Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9940
Hei!

Jeg vil spille multiplayer med en veninne som ikke er gamer. Har noen forslag til spill som er gøy og enkle og lære? Gjerne gamle spill, og ikke for tungt da en av pcene har bare intel grafikk (cpu av nyere dato (i5) og kraftig ellers, 8 gb ram).

Jeg bruker steam, kan en der logge på med samme konto på to maskiner og spille mot hverandre over lan? Eller er det noe sperrer her?
Det gode gamle battlefield 2 spillet fra tidlig 2000 tallet er jo fortsatt et knallbra spill mtp kule maps osv.
Drar pc'ene gta om du justerer ned grafikk osv? Samboeren min er ikke noe fan av spill og gaming men gta kan hun sitte timesvis og ha det kjempemorsomt med
Enkelt:
Ultimate chicken horse.

Shotgun farmers

Among us

War thunder

Age of empire

Cs?

Litt mer avansert

Men of war

Factorio


Hver enkelte spiller må ha en egen steam konto.
Minion masters anbefales,finnes gratis på steam.
https://store.steampowered.com/app/95400/ibb__obb/

Ibb & obb er perfekt, krever ikke mye hardware heller.

Ser ut til at det er 70% rabatt nå og... 24 ,- kr

28,80,- for 2 pack
Sist endret av kjell2k; 17. oktober 2020 kl. 21:19.
Sitat av overwatch Vis innlegg
Konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Vel, er en av de mest kjente multiplayer spillene gjennom tidene? Fungerer også bra på ikke fullt så kraftige maskiner. Gratis er det også.
Sist endret av einbrukjar; 17. oktober 2020 kl. 21:21.
Limited edition
Moff's Avatar
Med mindre noe har endret seg i det siste så vil det ikke fungere å spille samme spill fra samme Steam-konto på samme tid. Det er mulig å dele spill på tvers av kontoer, slik at du kan "låne bort" biblioteket ditt, men jeg er ganske sikker på at det er en sperre som hindrer det samme spillet fra å være aktivt to steder på samme tid.

Hva titler angår, så er sånne "party spill" ofte populære blant ikke-gamere. Tre titler som er populære nå er:
Among Us. "Finn morderen"-type spill. 4-10 spillere, men jeg vil ikke anbefale å spille med mindre enn 8 spillere og dere bruker Discord for å kunne snakke med hverandre. Online multiplayer i åpen lobby er ikke veldig god opplevelse, men private lobbyer med 9 venner er veldig gøy.
Fall Guys: Ultimate Knockout. Battle Royale-type spill, minner om Wipeout fra TV. 1-3 spillere. Kun online multiplayer, ingen private lobbyer.
Biped. Co-op-type spill. 2 spillere samarbeider om å løse utfordringer.

Et annet spill som ikke er nevnt er Minecraft. Verdens mest solgte dataspill. Enkelt og greit.

Hvorvidt disse spillene kjører bra nok på Intel HD Graphics er en annen sak. Among Us kan kjøre på en potet, så det er jeg ikke bekymret for å anbefale. Fall Guys og Minecraft og nok litt mer krevende, og bør testes før bruk. Steam lar deg teste og refundere innen 2 timer.

Sitat av einbrukjar Vis innlegg
Vel, er en av de mest kjente multiplayer spillene gjennom tidene? Fungerer også bra på ikke fullt så kraftige maskiner. Gratis er det også.
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje ikke vedkommende forstår at du referer til Leage of Legends ("lol").
Sist endret av Moff; 17. oktober 2020 kl. 21:22.
Sitat av einbrukjar Vis innlegg
lol
Vis hele sitatet...
LOL av minion masters mener du?Synes det er fett jeg,skikkelig stoner spill
Speedrunners, kan også spilles to på en maskin. Men spillet er best med en kontroller, ypperlig om du for eksempel har en gammel PS3 kontroller liggende i et skap.
Sitat av overwatch Vis innlegg
Konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Litt enklere å skrive league of legends så slipper man å misforstå.
Heroes of Might and Magic: III
Among us! Enkelt spill, krever ikke en dritt og økonomisk. Er også mulig å få det gratis hvis du søker litt rundt på nette.

Ganske gøyalt. Fås på windows, mac og telefoner.
sea of thieves
Sitat av Beens Vis innlegg
sea of thieves
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Et fantastisk spill med mange muligheter.
Prøv Phasmophobia
Av online rollespill, så anbefaler jeg Anarchy online og Diablo 2 (helst med moden Path of Diablo eller PlugY (ikke online spilling med PlugY)). Anarchy online er gratis uten utvidelsespakker, Diablo 2 koster litt, men modene er gratis. De er begge ganske lettkjørte (kom ut for nesten 20 år siden). Et litt mere tungkjørt spill er Path of exile.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Av online rollespill, så anbefaler jeg Anarchy online og Diablo 2 (helst med moden Path of Diablo eller PlugY (ikke online spilling med PlugY)). Anarchy online er gratis uten utvidelsespakker, Diablo 2 koster litt, men modene er gratis. De er begge ganske lettkjørte (kom ut for nesten 20 år siden). Et litt mere tungkjørt spill er Path of exile.
Vis hele sitatet...
Hehe... husker "Baal runs" på D2.
Men syns D3 er en bra oppfølger. Akkurat samme greia, ordentlig grinding. Sitte og grinde rifts eller greater rifts i 3-4 timer, bare for å prøve å oppnå et item det er 0,05% sjanse for å få.
Bra det er kul grafikk i disse hack'n slash-spillene
I WoW er grinding et ordentlig ork i forhold.
Portal og Portal 2. Spillmekanismen er svært enkel og utover det så er det hjernetrim.
Jeg synes open world survivals er helt konge til folk som ikke vanligvis liker å game mye.
Det er noe med å forelske seg i å utforske spillet. Finne nye ting, føle en progresjon, bygge og lære. Folk nevner Minecraft, men jeg ville også foreslått:

Satisfactory
Terraria
ARK Survival
ASTRONEER
Don't Starve Together

Dama var ikke gamer, men fikk brått 200 timer i satisfactory etter hun fikk teste.