Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5286
Hei.

Ønsker noen tips og erfaringer med diverse VR?
Jeg har Oculus Quest 2 og synes de funka bra, men sliter med at jeg må puste på en slitsom å spesiell måte ellers dogger det på linsene.
Kingspray på Oculus Quest 2 er dritbra om du liker a spraye grafitti.
quest 2 er ganske fint vr headset, dog ikke noe fan av at det krever at man har facebook, dog sånn ca veier rundt det, men plagsomt, dog anbefaler å kjøpe ny headstrap fra kina, den som følger med er veldig ukomfertabel, men funker, funker fett som pcvr headset over trådløs,, er vel sånn sett det "beste" headsettet mtp på pris du kan få nå,

dog foretrekker CV1 ovenfor questen i noen spill, men questen har overtatt mesteparten av bruken, ikke brydd meg noe om standalone delen med quest, men skal funke fint den delen å men brukest egentlig bare til pcvr
Sist endret av mrracerhacker; 14. april 2021 kl. 14:10.
Kan gi bedre info om du spesifiserer hva du ser på/etter i VR.

VR er i en fase hvor hardware begynner å bli ganske bra, men har fortsatt et stykke igjen før det er så bra som folk ønsker at det skal være.
Har en HP Reverb G2, bruker den stort sett til simracing. VR er best med simulatorer som bil og flysim da man kan bruke utstyr som ligner på kontrollene man har i ekte biler og fly. Men kontrollere og trackingen der er ganske bra også.

Om du er ute etter generell gaming, så kan det være et stykke igjen til VR spill tar igjen PC/konsoll spill på størrelse og muligheter. Singleplayer har mest og best content (HL: Alyx, H3VR, BeatSaber, Moss, Vertigo osv).

Multiplayer har også mye spennende men det kan avhenge mye på spillerpopulasjon(Pavlov, Onward, Arizona Sunshine) . Det beste med VR for MP er interaksjonene man har via kroppsspråk osv, der er VRChat og andre sosiale spill/platformer konge.

Det kommer også en del skjermbaserte spill som en VR port, med varierende resultat. Skyrim VR f,eks er ganske meh uten mods, men blir bra med HIGGS mod osv.

Videre har man en del kreative ikke-spill som f,eks nevnte Kingspray, Tilt Brush, Synthspace etc.
Jeg hadde Occulus Rift 2 for et par år siden, lenge vært nysgjerrig på VR spesielt etter utviklingen med Occulus, men har syntes det har vært noe dyrt.

Spilte en mnd, veldig morsomme opplevelser og VR har et fantastisk potensiale, MEN etter ca 1 måned gikk jeg liksom lei. Alle spill mangler liksom en dybde, virker for det meste som alt er diverse demoer for å vise hva VR kan gjøre noe som blir litt kjedelig i lengden.

Leverte derfor tilbake alt, men kommer til å kjøpe meg VR igjen når det blir mer kommerst og får flere brukere. Mangler nok bare masseadopsjon før dette blir bra.