Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3787
Jeg fikk Rivotril første gang for 12 år siden. Det var det som hjalp i mot angsten min, så jeg tok de hver dag. Det var alt i fra 3-6mg hver dag. Jeg fikk de i multidosen min, og har aldri misbrukt dem. Aldri ruset meg på dem. Jeg trappet ned over noen måneder, og har i dag vært helt uten i 2 uker. Jeg har aldri vært så syk i hele mitt liv. Jeg visste ikke hvor sterke de faktisk var. Jeg har alle abstinensene Felleskatalogen nevner. Det kjennes ut som om jeg skal dø hele tiden. Jeg klarer ikke å føle noe ordentlig, for har mistet endel av virkelighetsoppfatningen. Det er skjelvinger, susing i hodet, kvalme, kramper, lyd og lys er grusomt. Panikkanfall dagen lang. Sliter med å sove og har mareritt ut av en annen verden. Ligger og rister, og det føles ut som om det aldri skal slippe taket. Jeg føler at jeg aldri blir bedre igjen, og jeg er så redd 😢
Kommer det her til å stoppe noen gang, og aner noen hvor lenge det her varer?? Jeg nekter å ta den dritten der igjen i alle fall. Den hjalp meg i 12 år, men jeg visste ikke bedre enn at jeg tok den jeg. Den var min krykke hele veien.
Jeg føler at jeg trenger en å prate med som kanskje har opplevd det samme. En som veit hva jeg snakker om, for føler meg så alene 😢
Hei Elixyr1980.

Det første jeg må si er at du skal ha stor respekt over det valget du har tatt og at du har holdt ut til nå. Jeg har vært borti samme dritten av abstinenser men derimot av alkohol (etter store mengder flerne uker). Da har det alstå tatt alt ifra 3-14 dager (etter promillen går ut) til jeg begynner og føle meg noelunden grei igjen. Hvis du har gått på disse tabelletene i så mange år vil jeg tro at stoffe har nettopp gått ut av blodet og du vil snart kjenne litt bedring etter litt, det som jeg har erfart er at søvnen er det viktigste ( for å ikke havne i psykose/forverre angsten) så bare 5minutter er gull verdt selv om du våkner dass blaut av marreritt etterpå.

Prøv også og drikk masse vann og tving maten nedpå, for en bil går ikke uten bensin. Masse lykke til og du skal være stolt over deg selv at du klarer dette Og nei, sjangsen at du dør er utrolig liten selv om det føles faktisk slik ut, det er bare angsten , men du burde kanskje ha en venn/familie som sjekker innom deg noen ganger til dagen til du begynner å føle deg bedre.
Jeg kan se for meg at nedtrappingen kanskje var litt brå også, men nå er du der du er og som Elseif sa, så står det respekt av at du har holdt ut til nå.
Jeg har ikke vært i dine sko, men jeg kjenner godt til Rivotril selv, har bare aldri tatt de regelmessig.
Det som er viktig for deg nå er å ta vare på deg selv. Som nevnt, søvn, vann og bra mat (hvis du sliter med matlyst eller å holde maten nede, er det hvertfall viktig at det du prøver å få i deg inneholder proteiner og fett. Sunne karbohydrater er heller ikke å skimse av.
Så må du smøre sjela di med ting du er glad i. Om det er film, musikk, eller noe ute i den virkelige verden (men jeg ser du nevner angst, så det er ikke nødvendigvis er alternativ), hva enn det er som gjør deg 1% bedre fysisk eller psykisk. Jeg ønsker deg alt godt!
Tusen takk til dere begge for svar og råd ☺ Og takk for at dere synes det er tøft av meg. Jeg får høre at jeg er utrolig sterk, og jeg føler det selv og. Det er så vanskelig. Og jeg må drikke mengder med vann for å få ned maten, ellers er jeg sikker på å sette det i halsen. Blitt endel potetstappe i det siste.
Det er dag 3 uten at jeg ligger og rister på sofaen da. Det er jo positivt. I dag er nervene LITT bedre, men er grenseløst svimmel. Det er utrolig ubehagelig. Det pleier ikke å være sånn. Blodtrykket er bra, men stoffskiftet er bak mål da, så har fått noen nye medisiner for det.
Jeg tar godt vare på meg selv nå. Jeg merker hva jeg ikke tåler, og holder meg unna det. Klarer ikke å lese om altfor vonde ting, eller se en thriller. Blir mye komedier og rolig musikk. Presser meg heller ikke.
Slipper å være mye alene heldigvis ☺ Noen ganger vil jeg det da, men ikke lenge, for er for redd. Jeg har ikke sovet godt og sammenhengende på halvannet år. Helt utslitt vettu..
Igjen vil jeg si tusen takk for svar, og har dere fler råd, tar jeg det hjertelig i mot ☺
Generelt rundt abstinenser kan jeg si at det å være aktiv har ekstremt mye å si. Hvis du kun sitter hjemme og venter på at du skal komme tilbake til normal form kan det ta laang tid. Det beste du kan gjøre er å prøve å tvinge deg ut og få gjennomført litt trening, kan godt være en joggetur eller en hjemmeworkout, bare det gjør deg svett og får opp pulsen.

