Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2003
Har hatt en knust skjerm ganske lenge nå men skjermen stoppet endelig å fungere etter nesten et år. Og jeg lurer på om dere vet om et bra sted for å reparere mobiler som ikke er for dyrt og er i nærheten av Oslo sentrum.
setter stor pris på alle svar

(Mobilen er en google nexus 6 hvis det hjelper)
Prøv mobilfiksern i Nygata (like ved Jernbanetorget). Det er dit jeg går, og har fått flere anbefalinger dit fra andre.
Sikkerhetsklarert
Brukte mytrendyphone i bogstadveien når jeg byttet på min galaxy s7 tidligere i høst. De var klart billigst da jeg sjekket rundt.
Av ren nysgjerrighet, hva ligger prisene på i norge?
Sikkerhetsklarert
Jeg ga 1700 for ny skjerm ink arbeid på S7..
Ekstremt.
Har aldri fikset mobilen min i Norge, kun i England, betalte 600 kroner for skjerm og arbeid på iPhone 6.
Funket fint helt til jeg totalvraka telefonen ved et uhell noen måneder senere.

Hvorfor er det egentlig så dyrt i Norge?
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Ekstremt.
Har aldri fikset mobilen min i Norge, kun i England, betalte 600 kroner for skjerm og arbeid på iPhone 6.
Funket fint helt til jeg totalvraka telefonen ved et uhell noen måneder senere.

Hvorfor er det egentlig så dyrt i Norge?
Vis hele sitatet...
moms og skatt er jo én av grunnene (25% mva, 38% skatt på det som tas ut i lønn).
Nå vet ikke jeg hvordan forbrukerrettighetene er i England men i Norge er de såpass sterke at man går på tap dersom man bruker de billigste delene.
Og pr dags dato koster en skjerm med kopi LCD og kopi glass rundt 20-25$ så du har jo ikke akkurat fått en god skjerm for den prisen om den i tillegg inkluderer skatt og VAT.

Det er også flere folk i England slik at at man har større inntektsgrunnlag og kan kjøpe i større kvantum som igjen gir litt lavere priser.
Sist endret av Cybergasm; 17. januar 2017 kl. 17:25.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
moms og skatt er jo én av grunnene (25% mva, 38% skatt på det som tas ut i lønn).
Nå vet ikke jeg hvordan forbrukerrettighetene er i England men i Norge er de såpass sterke at man går på tap dersom man bruker de billigste delene.
Og pr dags dato koster en skjerm med kopi LCD og kopi glass rundt 20-25$ så du har jo ikke akkurat fått en god skjerm for den prisen om den i tillegg inkluderer skatt og VAT.

Det er også flere folk i England slik at at man har større inntektsgrunnlag og kan kjøpe i større kvantum som igjen gir litt lavere priser.
Vis hele sitatet...
Jeg merket vertfall ingen forskjell så jeg var fornøyd.

Usikker på hvordan forbrukerrettigheter og skatt er der.

Men flere folk resulterer jo i flere sjapper som fikser telefonene, så det blir nok jevnet ut.
Noe som sikkert resulterer i litt prispress siden det er mange aktører som konkurrerer om kundene. Her jeg bor er det 1 sjappe såvidt jeg vet, og det er jo sikkert noe de kan dra fordel av ettersom at det fortsatt er billigere og betale noen hundre kroner ekstra enn å reise til neste sjappe som er en time med kjøring.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Jeg merket vertfall ingen forskjell så jeg var fornøyd.

Usikker på hvordan forbrukerrettigheter og skatt er der.

Men flere folk resulterer jo i flere sjapper som fikser telefonene, så det blir nok jevnet ut.
Noe som sikkert resulterer i litt prispress siden det er mange aktører som konkurrerer om kundene. Her jeg bor er det 1 sjappe såvidt jeg vet, og det er jo sikkert noe de kan dra fordel av ettersom at det fortsatt er billigere og betale noen hundre kroner ekstra enn å reise til neste sjappe som er en time med kjøring.
Vis hele sitatet...
Noen av kopiene fra feks Tianma kan være greie nok, men de fleste gir dårligere farger og lavere lysstyrke.
I tillegg er glassene, polarizeren og digitizeren (selve touchen) satt sammen annerledes slik at du får ett tykkere glass som gir dårligere gjennomsiktlighet, flere fingermerker på glasset og de tåler rett og slett mindre.
Bestilte en del prøver av kopiskjermene fra de forskjellige produsentene og man så fort forskjell på alle sammen, men er ikke alltid merkbart om du ikke bruker hele arbeidsdagen på å glane på iphone skjermer
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvordan forbrukerrettighetene er i England men i Norge er de såpass sterke at man går på tap dersom man bruker de billigste delene.
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet er forbrukerlovgivning harmonisert i hele EØS-området, med mindre variasjoner mellom statene. (Imidlertid reguleres ikke forbrukerrettigheter ved håndverkertjenester av EU, slik at variasjonene her er mye større.)

I England er den samlede tendensen antakelig bedre forbrukerbeskyttelse enn i Norge. Som eksempel kan nevnes at absolutt reklamasjonsfrist er 6 år på både kjøp og håndverkertjenester (mot 2 eller 5 i Norge, med bortfall av absolutt reklamasjonsfrist for håndverkertjenester der tjenesteyter har opptrådt "grovt aktløst" eller "i strid med redelighet og god tro", jf. hvtjl. § 22 tredje ledd). I tillegg har selger ved kjøp kun ett avhjelpsforsøk ved mangler (mot hovedregelen på to avhjelpsforsøk i Norge). Et annet eksempel er hovedregelen med 30 dagers angrerett i England (mot tilsvarende 14 dager i Norge).