Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1287
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg og en kompis tenkte å spise 2.5 gram sopp hver og ta litt lsd. Jeg har tatt sopp før men bare litt over et gram. Vi tenkte å tenne et bål i kveld og sitte ute i skogen.

Burde jeg droppe å ta lsd siden jeg skal ta sopp?

Hva kan jeg forvente å oppleve? Hva er sjansen for bad-trip?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville anbefalt å prøvd lsd alene første gang, greit å bli kjent med det
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det noen risiko ved å ta fleinsopp og lsd samtidig?
Det tror jeg blir smør på flesk og bortkastet. På alle stoffer er det en «magisk grense» for hvor kul en tripp kan være. Tenk på det som en skala med 10 mulige poeng. Tar du syre eller sopp alene kan kvaliteten på turen havne på en 10/10 og da vil det være unødvendig med mer. Du kan riktignok oppleve og andre effekter, hendelser og visuals på trippen, men tror ikke det blir en bedre tur av den grunn.

Flein kommer litt i bølger og de bølgene kan du ikke forutse på forhånd. Lsd er som ei bein linje som kjører på og intensiverer alt. Det er mulig at disse to effektene kombinert kan oppleves som ubehagelig, kanskje til og med skremmende.
Hva legger du i litt lsd?
Jeg er riktig så glad i denne komboen. Riktig nok pleier jeg ta syre først, deretter sopp etter en 3-4 timer. Turene mine endrer seg litt etter jeg spiser soppen. Blir mer organisk, helt andre typer visuals. Så gjerne noen linjer ketamin for å komme helt i mål
Sitat av Nimja Vis innlegg
Jeg er riktig så glad i denne komboen. Riktig nok pleier jeg ta syre først, deretter sopp etter en 3-4 timer. Turene mine endrer seg litt etter jeg spiser soppen. Blir mer organisk, helt andre typer visuals. Så gjerne noen linjer ketamin for å komme helt i mål
Vis hele sitatet...
Men vil du anbefale komboen for en som kun har prøvd 1 gram sopp før? Han har jo lik 0 erfaring, og for meg virker dette som en kombo man bør være noenlunde dreven for å takle på en god måte.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har tatt sopp noen ganger, men ikke mer enn 1-1.5 gram. Denne gangen blir det 2 gram. Det er litt lsd på en sukkerbit, har ikke fått svar på hvor mye det er enda, men det skulle være en liten dose, ikke mye
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tatt sopp noen ganger, men ikke mer enn 1-1.5 gram. Denne gangen blir det 2 gram. Det er litt lsd på en sukkerbit, har ikke fått svar på hvor mye det er enda, men det skulle være en liten dose, ikke mye
Vis hele sitatet...
Jeg er to-delt. På en side har jeg en «go hard or go home»-innstilling - når jeg først skal bruke dagen til å være på trynet ønsker jeg å være veldig på trynet. Men for meg handler det mer om dosering og ikke miks av forskjellige droger.

Tenker umiddelbart at du har for lite erfaring til å begynne å eksprimentere, særlig når det ikke skal være en med mye kunnskap i selskapet. Hadde villa tatt f.eks. soppen nå og ta en ren lsd-tur senere. Da blir du litt kjent med stoffet og er bedre rustet dersom det blir for intenst når du senere mikser.

Psykedelika er artig og utforskende det, men du kan fort havne på vrangsida av det også. Det kan skje ting du ikke greier å forstå og håndtere og det hele kan ende veldig dårlig. Ha respekt for stoffet og lær deg å kjenne det. Du hopper ikke ut på det dypeste når du skal lære deg å svømme heller.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Du høres for uerfaren ut til å blande. Siden du planlegger å ta det i kveld, og ute, så ville jeg gått for kun flein. Syre varer rundt 10 timer, mens flein i 5. Det er sjeldent folk selger små doser, som oftest en dose a la 120-150ug på en blotter/sukkerbit.
Jeg ville kanskje startet med syra(antar da at den er dosert alt ifra 90-130mcg), og heller lagt til 1-2g sopp etter 2-4 timer.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg tok en K Hole med ketamin i går, og ble påminnet om hvor ekstremt det kan være sammenlignet med feks 2 gram sopp.