Har gått gjennom abstinenser flere ganger, og det å komme seg ut av huset i ny og ne er veldig viktig. Kan virke umulig de første dagene, men når de verste abstinensene har lagt seg er det absolutt å anbefale.

Hvis det er slik at du har fått rivotril lovlig fra legen ville jeg kontaktet han for en nedtrappingsplan, det vil gjør at abstinensene ikke blir like ille, men det er opp til deg. Har du et badekar er det veldig bra mot muskelkramper, eventuelt en varm og lang dusj.
Sist endret av pkk1990; 29. desember 2016 kl. 15:42.
Jeg trappet ordentlig ned i samarbeid med legen min. Sluttet helt for 2 uker siden. Jeg klarer å komme meg mer ut nå, og skal gå tur i skogen 1-2 ganger i uken ☺
Har ikke badekar, men har en varmeflaske jeg kan bruke da.
Det går over, det vil bare ta litt tid. Brukt mye benzodiazepiner oppigjennom jeg også, og for meg er en av de verste å få abstinenser på for meg er rivotril. Hang in there!
Sitat av Narkotikum Vis innlegg
Det går over, det vil bare ta litt tid. Brukt mye benzodiazepiner oppigjennom jeg også, og for meg er en av de verste å få abstinenser på for meg er rivotril. Hang in there!
Vis hele sitatet...
Jo takk, jeg prøver virkelig. I dag er ikke angsten det verste plutselig, men jeg har et voldsomt press i hodet og er så utrolig svimmel. Jeg tok MR den 30 november som var helt bra. Jeg merker at det tar litt tid. Vart i 2 måneder nå. Starte mens jeg drev og trappet ned det her. Jeg hadde aldri starta på de her om jeg visste hvor sterke de var. Stakkars kroppen min..😕 Det var jo det som hjalp, og det jeg fikk.
En varmeflaske tviler jeg på hjelper stort, da er det bedre med en lang og varm dusj.
Nå vet ikke jeg hvor mye du plages med muskelkramper(RLS), men det er det verste for min del når det gjelder abstinenser.
Umulig å få sovne, man blir gal i hodet av å måtte sparke med bena hver 5 sekund. Har aldri holdt på med benzodiazpiener, men snakker om abstinenser fra opiater, men tror det er ganske likt.

For min del er det RLS som gjør at jeg til slutt sprekker etter å ha holdt meg en stund. Hvis det er like ille for deg(eller for noen andre som leser og sliter med det) KAN man bruke små doser med opiater i en kort periode, hvis alternativet er å ha et helvete gjennom hele natten eller bestemme seg for å poppe en rivotril midt på natta når det er på sitt verste. 2 Paralgin Forte (60mg kodein) er tilstrekkelig å ta for meg før nattestid for å bli kvitt tilnærmet all RLS.

Det høres ut som du er over den verste kneika, og nå går det bare oppover! Den virkelige kampen er for mange å ikke falle for fristelsen ved å ta benzodiazpiener igjen, men det gjelder jo spesielt misbrukere. Du KAN ta benzodiazpiener i situasjoner der du føler du trenger det, uten at du kommer til å bli hektet igjen, men da er det viktig at du har psyke nok til at du klarer å la det bli med små doser i KUN de situasjonene som ellers ville blitt veldig krevende for deg.
Sist endret av pkk1990; 29. desember 2016 kl. 22:34.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
En varmeflaske tviler jeg på hjelper stort, da er det bedre med en lang og varm dusj.
Nå vet ikke jeg hvor mye du plages med muskelkramper(RLS), men det er det verste for min del når det gjelder abstinenser.
Umulig å få sovne, man blir gal i hodet av å måtte sparke med bena hver 5 sekund. Har aldri holdt på med benzodiazpiener, men snakker om abstinenser fra opiater, men tror det er ganske likt.

