Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2762
ikke noen moralpreken takk! jeg vet godt at jeg dreit på draget, er ute etter enkelt svar egentlig, de som er mer drevne å erfarne skjønner hva jeg mener.


vært i abstinent behandling i 2 uker og er ferdig med det nå, spist doser av benzo de siste 6 uker i strekk legene sa var dødelige før de fikk vite om opptrappingsplanen min.. begeret gikk over når jeg fikk tak i blå valium av kontakten min, etter dette startet den store master planen min. ' ikke smart, allerede gått på benzo i over 2 år'.

det jeg prøver å få svar på som verken leger eller kompiser kan gi meg svar på er hvorfor jeg crasher hele tiden. akuratt like kraftig som heroinister, men 'elsker' jo nobligan da som det har gått hardt i de siste 6 mnd minimum, får f eks hete tokter, kvikner til om jeg går ut å tar en røyk så. Så koker jeg igjen når jeg når jeg går inn i rom der temp er varmere osv, SÅ, det store spørsmålet mitt er. Hvordan kommer man over kraftige opiat abstinenser uten verken bønne, pille eller noen ting, rett å slett en god gammel old turkey, snakket med noen drevne på nåla istad, sporte om abstinenser på heroin, ALT personen sa var bare å forklare meg formen min. men at jeg har så 'kraftige' crash's at kroppen rett å slett kollapser hvis man kan ordsette seg slik, har sett crash før, å de jeg får er antall x sterkere, gidder ikke nevne antall siden det er jeg som spør å ikke svarer. Drit i tråder jeg har skrevet, havnet på feil side i 6 uker tok tak i det etter 2 uker å 7kg lettere. ( vekta gikk ned etter alle 8 ukene til sammen ) ikke spør hvorfor, null makka, ren pillerus i 6 uker i strekk. opiater å benzo, hvordan kommer jeg meg ut av dette? tar alle svar å råd spessielt ang mine crash med stor takk til de som har kunnskap om det, er clueless her, vært på makkakjøret før. men dette var antall x ganger verre.


ikke noen moralpreken, det blir desverre å faktisk ignorert, er konkrete svar/råd/tips jeg er ute etter. kansje litt rotete tråd, men allerede gått igjennom en heftig dag, så ta det med forståelse.

mvh, Freaktz. Venter på gode svar
Du skriver at du har brukt benzo i 2 år? Hvor ofte, og hvor mye?

Abstinenser relatert til nobligan, er typisk 7-10dager, så du burde vært ferdig. Benzo der i mot, det er noe faenskap om man har blitt hektet.

Du opplever nok abstinenser etter benxzo, og der er listen på symptomer lang, og farlig hvis du har gått på høye doser.

Benzo-abstinenser, som du har nå er bare begynnelsen. Noen klarer det enklere en andre, men for storbrukere kan det i ytterste konsekvens være direkte farlig.

Det er ikke noe man slutter med etter 2 år daglig bruk.. det er normalt at man trappes veldig sakte ned, ofte 2-3mnd. I noen tilfeller kan det ta enda lenger tid, så man må ta det sporadisk hvis abstinensene blir for ille.

Vanlige symptomer er: angst eller økt angst, oppspilthet, irritabilitet, sinne, raseriutbrudd, søvnløshet, mareritt, vondt i muskler, muskelkramperl, panikkanfall, depresjon +++

Søk deg inn til behandling, elller trapp ned selv. Du kan ikke bare slutte, da vil du kort sagt risikere å få alt det benzo hjelper mot.

Men sjekk opp at de har et skikkelig program på en evt. klinikk. I nabofylket er legene i beste fall inkompetente. En bekjent fikk massevis av Xanor av legen som han gikk på over lengre tid. Når ha la seg inn, tok det ikke mer en uke før han ble hentet av sykebilen med anfall og hjertekrampe, og han var vist den 2. den mnd, som legene hadde trappet ned for fort.


Gode nyheter, du er ferdig med opiatene

Dårlige nyheter, slutte med benzo er ingen spøk. Det må gjøres gradvis.
Takker veldig for svar. Er ikke ferdig med opiatene desverre, som sagt, litt vanskelig å si doser når benso for meg har blitt brukt i rent 2 år å noen mnd for rus å ikke rus om du skjønner bedre, så legene på sykehuset trappa meg ned fra 800mg benzo å 600mg nobligan hver dag til 30mg sobril på sykehuset på under 24timer enda de så verdiene i blodet. så har vell egentli brukt MINIMUM 150mg sobril å 10mg rivotril siste året, rimelig høye doser, men ikke for de som kan opptrapping. men en anen ting, en veninne som besøkte meg etter de på sykehuset skrev meg ut for å se hvor harde abstinensene på piller var, å det var hun ærlig om så hun skulle bare komme sa jeg, hun gikk å hentet meg et glass cola siden jeg surra i 20min for å bare finne kjøleskapet.. er så surrete akkuratt nå ja, men etter jeg drakk den colaen, så kommer halliser å musikken er digg. har heller ikke røyka noen bønne idag, den jobben gjorde hun. helst ikke still spørsmål til de som kan, svar i stedet. er det mulig hun har prøvd å gi meg noe som gjør at jeg får gode halliser uten å si fra? for dette var faen både og for å si det mildt, vært borti mye, men detta var rare sakene, skal ringe hun nå snart å spørre hvilken ''cocktail'' dette evt må ha vært. litt vanskelig å forklare siden dette er noe jeg ALDRI har sett før, å vet med sikkerhet at selv med de verste abstinensene så får man ikke halliser. Mere har ikke jeg å skrive ellers blir det for langt. Takker for evt svar som kommer
Opiater tar man cold turkey, benzo BØR/MÅ man trappe ned på da abstiensene er langvarige og livstruende ved cold turkey.

