Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1068
Hei, lurer på hvor stor SSD jeg skal kjøpe.
Generelt driver jeg med litt spill (det blir det sikkert mere av etterhvert), grafisk design & 3D, surfing på nettet og streaming av HD filmer.

Jeg har sett på Crucial M500 SSD 120GB, og det virker som at folk synes at den er ganske bra, hva synes dere?
Kom gjerne med forslag
Crucial eller Samsung ville jeg valgt. Har selv 256gb, der får jeg Windows + noen spill som jeg bruker mest
Men burde jeg ha 120 GB eller 240 GB?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av JonathanHagstrm Vis innlegg
Men burde jeg ha 120 GB eller 240 GB?
Vis hele sitatet...
Største du har råd til.
Jeg har den harddisken, den er veldig rask og gjør at pc'en starter lynraskt, jeg er veldig fornøyd men jeg tror kanskje 120 gb kan bli litt lite etterhvert, husk at selve operativsystemet tar mye plass. Jeg kjøpte derfor denne i tillegg https://www.komplett.no/wd-desktop-green-1tb/745488 til å lagre større filer på.
Jeg ville ha kjøpt 240 gb. Men 120 vil nok fungere det også, du kan jo oppgradere etterhvert dersom det blir nødvendig.
Sist endret av throw283away; 6. juni 2014 kl. 13:44. Grunn: La til noe
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg kjøpte 120 GB sist jeg oppgraderte min stasjonære PC. Angrer bittert på at jeg ikke tok en på minimum 240 GB.
Hør på slashdot og kjøp så stor du har lommebok til!
Sist endret av Acidous; 6. juni 2014 kl. 19:44.
Sitat av throw283away Vis innlegg
Jeg har den harddisken, den er veldig rask og gjør at pc'en starter lynraskt, jeg er veldig fornøyd men jeg tror kanskje 120 gb kan bli litt lite etterhvert, husk at selve operativsystemet tar mye plass. Jeg kjøpte derfor denne i tillegg https://www.komplett.no/wd-desktop-green-1tb/745488 til å lagre større filer på.
Jeg ville ha kjøpt 240 gb. Men 120 vil nok fungere det også, du kan jo oppgradere etterhvert dersom det blir nødvendig.
Vis hele sitatet...
Jeg glemte å si at jeg har en 1TB hardisk i pc'en min allerede, så jeg kommer til å ta de største filene over på den

Men, hvor lang tid tar det før pc'en starter med den SSD'en? Bare lurer

Sitat av Acidous Vis innlegg
Jeg kjøpte 120 GB sist jeg oppgraderte min stasjonære PC. Angrer bittert på at jeg ikke tok en på minimum 240 GB.
Hør på slashdot og kjøp så stor du har lommebok til!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke nok til en 240GB, ellers skulle jeg kjøpt det
Og som sagt, kommer jeg ikke til å ha mye på SSD'en, så jeg tror ikke
det blir et veldig stort problem

Sitat av obscure Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den koster veeeldig mye, men takk for forslag
Sist endret av JonathanHagstrm; 6. juni 2014 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Min pc bruker 8,5 sekunder på oppstart fra oppstartslyd til ferdig lastet. (OsX10.8.5)(innebygd ssd). Før var det en " evighet" uten at jeg husker hvor lenge.
Jeg bruker bare hvilemodus, og det tar ca 3 sekunder å starte. Ca 3 sekunder å starte Photoshop cc. Har 120GB med Windows og et par spill installert. Skulle gjerne hatt mer å gå på, men lommeboka tillater det ikke.
Sitat av iznogoud Vis innlegg
Jeg bruker bare hvilemodus, og det tar ca 3 sekunder å starte. Ca 3 sekunder å starte Photoshop cc. Har 120GB med Windows og et par spill installert. Skulle gjerne hatt mer å gå på, men lommeboka tillater det ikke.
Vis hele sitatet...
Hvilken SSD er det? Høres ut som en veldig bra en