For min del er det RLS som gjør at jeg til slutt sprekker etter å ha holdt meg en stund. Hvis det er like ille for deg(eller for noen andre som leser og sliter med det) KAN man bruke små doser med opiater i en kort periode, hvis alternativet er å ha et helvete gjennom hele natten eller bestemme seg for å poppe en rivotril midt på natta når det er på sitt verste. 2 Paralgin Forte (60mg kodein) er tilstrekkelig å ta for meg før nattestid for å bli kvitt tilnærmet all RLS.

Det høres ut som du er over den verste kneika, og nå går det bare oppover! Den virkelige kampen er for mange å ikke falle for fristelsen ved å ta benzodiazpiener igjen, men det gjelder jo spesielt misbrukere. Du KAN ta benzodiazpiener i situasjoner der du føler du trenger det, uten at du kommer til å bli hektet igjen, men da er det viktig at du har psyke nok til at du klarer å la det bli med små doser i KUN de situasjonene som ellers ville blitt veldig krevende for deg.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle hatt et badekar jeg. Orker ikke å stå i den dusjen så lenge. Blir så svimmel. Jeg har fått Sobril som jeg skal ta når det er som verst. Jeg har aldri misbrukt tabletter, så det er ikke noe problem heldigvis. Jeg vil ikke ta de engang jeg, men må jo få spist noe annet enn suppe og stappe liksom.
Rivotril rører jeg aldri igjen. Jeg er så bestemt, og det hjelper meg litt igjennom det her da. Legen min sa det at de fleste orker ikke å kutte ut Rivotrilen med tanke på hvor sjuke de blir. Jeg føler meg beintøff faktisk 😉
Jeg håper det verste er over. Bare den svimmelheten kan gå over da. Og det pressetar i hodet. Så ubehagelig 😟
Rivotril-abstinenser er hardcore shit. Har aldri brukt de pillene selv i stor grad men hadde en kjæreste som brukte dem i lang tid for så å kutte ut. Desverre kommer du fort til å slite med skjelvinger, mareritt, hodepine , wierd virkelighetsoppfattelse og whatnot i lang lang tid. Rivo gir gjerne abstinenser som varer i måneder om ikke år. De blir bedre med tiden, men det går tregt.
Anbefaler deg å holde god kontakt med lege den neste tiden, og du må absolutt ikke nøle med å spørre om hjelp når ting blir tøft. Det er altfor lett å sprekke når man går av disse medikamentene fordi abstinensene er så altfor fæle.
Hold familie, venner og helsepersonell i nærheten og gi beskjed til hvem som trenger å vite det at de nærmeste månedene kommer til å være ekstremt tøffe for deg og at du trenger backup. Det er mulig å avvenne deg fra pillene selv, men folka rundt deg har godt av å vite hva som skjer når(og jeg sier når) du knekker sammen på kjøkkengulvet med tårene rennende.

Kan hende jeg ikke gir de lyseste utsikter for deg nå, men jeg vil st du skal forstå omfanget her også. Ingen som har brukt rivo i den grad du har gjort deg klarer å kutte ut på et par uker...
Sitat av moret Vis innlegg
Rivotril-abstinenser er hardcore shit. Har aldri brukt de pillene selv i stor grad men hadde en kjæreste som brukte dem i lang tid for så å kutte ut. Desverre kommer du fort til å slite med skjelvinger, mareritt, hodepine , wierd virkelighetsoppfattelse og whatnot i lang lang tid. Rivo gir gjerne abstinenser som varer i måneder om ikke år. De blir bedre med tiden, men det går tregt.
Anbefaler deg å holde god kontakt med lege den neste tiden, og du må absolutt ikke nøle med å spørre om hjelp når ting blir tøft. Det er altfor lett å sprekke når man går av disse medikamentene fordi abstinensene er så altfor fæle.
Hold familie, venner og helsepersonell i nærheten og gi beskjed til hvem som trenger å vite det at de nærmeste månedene kommer til å være ekstremt tøffe for deg og at du trenger backup. Det er mulig å avvenne deg fra pillene selv, men folka rundt deg har godt av å vite hva som skjer når(og jeg sier når) du knekker sammen på kjøkkengulvet med tårene rennende.