Både opiat og benzo abstinenser gir deg temperatursvingninger som du beskriver "at du koker". Som nevnt tidligere Nobligan tar noen ekstra dager kontra heroin som er sånn 5-7 dager ish, er nobligan type ca 10 dager.

Alle har forskjellig varighet på abstinenser selvfølgelig, men når du sier det har gått ca 2 år, og du har vært på en av verstingene rivotril, så har du forran deg noen tøffe uker til måneder. Ja det tar en stund MEN du kommer deg sakte men sikkert tilbake i vater :-) Om du ikke vil dra til legen og innrømme ville jeg i det minste utnyttet en informasjonskilde med relevant kunnskap for å få styr på en nedtrappingsplan, og noe som hjelper på viljestyrken og svake øyeblikk er å skaffe deg en støttespiller du ved nødvendighet møter og tilbringer nødvendig mengde tid daglig med.
Sitat av Coffern Vis innlegg
Opiater tar man cold turkey, benzo BØR/MÅ man trappe ned på da abstiensene er langvarige og livstruende ved cold turkey.

Både opiat og benzo abstinenser gir deg temperatursvingninger som du beskriver "at du koker". Som nevnt tidligere Nobligan tar noen ekstra dager kontra heroin som er sånn 5-7 dager ish, er nobligan type ca 10 dager.

Alle har forskjellig varighet på abstinenser selvfølgelig, men når du sier det har gått ca 2 år, og du har vært på en av verstingene rivotril, så har du forran deg noen tøffe uker til måneder. Ja det tar en stund MEN du kommer deg sakte men sikkert tilbake i vater :-) Om du ikke vil dra til legen og innrømme ville jeg i det minste utnyttet en informasjonskilde med relevant kunnskap for å få styr på en nedtrappingsplan, og noe som hjelper på viljestyrken og svake øyeblikk er å skaffe deg en støttespiller du ved nødvendighet møter og tilbringer nødvendig mengde tid daglig med.
Vis hele sitatet...

aldri gått av opiater jeg så er bra du klarlagte det svaret vertfall. disse hete toktene er helt grusomme å kommer å går av seg selv. har allerede ' div støttespillere i mitt liv som skal hjelpe meg framover ' var hos lege idag for å forklare situasjonen å abstinensene jeg hadde etter utskrivningen, eneste han sa, var at hos noen av legene på klinikken der så får jeg ingen type b preparater igjen pga min rus historikk å 'misbruk' av piller denne perioden, men benzo kan jeg lett ordne på egne måter, det er ingen problemer. men velger å ta abstinensene, kan ikke leve et helt liv på preparater, kansje jeg fremstiller det som jeg er en dreven fyr oppe i åra, så er jeg rimelig ung til å ha den rushistorikken jeg har, men nokk om det ' bare for de som lurer ' så blir vell å gå med abstinenser til jeg har fått byttet lege til et legesenter som skriver ut preparater selv ang min rus historikk. Håper dette var svar nokk, er det noe du lurer eller noen andre lurer på er det bare å spørre.

Mvh, Freaktz.
alt er over, takk gud. fant ut alt
Bare jeg som får inntrykket av freaktz sier imot seg selv og kommer med rare utsagn som at han sitter og har halliser, hører musikk OG skriver et innlegg på freak. Virker sykt usannsynlig as, no offence. Og dagen etter var det plutselig over liksom..
Trådstarter
Sitat av Getting lucky Vis innlegg
Bare jeg som får inntrykket av freaktz sier imot seg selv og kommer med rare utsagn som at han sitter og har halliser, hører musikk OG skriver et innlegg på freak. Virker sykt usannsynlig as, no offence. Og dagen etter var det plutselig over liksom..
Vis hele sitatet...
hvis du leste i innleggett mitt rett ovenfor, '' fant ut alt. ''

var heller ikke over dagen etter, men for meg det jeg ser på som crash å abstinenser var over, resten går fint uten problem, send heller en pm eller spør hvis du tror jeg ' sier imot meg selv '. Hvis du vil så kan vi godt ta opp problem stillingen din på en ordentlig adekvat måte?

Sitat av freaktz Vis innlegg
hvis du leste i innleggett mitt rett ovenfor, '' fant ut alt. ''

var heller ikke over dagen etter, men for meg det jeg ser på som crash å abstinenser var over, resten går fint uten problem, send heller en pm eller spør hvis du tror jeg ' sier imot meg selv '. Hvis du vil så kan vi godt ta opp problem stillingen din på en ordentlig adekvat måte?
Vis hele sitatet...
men å ha halliser, skrive ett innlegg og høre musikk er vell ikke vanskelig? ikke for meg vertfall ^,-
Sist endret av freaktz; 13. april 2014 kl. 14:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.