Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6730
Hei

Jeg har kjøpt en slik seng som dette, og når jeg tar den i bruk så finner jeg ut at de to madrassene (2 * 90 cm) som ligger under overmadrassen sklir fra hverandre, slik at jeg våkner i en grop i midten av senga. Årsaken er at basen som madrassene ligger oppå er speilglatt, så det er meget forståelig at disse ikke ligger i ro.

https://www.trademax.no/m%C3%B8bler/...239659-v228120

Oppdaget dessverre dette etter at det hadde gått 14 dager fordi det tok en stund før jeg monterte sengen. Jeg har reklamert til trademax og bedt om 1 stk 180 cm madrass, men de nekter å komme meg i møte, og foreslår at jeg i stedet skal legge anti-skli belegg under madrassene. Selv om jeg ikke likte løsningen de foreslo så testet jeg det, og det hjalp minimalt. Selv om jeg opplyser dem om dette, så vil de fremdeles ikke komme meg i møte.

Har dere forslag til hva jeg bør gjøre?

Er villig til å ta det så langt jeg kan fordi jeg føler meg lurt nå, for jeg får vondt i ryggen av denne gropen midt i sengen.
Sist endret av tretopprytter; 24. mars 2021 kl. 15:38.
En kompis har en slik seng som kom med en stor 180cm "madrasstrekk" som går rundt begge madrassene. Han sliter fortsatt med midten da, siden det er forskjell på stivhet i midten og på kantene av madrassene. Litt ghetto løsning kunne vært en spennreim som går rundt begge madrassene på utsiden. Du trenger vel noe typ 180+180+200+200cm langt.
Hva med å feste borrelås på underlaget i senga og under madrassen?
BRAND ∞ STRONG
Rem rundt begge madrassene + madrass beskytter over der igjen så remmen er skjult.
Avslutt med stretchlaken over overmadrassen og ned over siden på resten.
Det er ganske vanlig når man har to madrasser sammen. Har delt slike senger mer enn en gang for å si det sånn, håpløst design. Har selv endt opp med å kun ha hele madrasser nå fordi jeg blir så irritert.

En quickfix er kanskje å bolte dem sammen på midten fra innsiden? Kjøre mye antiskli-matter fra biltema under, skjure knotter etc. Uansett hvor lite de sklir i fra hverandre så våkner man uansett før eller siden opp med kneet nedi mellom dem.. På et vis kan jeg forstå at de ikke kommer deg i møte ettersom dette er intended. Produkter er jo designet i to deler.. rett og slett dårlig utforming ved mindre man ligger urørlig som en tømmerstokk når man sover og ikke finner på andre sprell oppi der.
Bare kjøp en overmadrass som dekker begge madrassene. Du får også kjøpt en slags kile til å legge mellom madrassen (sjekk hos ikea).

Om de fortsatt sklir fra hverandre så kjøper du en stropp og binder rundt madrassene.

Og bare for å pirke litt: DU har kjøpt en seng med grop i midten. Trademax har bare solgt deg det du vil ha.
Sist endret av random105675; 24. mars 2021 kl. 17:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Står ingen ting om at det er 2x90 madrasser. Selv teksten beskriver entall og ikke flertall. Så her kan du reklamere ja. Du har blitt lurt.
Sitat av tretopprytter Vis innlegg

Oppdaget dessverre dette etter at det hadde gått 14 dager
Vis hele sitatet...
Vil anbefale deg å titte på alle bilder i produktbeskrivelsen før du kjøper deg en vare på nett neste gang. Det kommer veldig klart frem av bilde nr 4-5 at dette er to madrasser, ikke én.
Dette løses forøvrig enkelt ved at du fester madrassene sammen med et par festebeslag på undersiden, hvilket er normalt å gjøre på slike senger nettopp for at de ikke skal skli fra hverandre. Rart dette ikke fulgte med sengen, det gjorde det da jeg handlet seng for to år siden.
Sist endret av bruisepristine; 24. mars 2021 kl. 19:43.