Kan hende jeg ikke gir de lyseste utsikter for deg nå, men jeg vil st du skal forstå omfanget her også. Ingen som har brukt rivo i den grad du har gjort deg klarer å kutte ut på et par uker...
Vis hele sitatet...
Jeg har trappet ned lenge da, men det er i 2 måneder nå jeg har vært veldig dårlig. Dag 15 helt uten. Jeg har fått vite av legen og fler andre at det ikke skal ta flere måneder. Ikke når jeg trappet ned lenge og aldri har misbrukt dem. Ja jeg tok dem fast i alle årene, så kroppen min ble avhengig desverre. Jeg er hos legen hver uke, og de få jeg orker å ha rundt meg nå, vet hva som skjer og hvorfor. Jeg har grått enorme mengder med tårer, og jeg er helt utslitt.
Nei jeg likte ikke helt det med at det kan vare i mange måneder som du skrev. Det kommer vel ann på hvordan man har brukt dem og kanskje, og om man brått sprekker og tar de igjen. Det kommer jeg da IKKE til å gjøre. Jeg kan jo ikke ligge å være så syk som det her i mange måneder til? Det holder jeg ikke ut 😢
Var det ikke en tråd her om det enten var stilnoct eller imovane som hjalp betraktelig mot benzo-abstinenser? Var også backet opp av forskning. Det er uansett verdt å sjekke ut, det var iallfall en bruker her som fikk redusert abstinenser betraktelig etter å ha tatt en av disse innsovnings-medisinene.

Ønsker deg lykke til. Du har rett innstilling, så om dette tar lang tid eller ikke får bare være. Du fikser det og livet er ganske langt.
Deilig og kjenne at en lever litt med benzoabstinenser ja =) Ettersom du ikke har missbrukt så slipper du mye av langtidsabstinensene forhåpentligvis. Uansett vil dem fysiske plagene gi seg om ikke så lenge. Om du jobber godt med psyken din og angsten din så er det også håp om at psykiske abstinensene vil ta av raskere en forventet. Husk at den angsten du kjenner på nå er en "kjemisk" angst som ikke vil være kronisk. Om du ikke sover er det ikke farlig så lenge du ikke skal noe dagen derpå.
Har selv hatt et par år med uheldig bruk av diverse beroligende og sovemedisiner. Det er mye en kan gjøre å mye en ikke trenger å gjøre. Prøv å venne deg til å konsentrere deg om ting du liker som fks tv-serie eller dataspill. Beste "medisin" og kur mot abstinenser er å være i en sosial setting. For å fjerne abstinenser for en liten stund funket det for meg å ta en svømmetur i et basseng.

*Forsøk enkle triks for å få/ta kontroll over angsten. Lett fysisk aktivitet, meditasjon, andre ting som vil gi deg velvære.
*Du bør holde deg langt unna alkohol ettersom det senker dømmekraften og kan forlenge abstinensene dine. Ville heller ikke anbefalt pinex forte etc. Sobril kan brukes i små doser om alternativet er verre.
*Abstinens er at kroppen begynner "reparer seg selv igjen" Undertrykte kjemikalier i hode ditt må begynne å jobbe selv igjen. Det vil ta en stund før hjernen klarer å produsere nok så du er tilbake til normalen igjen.
*Om søvnproblemer og uro ikke gir seg er det mulig og spørre legen om fks Seroquel som ikke er avhengighetskapende. Atarax er også en mulighet. Mange plasser brukes Catapresan mot abstinenser men gode resultater men den har jeg ingen kjennskap til.
* Magnesium, sink, omega 3, vitaminer som fks B og D ( alt dette kan du få i en multivitamin) Proteintilskudd kan være verdt å prøve.
*Sett enkle mål for hva du skal gjøre neste dag, om du klarer dem så vil du føle deg bedre

Aldri glem at dette kan du ikke noe for selv, det er forskjellige uheldige og tilfeldige omstendigheter som har gjort at du er der du er idag. Ellers ønsker jeg deg lykke til. Fult mulig og komme over dette !

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Var det ikke en tråd her om det enten var stilnoct eller imovane som hjalp betraktelig mot benzo-abstinenser? Var også backet opp av forskning. Det er uansett verdt å sjekke ut, det var iallfall en bruker her som fikk redusert abstinenser betraktelig etter å ha tatt en av disse innsovnings-medisinene.

Ønsker deg lykke til. Du har rett innstilling, så om dette tar lang tid eller ikke får bare være. Du fikser det og livet er ganske langt.
Vis hele sitatet...
Ja det funker men det blir som å bytte ut en benzoavhengighet med en annen dessverre.
Sist endret av moonlord; 30. desember 2016 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den tråden jeg refererte til gikk på at en person under nedtrapping kunne trappe ned vesentlig mer etter ett engangstilfelle av imovane, og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd.
Det er ikke snakk om å knaske piller kontinuerlig...finner faen ikke tråden, men jeg mente uansett ikke å gå over på noe annet over en lengre periode.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Den tråden jeg refererte til gikk på at en person under nedtrapping kunne trappe ned vesentlig mer etter ett engangstilfelle av imovane, og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd.
Det er ikke snakk om å knaske piller kontinuerlig...finner faen ikke tråden, men jeg mente uansett ikke å gå over på noe annet over en lengre periode.
Vis hele sitatet...
Det er et poeng og samme kan en vel si om diazepam også som er mest vanlig og trappe ned med. Uansett er han nå ikke på en nedtrapping så da ser jeg ikke helt vitsen.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Var det ikke en tråd her om det enten var stilnoct eller imovane som hjalp betraktelig mot benzo-abstinenser? Var også backet opp av forskning. Det er uansett verdt å sjekke ut, det var iallfall en bruker her som fikk redusert abstinenser betraktelig etter å ha tatt en av disse innsovnings-medisinene.

