Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 882
Jeg sitter og smaker på reseller hosting.. men så kom dette opp.. Den siden jeg skal kjøpe på tilbyr 25,000 mb Datatrafikk.. Er dette mye? Hvordan teller 10 mb datatrafikk?

Hvor mange kommer seg inn på siden med 25,000 .. Det må deles på 30 brukere.. :P .. Også etter det om jeg må oppgradere så må jeg dele 45,000 på maaange brukere..

Helst ikke send linker på flere sider med tekst
Hvis jeg ikke tar helt feil så har det med hvor
Stor plass siden din tar.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
25GB trafikk betyr at det kan lastes ned 25GB fra nettstedet ditt før grensen er nådd, og kontoen din blir deaktivert. Det er umulig å si om det er mye eller lite rent i forhold til ditt nettsted, for det varierer veldig hva slags tjeneste folk skal tilby. Skal du for eksempel hoste store filer som folk skal laste ned, blir det nok veldig knapt. Er det for det meste tekst, og enkelte småbilder, holder 25GB sannsynligvis i lange baner.
Sist endret av ticks; 17. mai 2010 kl. 11:08.
Trådstarter
Jeg er egentlig ikke sikker på hva det skal burkes til.. Det er jo folk som skal kjøpe.. .. Men ville du kjøpt en side med 1 gb Datatrafikk?

Ser at Host1 tilbyr 10 gb mnd :/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av steffsat Vis innlegg
Jeg er egentlig ikke sikker på hva det skal burkes til.. Det er jo folk som skal kjøpe.. .. Men ville du kjøpt en side med 1 gb Datatrafikk?

Ser at Host1 tilbyr 10 gb mnd :/
Vis hele sitatet...
Flesteparten av dei som kjøper shared hosting av resellers er idioter, og kommer aldri til å bruke 100MB/mnd snitt. Så kva du annonserer med er strengt tatt uviktig. Innen webhosting er begrepet overselling rimelig relevant. Om du har 250GB diskplass kan du utmerka godt selge 250 kontoer med 10GB plass, ut fra den forventinga om at flesteparten skal ha en blogg som tar fem megabyte der.

Akkurat kor mykje overselling er vanskelig å vite uten å vite meir om kundegruppa di, og kor nazi du har tenkt å ha TOS.
Trådstarter
Så.. 25k gb er egentlig nok?

kan Hoste 30 Cpanel brukere..

Eller burde jeg satse en 100 lapp til og få litt mindre plass men myeeeeee mere Datatrafikk ? :P
...på den annen side, hvis du har så til de grader lite peil, så kan et enda bedre tips være å glemme hele reseller/hosting-planen, og heller satse på noe du faktisk kan.
Sitat av steffsat Vis innlegg
Så.. 25k gb er egentlig nok?

kan Hoste 30 Cpanel brukere..

Eller burde jeg satse en 100 lapp til og få litt mindre plass men myeeeeee mere Datatrafikk ? :P
Vis hele sitatet...
Nå er det snakk om 250gb trafikk i måneden, ikke 25.000gb. Det betyr at dine brukere kan maks bruke rundt 8gb båndbredde i måneden hver for seg, eller 270mb per dag.

Holder for noen nettsider, men ellers blir det vanskelig.
Sist endret av MikeHunt; 18. mai 2010 kl. 19:12.
25000mb er 25gb, ikke 250...

Men blås i det. Hvis du virkelig vil satse på denne planen din, selv om jeg syns det virker litt sketchy når du åpenbart ikke har kunnskapene som skal til for support og liknende, så start med den minste pakka, så kan du heller utvide etterhvert hvis du trenger det.
Trådstarter
Starter ikke emd den miste pakken.. Der der det kun kan lager 3 brukere :P .. Men det var alt jeg trengte og vite.. Og ja.. Skal starte dette :P
Sitat av steffsat Vis innlegg
Starter ikke emd den miste pakken.. Der der det kun kan lager 3 brukere :P .. Men det var alt jeg trengte og vite.. Og ja.. Skal starte dette :P
Vis hele sitatet...
Bare sånn litt info, du kommer til og slite når du ikke en gang kan basic!
Men lykke til fordet