Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3017
Heisann!
Greit nok, innrømmer at dette ikke er IT-relatert, men vil høre litt syn på det jeg skal skrive nå + at jeg skal advare folk.
Here we go:

Jeg og 3 venner (kaller dem E, T-M og T) var på fylla på fredagen for to dager siden.
Etter vors her stakk vi til byen, men E var jævlig sulten, så vi tenkte at Burger King var perfekt mat akkurat da. Vi tusla inn og stilte oss i kø. E, som var sørpe-drita, kunne såvidt se fremfor seg da han kom til kassa og sa at han ville ha "en meny". Da duden bak kassa spurte om hvilken, svarte han igjen bare "en meny"..
Kisen smilte, tasta seff inn den dyreste menyen på 108 kr, og stakk for å hente burgerne.
Jeg (som ikke var så dritings som de andre, men bare relativt brisen) sa i fra at Eirik aldri ville orke det, for jeg visste at han ville spy så og si med en gang. Han nikka til meg, ble litt skuffa, og tasta inn en medium meny på 68 kr i stedet for.
Vi fikk burgerne, og jeg fulgte E til bordet.
Så kom T-M som skulle ha en meny. På veien bort til kassa mista han balansen, for han hadde også drukket en del. Dette så kassamannen, og jeg la merke til at han smilte til han og sa "værsågod?". T-M bestilte da en medium meny, og karen i kassa tasta inn. "Ja vel, det blir 135 kr"...
Dette hørte jeg, og ble jævlig forbanna på han for. Gikk bort til han, pekte på menyen og skjelte han ut for at han prøvde å lure kompisen min til å betale dobbelt så mye for menyen.
Han beklaget seg med at han "tasta inn feil", men det trodde jeg ikke en dritt på, i og med at det ikke er en eneste meny på BK som faktisk _koster_ 135 kr..
Jeg ble med T-M til bordet der E lå og halvveis sov, og satte meg ned med de, litt lettere irritert.
Så kommer T bort til bordet, og hadde bestilt liten meny. Hva sto på kvitteringa? 68 kr! Det er det en medium meny koster, men hun fikk en liten..

Jeg vet ikke helt hva dere synes om dette, men jeg synes at BK er noen forbanna svindlere som holder døgnåpent _kun_ for å utnytte drita folk til å betale mye mer enn de skal.
Bare på T-M og T, tok de nesten 100 kr mer enn de skulle, og det synes jeg er jævlig dårlig gjort! De _vet_ jo at de ikke gidder å se på prisene når de har drukket en del..

Skulle bare advare folket, håper dere passer på når dere eter fylla-mat på at dere får hva dere betaler for.

Mvh
Vidar
Vet ikke om du skal gi hele kjeden skylda. Mest sannsynlig så var det vel daglig leder eller noe sånt som stod i kassa, han får jo lønn utifra hvor bra sjappa går. Og han er tydeligvis en drittsekk, men vil tro det fins mange slike folk rundt omkring på nattåpne plasser.
Eller så fikk han 1 i matte..
Trådstarter
Gir ikke hele kjeden skylda sånt sett, men synes det er dårlig av en såppass stor kjede å gjøre noe sånt, uansett om det bare skjer på _en_ BK i byen eller alle..
Btw, det er BK på Stortinget i Oslo..
Altså det var en arbeider av mange, mange tusen arbeidere i mange mange tusen burger kinger. Det var bare en uheldig opplevelse, og det å advare folk mot å spise på Burger King grunnet den ene episoden er jo helt bak mål.
Trådstarter
Advarer jeg folk mot å spise på BK?
Les siste linja du:

"Skulle bare advare folket, håper dere passer på når dere eter fylla-mat på at dere får hva dere betaler for."

Bruker BK som eksempel i dene tråden, for det var der jeg opplevde det, men fikk en ekkel mistanke om at det ikke var bare BK som driver med fylla-svindel, men trist at det skjedde på en så stor og seriøs kjede som de..
Trådstarter
Hehe, er grader av hvor drita man er da.
E og T-M hadde drukket nesten 1 liter med absolut vodka.. Har restene stående her, og det er ikke mye..
Noe lignene skjedde med meg, stakk til byen på burger king
for å kjøpe mat. Så bestilte jeg 3 burgere som jeg skulle ta med hjem til resten av folket hjemme da. Så når jeg fikk posen med 3 burgere i eller 3 menyer så stakk jeg, men så så jeg ned i posen når jeg hadde gått et stykke men det var bare 2 menyer der og jeg betalte for 3. Jeg gikk tilbake å sa jeg bare hadde fått 2 så
kassedama at hun hørte "feil", kan hende, men jeg vet ikke.
Har opplevd noe lignende selv, men dette var på BK på Oslo S
Jeg og et par cammiser var drita fulle.