Ønsker deg lykke til. Du har rett innstilling, så om dette tar lang tid eller ikke får bare være. Du fikser det og livet er ganske langt.
Vis hele sitatet...
Tusen takk :-) Jeg har ikke lyst til å ta imovane, men kan spørre legen da. Takk for råd ☺
Sitat av moonlord Vis innlegg
Det er et poeng og samme kan en vel si om diazepam også som er mest vanlig og trappe ned med. Uansett er han nå ikke på en nedtrapping så da ser jeg ikke helt vitsen.
Vis hele sitatet...
Vil det ikke virke likt på abstinenser?
Prøver ikke å kverulere her forresten, jeg vet ærlig talt ikke.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Vil det ikke virke likt på abstinenser?
Prøver ikke å kverulere her forresten, jeg vet ærlig talt ikke.
Vis hele sitatet...
Ja det vil virke mot abstinensen. Har erfaring med å bruke imovane selv og ja det funker men for meg var jeg like avhengig uansett om jeg brukte imovane eller fks rivotril. Samtidig er det veldig individuelt. En kan argumentere for at en kan få en bedre natt søvn med imovane fks som kan hjelpe mot abstinens.

Imovane og Rivotril påvirker GABA-reseptorene som gir medisinene effekt og som også gir abstinens etter bruk. Forskjellen er at Imovane er mer selektiv( mer søvndyssende) og derfor muligens vil gi mindre abstinens samt kortere halveringstid. Uansett dette er ganske komplisert så jeg synes det er dumt og eksprimentere. Som en nødløsning kan det derimot ikke være så dumt. Så du kverrulerer ikke og har absolutt et poeng.

Se på pharmacolgy på wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Zopiclone Står det bedre forklart =)
Sist endret av moonlord; 30. desember 2016 kl. 00:39.
[quote=moonlord;3355139]Deilig og kjenne at en lever litt med benzoabstinenser ja =) Ettersom du ikke har missbrukt så slipper du mye av langtidsabstinensene forhåpentligvis. Uansett vil dem fysiske plagene gi seg om ikke så lenge. Om du jobber godt med psyken din og angsten din så er det også håp om at psykiske abstinensene vil ta av raskere en forventet. Husk at den angsten du kjenner på nå er en "kjemisk" angst som ikke vil være kronisk. Om du ikke sover er det ikke farlig så lenge du ikke skal noe dagen derpå.
Har selv hatt et par år med uheldig bruk av diverse beroligende og sovemedisiner. Det er mye en kan gjøre å mye en ikke trenger å gjøre. Prøv å venne deg til å konsentrere deg om ting du liker som fks tv-serie eller dataspill. Beste "medisin" og kur mot abstinenser er å være i en sosial setting. For å fjerne abstinenser for en liten stund funket det for meg å ta en svømmetur i et basseng.

*Forsøk enkle triks for å få/ta kontroll over angsten. Lett fysisk aktivitet, meditasjon, andre ting som vil gi deg velvære.
*Du bør holde deg langt unna alkohol ettersom det senker dømmekraften og kan forlenge abstinensene dine. Ville heller ikke anbefalt pinex forte etc. Sobril kan brukes i små doser om alternativet er verre.
*Abstinens er at kroppen begynner "reparer seg selv igjen" Undertrykte kjemikalier i hode ditt må begynne å jobbe selv igjen. Det vil ta en stund før hjernen klarer å produsere nok så du er tilbake til normalen igjen.
*Om søvnproblemer og uro ikke gir seg er det mulig og spørre legen om fks Seroquel som ikke er avhengighetskapende. Atarax er også en mulighet. Mange plasser brukes Catapresan mot abstinenser men gode resultater men den har jeg ingen kjennskap til.
* Magnesium, sink, omega 3, vitaminer som fks B og D ( alt dette kan du få i en multivitamin) Proteintilskudd kan være verdt å prøve.
*Sett enkle mål for hva du skal gjøre neste dag, om du klarer dem så vil du føle deg bedre

Aldri glem at dette kan du ikke noe for selv, det er forskjellige uheldige og tilfeldige omstendigheter som har gjort at du er der du er idag. Ellers ønsker jeg deg lykke til. Fult mulig og komme over dette !


