Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1085
Hovmesteren1992
12 1
Jeg tok etizolam på en lørdag/søndag og hadde urinprøve og legen fredagen etter. Testet selv hjemme på torsdagen og den var negativ, men kan det slå ut positiv på labtest likevel? Etter å ha lest meg gjennom masse forum så virker det som at etiz kan påvises ca 3 dager, men står veldig lite om det generelt
Ja jeg fikk påvist etizolam etter å ha inntatt falske xanax stolper hos psykolog like før jeg skulle inn til behandling en gang. Regner med det samme gjelder for de andre kunstige benzoene
Hovmesteren1992
Trådstarter
12 1
Jajo, men lurer på om det kan påvises positiv på labtest selv om hjemmetest/sticks viser negativ?
Som jeg har forstått det er det sticksa som kan slå ut som falsk posetiv. Labtest vil vises som negativ med mindre de søker speifikt etter etizolam. Har du testa med sticks?
Det var en generell labtest jeg tok, og den slo ut på etizolam.
Hovmesteren1992
Trådstarter
12 1
Aha. Ja, testa med sticks dagen før jeg tok labtest, da var den negativ. Satser på at jeg er safe da
Sist endret av Stuk123; 4. april 2021 kl. 15:51.
I Norge testes det daglig svært mange urinprøver, med vanlig og spesifikt ruspanel. Når en prøve slår ut positivt i vanlig ruspanel, taes det en spesifikk prøve for å fastslå identiteten på stoffet. Vanlig ruspanel betyr at det testes for de vanligste stoffene, som opiater, benzodiazepiner, amfetamin, kokain osv. Etizolam inngår ikke i vanlig ruspanel, hverken hos Fürst eller hos andre. Ved spesifikke analyser testes det for det enkelte stoff man ser etter, og da kan man påvise etizolam, om man ser etter akkurat det. Siden etizolam kjemisk sett ligner veldig på andre benzaodiazepiner, kan det slå ut som positivt på benzodiazepin i et vanlig ruspanel, men siden etizolam ikke testes for i spesifikk analyse hos Fürst, vil prøven til slutt være negativ. Likevel vil det antagelig vekke mistanke hvis det slår ut på benzo, selv om man ikke finner identiteten til stoffet. Når det gjelder påvisningstid i urinprøver, har vi dessverre ingen veiledende tall for etizolam og urinprøver. Dette er et legemiddel som det generelt er forsket lite på. Et inntak av 3 mg kan imidlertid spores med blodprøver i 15-50 timer (25-70 timer etter dobbel dose).

https://www.rustelefonen.no/2017/10/...pa-urinprover/