at du blir kasta ut den dagen du faktisk begynner å få litt mer trafikk (se et av de første punktene i brukeravtalen til f.ex. one.com, om "bruk av unormalt mye ressursser" eller hvordan de nå skriver det), eller at serverne er helt bak mål overbelastet så sidene dine vil gå så treigt at du ikke klarer å bruke så mye. Unlimited er ihvertfall i realiteten bare tull, de skriver det fordi de vet at 99% av kundene deres aldri vil ha behov for det. Litt som de stedene som tilbyr f.ex. 10gb lagringsplass, og 5gb trafikk... skal man kunne bruke all lagringsplassen, så har man blåst trafikken sin for lenge siden og dermed blir det plutselig grisedyrt.

Ang. register_globals - jeg vet faktisk ikke om host1 lar deg gjøre det, men send en mail til og spør, så får du nok svar ganske kjapt
Sist endret av atomet; 11. mai 2010 kl. 16:21.
Jeg bruker hvertfall GoDaddy.com Europe hosting, helt genialt i mine øyne. Ikke hatt noen problemer med dem, utenom at man ikke kan cURL'e og fsockopen'e til andre porter enn 80 og 443, men det overlevde jeg greit
Prisene syns jeg ikke man kan si noe på, billig som fy, når man da i tillegg finner ørten coupun codes på internett, blir det straks enda billigere!

Supporten deres er også toppers. Twitter er de aktive på også, svarer som regel ganske raskt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Men er det ikke bedre med unlimited enn 50GB/mnd ?

Det som er viktig for meg er å ha muligheten til å slå av noe som heter
register_globals, det er ikke alle hoster en kan gjøre dette med.
Vis hele sitatet...
Nei, fordi unlimited vil sei at det står med lita skrift i vilkåra at dei definerer kva som er rimelig bruk, mens 50GB vil sei 50GB. I tillegg betyr unlimited ofte at det er crapload med brukere per webserver, så ting går så grisetregt at du har ikkje sjans på å bruke 50GB uansett kor hardt du prøver.

Og alle fornuftige hosts har register globals avskrudd. Hadde eg komt over en host som hadde det påskrudd så hadde eg funne meg en ny på flekken. Det er så gapande idiotisk sikkerhetshull at en kan gå utifra at dei driter langt i sikkerhet.
Sitat av Gabsterino Vis innlegg
Det som er viktig for meg er å ha muligheten til å slå av noe som heter register_globals, det er ikke alle hoster en kan gjøre dette med.
Vis hele sitatet...
Da får du ha lykke til med en shady, ustabil host.
Et bedre valg er nok heller å lære seg php, ihvertfall litt.
Gabsterino's Avatar
Trådstarter
Snakket med host1 som sa at de har register_globals slått av, så da får jeg vell prøve de da
Har hatt webhotell med host1 et års tid og det har den sykeste supporten jeg noen gang har vært borti! La inn en ticket i elleve tiden om kvelden og tenkte den ble besvart i løpet av morgendagen om jeg var heldig, 10 min etterpå hadde jeg svar!

Anbefales på det sterkeste.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Jeg ville ikke valgt noen av de hostene du har foreslått, Gabsterino. Når det står «Unlimited» på traffic, så bør det få varsellampene til å blinke. Det tror jeg de fleste som har vært litt borti hosting kan skrive under på. Anbefaler deg heller å ta en titt på host1.no, som mange her allerede har foreslått.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt DreamHost de siste fem årene, og de skryter selv av uendelig plass og båndbredde. I skrivende stund bruker jeg over 300 GB lagringsplass (fordelt på 27 brukere) og 5.5 TB båndbredde i måneden, uten at det er noe problem. Jeg synes ikke dette nødvendigvis bør få varsellamper til å blinke!

http://blog.dreamhost.com/2006/05/18...t-overselling/
Jeg kan anbefale disse
* servage.net
* site5.com
Sist endret av waf; 12. mai 2010 kl. 11:23.
Sitat av Chiisai Vis innlegg
Jeg har brukt DreamHost de siste fem årene, og de skryter selv av uendelig plass og båndbredde. I skrivende stund bruker jeg over 300 GB lagringsplass (fordelt på 27 brukere) og 5.5 TB båndbredde i måneden, uten at det er noe problem. Jeg synes ikke dette nødvendigvis bør få varsellamper til å blinke!

http://blog.dreamhost.com/2006/05/18...t-overselling/
Vis hele sitatet...
har prøvd å ha en del sider hos dreamhost, og de blir rett og slett fordømt treige til tider (gir problemer med timeouts og liknende), men de gir deg den plassen de lover, det er sant
Host1 er tingen... :P
Sist endret av steffsat; 18. mai 2010 kl. 20:12.