Tusen takk for en melding som gir meg litt håp midt oppe i alt. Jeg visste ikke at det her er kroppen som reparer seg selv. Jeg visste heller ikke at det var kjemisk angst. Veldig logisk da egentlig, men bare ikke tenkt på det siden jeg har slitt så mye med angst. Rivotrilen gav meg jo angst, men der skjønte jeg ikke selv vettu.
Jeg tar mye vitaminer :-) Jeg er flink til å fokusere på det som er positivt for meg. Jeg prøver å meditere endel. Puster riktig.
Seroquel er noe grusomme greier for meg. Det gjør meg så dårlig. Jeg har som sagt ikke klart å sove godt og sammenhengende på halvannet år. Sovner mellom 03 og 06 på morran. Helt ødelagt av det og vettu.
Nei jeg kan vel ikke noe for det selv akkurat, men jeg føler at jeg forklarer meg ihjel og at ingen skjønner. Jeg er utslitt og jeg føler at det aldri blir bedre. Er det vanlig å ha det presset i hodet og all den svimmelheten?? Fy a meien så slitsomt 😢😢

Sitat av moonlord Vis innlegg
Deilig og kjenne at en lever litt med benzoabstinenser ja =) Ettersom du ikke har missbrukt så slipper du mye av langtidsabstinensene forhåpentligvis. Uansett vil dem fysiske plagene gi seg om ikke så lenge. Om du jobber godt med psyken din og angsten din så er det også håp om at psykiske abstinensene vil ta av raskere en forventet. Husk at den angsten du kjenner på nå er en "kjemisk" angst som ikke vil være kronisk. Om du ikke sover er det ikke farlig så lenge du ikke skal noe dagen derpå.
Har selv hatt et par år med uheldig bruk av diverse beroligende og sovemedisiner. Det er mye en kan gjøre å mye en ikke trenger å gjøre. Prøv å venne deg til å konsentrere deg om ting du liker som fks tv-serie eller dataspill. Beste "medisin" og kur mot abstinenser er å være i en sosial setting. For å fjerne abstinenser for en liten stund funket det for meg å ta en svømmetur i et basseng.

*Forsøk enkle triks for å få/ta kontroll over angsten. Lett fysisk aktivitet, meditasjon, andre ting som vil gi deg velvære.
*Du bør holde deg langt unna alkohol ettersom det senker dømmekraften og kan forlenge abstinensene dine. Ville heller ikke anbefalt pinex forte etc. Sobril kan brukes i små doser om alternativet er verre.
*Abstinens er at kroppen begynner "reparer seg selv igjen" Undertrykte kjemikalier i hode ditt må begynne å jobbe selv igjen. Det vil ta en stund før hjernen klarer å produsere nok så du er tilbake til normalen igjen.
*Om søvnproblemer og uro ikke gir seg er det mulig og spørre legen om fks Seroquel som ikke er avhengighetskapende. Atarax er også en mulighet. Mange plasser brukes Catapresan mot abstinenser men gode resultater men den har jeg ingen kjennskap til.
* Magnesium, sink, omega 3, vitaminer som fks B og D ( alt dette kan du få i en multivitamin) Proteintilskudd kan være verdt å prøve.
*Sett enkle mål for hva du skal gjøre neste dag, om du klarer dem så vil du føle deg bedre

Aldri glem at dette kan du ikke noe for selv, det er forskjellige uheldige og tilfeldige omstendigheter som har gjort at du er der du er idag. Ellers ønsker jeg deg lykke til. Fult mulig og komme over dette !



Ja det funker men det blir som å bytte ut en benzoavhengighet med en annen dessverre.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for en melding som gir meg litt håp midt oppe i alt. Jeg visste ikke at det her er kroppen som reparer seg selv. Jeg visste heller ikke at det var kjemisk angst. Veldig logisk da egentlig, men bare ikke tenkt på det siden jeg har slitt så mye med angst. Rivotrilen gav meg jo angst, men der skjønte jeg ikke selv vettu.
Jeg tar mye vitaminer :-) Jeg er flink til å fokusere på det som er positivt for meg. Jeg prøver å meditere endel. Puster riktig.
Seroquel er noe grusomme greier for meg. Det gjør meg så dårlig. Jeg har som sagt ikke klart å sove godt og sammenhengende på halvannet år. Sovner mellom 03 og 06 på morran. Helt ødelagt av det og vettu.
Nei jeg kan vel ikke noe for det selv akkurat, men jeg føler at jeg forklarer meg ihjel og at ingen skjønner. Jeg er utslitt og jeg føler at det aldri blir bedre. Er det vanlig å ha det presset i hodet og all den svimmelheten?? Fy a meien så slitsomt 😢😢