Full død, rekonstruksjon, måtte ta stilling til temaer bare en gud ansvarlig for en hel skapelse burde måtte, skapte noe nytt men uforståelig gjennom a interagere med et eller annet massivt psykedelisk puslespill /superstructure

Egentlig burde alt skremt livet av meg, men ketamin bedøver redsel også, du opplever den majestetiske visjonen uten normal frykt eller evne til å føle

Hvor vil jeg hen med denne saus?

Hovedgreia med denne evige diskusjonen om hva som er rett dose, bør ta utgangspunkt i en uting over annen:

Frykt, din normale eller sterkt individuelt pregede evne til å føle frykt, uro, ubehag, redsel, motstand etc

Hvis dere er psykisk laget av stål kan dere spise mye og ofte, kombinere det ene og det andre

Hvis man ikke er typen som greier å holde hodet kaldt når andre sprekker, så bør man kanskje ta det forsiktig

Og LSD/sopp forsterker din evne til å føle frykt, der ketamin nummer deg.

De fleste vil greie å oppføre seg svært normalt om de vil, på 2g sopp eller en lapp syre

Mens nær ingen som egentlig er redd, oppfører seg normalt
Sist endret av meaculpaUIO; 2. april 2021 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2.5gram sopp kan være veldig mye kraftigere opplevelse enn bare 1 gram. Å ta en dose som er over dobbelt så sterk som du noen gang har tatt før, og i tillegg ta lsd, høres ikke helt lurt ut i mine ører.
Eller la meg heller si: er det nødvendig? Hvor kommer idéen fra? Hvis du må stille spørsmål her og spørre om "bad trip" (som kan diskuteres om i det hele tatt finnes), sier meg jo at du ikke er forberedt nok tilå gjøre det. Men man overlever og kommer gjennom det uansett, spørsmålet i denne settingen er vel om det blir en "god" eller "dårlig" opplevelse.

Kanskje jeg er litt oldskool, men jeg tenker man skal lære å kjenne stoffene hver for seg, på en respektabel måte, før man begynner å blande og være grådig med godteriskåla. Jeg personlig syns det er ganske teit å ha en partyparty-holdning til psykedelika, og får fort inntrykk av at folk har den holdningen når de på død og liv skal blande alt mulig. Men creds for at dere tar opplevelsen ute ved bål, det høres bra ut.
Jeg ville altså droppet å blande, og valgt én av stoffene for kvelden.

Lsd har en tendens til å være veldig stimulerende mentalt, og jeg sliter ofte med å sove på kvelden. Kan ligge våken til 11-12 om morran og føle meg helt gal, så det kan være litt av en nedtur.
Sopp har jeg ikke merka like kraftig "nedtur" på, det har iallefall ikke opplevdes som like utkjørende som lsd.
Tenker derfor at lsd + sopp kan være ekstra slitsomt, spesielt kanskje når soppen går ut etter 5-6 timer og lsd fortsetter 6 timer til...
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar

Da blir det med soppen i kveld
Jeg tok 200 uq lsd og 2 gram sopp samlet engang, hele verden smeltet og jeg var totalt utav det på en helt annen måte enn med bare lsd som jeg har tidligere erfaringer med. Vil anbefale å bare ta sopp, spesielt mtp at du bare har erfaring med ett gram.
Anonym bruker
"Oppblåst Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om er det fra maskinen er nok 100ug på sukkerbitene
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg tok soppen i går og lsd’en i dag. Det ble en trollsk stemning i skogen med bål i natt. Jeg syns det var utfordrende, men kameraten min koste seg. Jeg tok lsd’en i dag. Det var nok en veldig liten dose for jeg merket ikke veldig mye. Jeg merket at jeg hadde tatt noe, men det var ikke det helt store. Psykedelika er nok ikke noe for meg
Sopp og LSD har toleranse for hverandre.

Så om du tripper på en av de to. Vent MINST 3 dager før du tar den andre.

https://link.springer.com/article/10.1007/BF00407974

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/13717955/