Men vi hadde med oss ei jente. Jenta bestilte 4x Mediumer. Når jeg etterpå skulle ha meg en liten French Fries i tilleg, prøvde jævelen seg på og sette opp en stor. Liten frenchis har jeg kjøpt er par hundre ganger så jeg vet hva den koster.

Endte med at jeg fikk liten FF dunka denne i ketchup, og kasta den rett i trynet på kassakisen. Fem exemplarer av hjernedøde Securitas idoter kom og jaga meg. Da slo jeg han ene over øyet så blodet spruta.

Alt i alt kosta dette lille uhellet meg 10 000kr

så det anbefales å bare la det gå
Det motsatte skjedde med meg for noen helger siden. Jeg og kompis skulle ha noe mat etter en litt våt bytur, og bestilte to menyer (på BK) og betalte. Først fikk jeg min, og gikk og satte meg. Etter noen minutter kommer kompisen min diltende og jommen hadde han ikke fått to menyer, sin egen og min en gang til. Husker jeg ble god og mett den kvelden...
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av DezQuetoz
Fem exemplarer av hjernedøde Securitas idoter kom og jaga meg. Da slo jeg han ene over øyet så blodet spruta.

Alt i alt kosta dette lille uhellet meg 10 000kr
Vis hele sitatet...
Hehe. Hendelige uhell skjer oss alle.
Må si at DezQuetoz sin slo alle hittil
Vold mot sikkerhetsansatt eller noe sånn dritt.
faens dritt
Det er ingen lovparagrafer som sier at det er mer alvorlig å slå ned en sikkerhetsansatt enn et vanlig menneske. Det er dog strengere straffer for å huke oppentlige tjenestemenn. Men securitas er ikke offentlig, og vil aldri bli det.
synes det er synd at det er noen som jobber på kjeder som prøver seg på sånt... BTW vidde: du glemte å klalle han ene E et sted i teksten...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Var på BK i oslo ved stortinget i sommer og handla etter å ha vært på byen, bestillte en Whopper cheese med bacon, ga 100kr til kassadama og hun ga igjen for 500kr.. Så alt i alt betalte de meg for å spise der. Etter å ha spist og blitt meget godt fornøyd satte jeg kursen mot perminalen for å sove ut.
Opprinnelig postet av |d13m0b
, ga 100kr til kassadama og hun ga igjen for 500kr..
Vis hele sitatet...
Seriøst?
En kamerat av meg betalte 100 kr til bussjåføren(dette var buss da..men whateva:P) og fikk 250 igjen... Men så ærlig som han er, sa han ifra at han fikk igjen feil. Syns egentlig det var bra gjort jeg
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg har i mange tilfeller betalt med f.eks 200 - 500,- og fått igjen for f.eks. en 100-lapp. Sinnsykt irriterende. Har heldigvis stort sett fått igjen pengene etter mye om og men. Men som sagt: sinnsykt irriterende.
nFF Marshall
morten's Avatar
Vet ikke helt hvordan det funker på Burgerking, men det finnes da særdeles mange nattåpne gatekjøkken som opererer med forskjellige priser på natt og dag, med tanke på at de ansatte får mer lønn om natta..
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sånt har aldri skjedd meg, heldigvis.

Skulle ta ut 1000 på en besninstasjon en gang, da jeg fikk telt pengene hadde jeg fått 200 for mye, hehe
En liten liste du burde ta til etterretning:P
1. Du er såpass sakelig at du drar burgerking gjennom søla for en dårlig ansatt.
2. Det går an å taste feil.
3. Finn et annet sted å spise.
4. Vær en mann og jul opp fyren.
5. Ellers så kan vi alle bare konkludere med at du var drita og ikke er pålitelig allikavel
DezQuetoz: Jeg er målløs.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av victoria
En liten liste du burde ta til etterretning:P
1. Du er såpass sakelig at du drar burgerking gjennom søla for en dårlig ansatt.
2. Det går an å taste feil.
3. Finn et annet sted å spise.
4. Vær en mann og jul opp fyren.
5. Ellers så kan vi alle bare konkludere med at du var drita og ikke er pålitelig allikavel
Vis hele sitatet...
1. Han dro vel ikke BK i søle bare for en ansatt, nå har jo i tillegg flere brukere her sagt at det samme har opplevd dem. Dersom du leser hele tråden ser du dessuten at han ikke advarte mot BK, men mot fastfood kjeder (eller andre steder) som overpriser.
2. Det gå ann, men det har tydelig vis skjedd flere her, da blir det litt "tilfeldig"...
3. Helt enig
4. Det resulterer i 10 000 kroner i bot. (tydeligvis)
5. Han sa jo at han ikke var drita, men brisen. Dessuten er det ikke alle som glemmer/"hører feil" når de er drita.