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Den tråden jeg refererte til gikk på at en person under nedtrapping kunne trappe ned vesentlig mer etter ett engangstilfelle av imovane, og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd.
Det er ikke snakk om å knaske piller kontinuerlig...finner faen ikke tråden, men jeg mente uansett ikke å gå over på noe annet over en lengre periode.
Vis hele sitatet...
Imovane har aldri hjulpet meg noe særlig uansett
Sist endret av Elixyr1980; 30. desember 2016 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Tusen takk for en melding som gir meg litt håp midt oppe i alt. Jeg visste ikke at det her er kroppen som reparer seg selv. Jeg visste heller ikke at det var kjemisk angst. Veldig logisk da egentlig, men bare ikke tenkt på det siden jeg har slitt så mye med angst. Rivotrilen gav meg jo angst, men der skjønte jeg ikke selv vettu.
Jeg tar mye vitaminer :-) Jeg er flink til å fokusere på det som er positivt for meg. Jeg prøver å meditere endel. Puster riktig.
Seroquel er noe grusomme greier for meg. Det gjør meg så dårlig. Jeg har som sagt ikke klart å sove godt og sammenhengende på halvannet år. Sovner mellom 03 og 06 på morran. Helt ødelagt av det og vettu.
Nei jeg kan vel ikke noe for det selv akkurat, men jeg føler at jeg forklarer meg ihjel og at ingen skjønner. Jeg er utslitt og jeg føler at det aldri blir bedre. Er det vanlig å ha det presset i hodet og all den svimmelheten?? Fy a meien så slitsomt 😢😢
Vis hele sitatet...
Det er jo litt slik, du får angst så får du medisin mot angst og tilslutt ender du opp med bare mer angst. Problemet er vel at en ikke løser den opprinnelige grunnen til at en hadde angst i utgangspunktet når en bedøver hode med piller. Så du kan nok oppleve å få en normal angst igjen, bare at denne gangen vil du forhåpentligvis behandle den bedre !
Ja seroquel er en grusom medisin men jeg sov som en stein på den i 10-12 timer når jeg skulle av. Atarax er mildere da, er en antihistamin og er litt sløvende. Mangel på søvn er kanskje noe av det verste med abstinens-helvette. Det kan ta en stund å klare å få en døgnrytme, samtidig så dør du ikke av for lite søvn. Respetorene dine i hode som regulerer søvn blir også meget hardt påvirket av Rivotril. Derfor må det skje en gjenoppretting der også.

Ja det vil jeg tro er veldig vanlig, om du ikke hadde det før du slutta på medisinen er det 90 % sikkert at det er pga av abstinens. Uansett ville jeg tatt opp dette med legen. Forresten finnes det masse medisiner og andre råd for søvnvansker !

Skjønner at du blir lei av å forklare, jeg tror ingen helt kan forstå dette om dem ikke har opplevd det selv. Det er som å ha en megaforkjølelse/omgangsyke og majordepresjon/angst på engang. Skjønner godt at det kan være vanskelig å forstå at en som tar en pille også blir så syk når en slutter. Gir jo lite mening.
Samtidig er det jo en grunn til at noen velger å bo ute i en søppelbøtte og skyte heroin også da fks, det er jo for at dem ikke klarer abstinensene.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Det er jo litt slik, du får angst så får du medisin mot angst og tilslutt ender du opp med bare mer angst. Problemet er vel at en ikke løser den opprinnelige grunnen til at en hadde angst i utgangspunktet når en bedøver hode med piller. Så du kan nok oppleve å få en normal angst igjen, bare at denne gangen vil du forhåpentligvis behandle den bedre !
Ja seroquel er en grusom medisin men jeg sov som en stein på den i 10-12 timer når jeg skulle av. Atarax er mildere da, er en antihistamin og er litt sløvende. Mangel på søvn er kanskje noe av det verste med abstinens-helvette. Det kan ta en stund å klare å få en døgnrytme, samtidig så dør du ikke av for lite søvn. Respetorene dine i hode som regulerer søvn blir også meget hardt påvirket av Rivotril. Derfor må det skje en gjenoppretting der også.