edit... (må ikke mobbe ny medlemer, fy meg!)
Sist endret av devotio; 28. mars 2004 kl. 16:39.
nFF Marshall
morten's Avatar
Hvem er det som syter? Kan du reglene? Vi mobber ikke medlemmer.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
jeg bestilte en 70 gig hd, og fikk en 160 gig, betalte bare 700 kr for den, (dette var, da 160 gig var opp i 1300 kr klassen eller noe sånt.) ganske greit egentlig
Trådstarter
victoria:
1. Som devitio sa: Les hele første posten min. Det skjedde på BK, derfor jeg bruker dem som eksempel.
2. Det går ikke ann å taste feil to ganger på rad med dobbelt så mye penger hver gang. Dessuten finnes det ikke en meny på BK som faktisk koster 135 kr.
3. Jeg er mer fan av McD, men det er jo ikke åpent på den tiden av døgnet. Men men.
4. Det er ikke mann å jule opp folk av sånne grunner. Det er teit.
5. Jeg var ikke drita, var brisen. Jeg så hva jeg så, jeg hørte hva jeg hørte. De ansatte skifta jo til og med på prisen i kassa når jeg sa i fra, tror ikke de hadde slått av 60 spenn av en original pris fordi jeg hadde blitt sure på dem.

(Mobber ikke, diskuterer argumenter).

edit: Velkommen til forumet, vitoria!
Enjoy your stay.
dezquetoz: må ærlig si at du fortjente det der. Som vidde nettopp sa:
4. Det er ikke mann å jule opp folk av sånne grunner. Det er teit.
Vis hele sitatet...
Bones:
Hvorfor er du målløs.

Er det rart jeg slo etter dem da?
Først så skulle de ha penga mine, så skulle de plutselig jage meg også. Han ene jævaln slo meg med ei sånn kølle eller noe.

å han fikk seg en på trynet...
Sist endret av Thedeeq; 28. mars 2004 kl. 17:42.
Hehe, husker en liten 17- mai forrige år. Betalte 25 kroner til en mat bod og fikk 100 kr igjen. Det var lettjente penger.

Ellers vil jeg bare si at det ikke er noe annet problem en å be dem om å fikse prisen, og gjerne legge til at "Jeg følger med på hva det skal koste".
Det lønner seg alltid å sjekke om du har fått betalt for. Det at det skjedde på BK er jo bare tilfeldig, mange sleipe folk der ute, ikke bare på BK. Han kan fint ha glemt å stille tilbake kassen etter den første, så det kom for begge menyene.

Men BK smaker jo uansett bedre enn McD.
Opprinnelig postet av DezQuetoz
Har opplevd noe lignende selv, men dette var på BK på Oslo S
Jeg og et par cammiser var drita fulle.

Men vi hadde med oss ei jente. Jenta bestilte 4x Mediumer. Når jeg etterpå skulle ha meg en liten French Fries i tilleg, prøvde jævelen seg på og sette opp en stor. Liten frenchis har jeg kjøpt er par hundre ganger så jeg vet hva den koster.

Endte med at jeg fikk liten FF dunka denne i ketchup, og kasta den rett i trynet på kassakisen. Fem exemplarer av hjernedøde Securitas idoter kom og jaga meg. Da slo jeg han ene over øyet så blodet spruta.

Alt i alt kosta dette lille uhellet meg 10 000kr

så det anbefales å bare la det gå
Vis hele sitatet...
Men hva i all verden var vitsen med å kaste skiten i trynet på han når du fikk det du skulle ha? Fyren trykket jo sannsynligvis bare feil, eller hørte feil første gangen?

Aggressive mennesker på BK suger. Husker det var en sinnsykt bøllete fyr i køen der på Halloween. Når jeg hadde fått brettet mitt med masse mat på, begynte han å skyve meg vekk, dytte på meg slik at jeg fikk et helvete med å balansere alt uten å miste noe. Da jeg sa "Hva faen er det du driver med? Ro deg ned!" Slo han etter meg, ganske stor og skummel fyr, men han bommet grasiøst. Jævla dust.
De som jobber er representanter for en kjede. De skal gjøre et godt inntrykk, og hvis jeg ikke liker måten de behandler meg på, så tar jeg pengene mine og handler et annet sted.. Er ikke verre enn det. Det hender jeg går inn for totale boikott av butikker pga dårlig behandling
ja folkens, hvorfor ikke handle på mcdonalds
nFF Marshall
morten's Avatar
Ok. Nok for denne gang.
Konklusjon: Ikke kjøp mat når du er drit full.