Ja det vil jeg tro er veldig vanlig, om du ikke hadde det før du slutta på medisinen er det 90 % sikkert at det er pga av abstinens. Uansett ville jeg tatt opp dette med legen. Forresten finnes det masse medisiner og andre råd for søvnvansker !

Skjønner at du blir lei av å forklare, jeg tror ingen helt kan forstå dette om dem ikke har opplevd det selv. Det er som å ha en megaforkjølelse/omgangsyke og majordepresjon/angst på engang. Skjønner godt at det kan være vanskelig å forstå at en som tar en pille også blir så syk når en slutter. Gir jo lite mening.
Samtidig er det jo en grunn til at noen velger å bo ute i en søppelbøtte og skyte heroin også da fks, det er jo for at dem ikke klarer abstinensene.
Vis hele sitatet...
Ja det er nok ikke alle som hadde taklet det her nei. Jeg tok det opp med legen, og jeg tok MR den 30 november som sagt, og den var helt fin. Alt var normalt ;-) Jeg sliter ikke med masse svimmelhet og press i hodet til vanlig. Det går jo så rundt. Jeg blir redd av det og 😔
Jeg vet ikke engang om jeg har angst lengre når det her går over. Jeg aner jo ingenting om hva som skjer inne i hodet og kroppen min lengre, med tanke på at jeg har tatt den tabletten i 12 år.
Atarax hjelper ingenting. Jeg og sover når jeg tar Seroquel, men så mye angst jeg får av den og da!
Nei det går ikke ann å skjønne noe for de som aldri har hatt angst selv i alle fall.
Jeg bare håper det her kan gi seg snart. 2 måneder med det helvete her er lenge 😔
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Ja det er nok ikke alle som hadde taklet det her nei. Jeg tok det opp med legen, og jeg tok MR den 30 november som sagt, og den var helt fin. Alt var normalt ;-) Jeg sliter ikke med masse svimmelhet og press i hodet til vanlig. Det går jo så rundt. Jeg blir redd av det og 😔
Jeg vet ikke engang om jeg har angst lengre når det her går over. Jeg aner jo ingenting om hva som skjer inne i hodet og kroppen min lengre, med tanke på at jeg har tatt den tabletten i 12 år.
Atarax hjelper ingenting. Jeg og sover når jeg tar Seroquel, men så mye angst jeg får av den og da!
Nei det går ikke ann å skjønne noe for de som aldri har hatt angst selv i alle fall.
Jeg bare håper det her kan gi seg snart. 2 måneder med det helvete her er lenge 😔
Vis hele sitatet...
Hei ,hvordan går det med deg idag ? Det er bra at undersøkelsene dine er bra, det beviser jo bare at det er ikke noe galt med deg. Vet du hvordan det går med stoffskiftet ditt ? Det er mye psykisk ubehag som kan relateres til stoffskifte både høyt og lavt.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Hei ,hvordan går det med deg idag ? Det er bra at undersøkelsene dine er bra, det beviser jo bare at det er ikke noe galt med deg. Vet du hvordan det går med stoffskiftet ditt ? Det er mye psykisk ubehag som kan relateres til stoffskifte både høyt og lavt.
Vis hele sitatet...
Hei ☺ Så koselig at du skrev. Stoffskiftet mitt er mitt bedre fikk jeg vite i sta, men ikke bra. Det påvirker jo hver eneste celle i kroppen min. Det gjør så klart alt verre. Jeg er ikke fult så svimmel i dag, men fryktelig urolig. Veldig skjelven. Fortsatt mye press i hodet mitt og alt går veldig rundt. Har en jernklo rundt hjertet mitt hele tiden. Jeg klarer ingenting 😔 Jeg lurer liksom på hvor lenge der her skal vare. Man blir så desperat 😔
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Hei ☺ Så koselig at du skrev. Stoffskiftet mitt er mitt bedre fikk jeg vite i sta, men ikke bra. Det påvirker jo hver eneste celle i kroppen min. Det gjør så klart alt verre. Jeg er ikke fult så svimmel i dag, men fryktelig urolig. Veldig skjelven. Fortsatt mye press i hodet mitt og alt går veldig rundt. Har en jernklo rundt hjertet mitt hele tiden. Jeg klarer ingenting �� Jeg lurer liksom på hvor lenge der her skal vare. Man blir så desperat ��
Vis hele sitatet...
Virker jo som det går litt bedre med deg ! Bare fortsett som du gjør. Send en privat melding om du sliter eller lurer på noe =)
Sist endret av moonlord; 30. desember 2016 kl. 17:56.