Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3394
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Før så kom jeg inn på en gore side, sånn side med slåsskamper, død og all slags tullball. Nå i det siste har det kun kommet opp denne beskjeden:

"
The owner of this website (h******.com) has banned the autonomous system number (ASN) your IP address is in (29695) from accessing this website.
"

Har eieren banna meg fra å komme inn på siden?
Det kan umulig være IPSen som har banna meg? Jeg kommer inn med VPN eller proxy liksom...
Er det ulovlig å se på gore videoer? Det omfattes vel ikke av lovverket siden det ikke er handlinger som er i norge og at jeg ikke deler det?

Takk på forhånd
Tror ikke at eieren har banna deg, kanskje en av adressene du får fra VPN-leverandøren din har fått en av adressene sine banna?
Sist endret av Jokke; 13. mars 2021 kl. 14:20.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Er det ulovlig å se på gore videoer? Det omfattes vel ikke av lovverket siden det ikke er handlinger som er i norge og at jeg ikke deler det?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har skjønt så er det ikke ulovlig å gå inn på en slik side å se.
Det kan derimot være straffbart å legge ut slikt materiale eller dele det.
Slik jeg ser det så har de sperret IP-rangen til Altibox (29695). Tenker det har sammenheng med GDRP og at de har sperret alle europeiske IP-adresser for å unngå å måtte forholde seg til det.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke en del gore videoer ulovlig å se? Overgrep, drap osv... Husker hvertfall de gjorde det ulovlig å søke opp og se videoen fra dobbeltdrapet av de to norske kvinnene i Marokko.

Generelt vil jeg råde til å ikke se gore materiale da det er uetisk forhold til innhold og manglende samtykke til videodeling av de som er filmet. Ikke er det bra for psyken heller, kan føre til avhengighet for groteske ting og normalisere forholdet og hviske ut empatien i deg til slike handlinger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke en del gore videoer ulovlig å se? Overgrep, drap osv... Husker hvertfall de gjorde det ulovlig å søke opp og se videoen fra dobbeltdrapet av de to norske kvinnene i Marokko.
Vis hele sitatet...
Finner ingen informasjon om at det er ulovlig å se videoen fra disse drapene, men 14 personer ble derimot siktet av dansk politi for å dele videoen og den strengeste straffen var betinget fengsel i ti måneder for en 71-åring. Ingen ble siktet i Norge, ref. artikkel fra 7. mars 2019.
Alle disse sakene omhandler deling og forebygging av spredning så vidt jeg kan forstå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
"
The owner of this website (h******.com) has banned the autonomous system number (ASN) your IP address is in (29695) from accessing this website.
"
Vis hele sitatet...
ASN er netta som utgjer internett. 29695 er Altibox.

https://bgpview.io/asn/29695

Dei har mao blokkert all trafikk frå Altibox sine nettverk.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke en del gore videoer ulovlig å se? Overgrep, drap osv... Husker hvertfall de gjorde det ulovlig å søke opp og se videoen fra dobbeltdrapet av de to norske kvinnene i Marokko.

Generelt vil jeg råde til å ikke se gore materiale da det er uetisk forhold til innhold og manglende samtykke til videodeling av de som er filmet. Ikke er det bra for psyken heller, kan føre til avhengighet for groteske ting og normalisere forholdet og hviske ut empatien i deg til slike handlinger.
Vis hele sitatet...
Empatien min er det helt i orden med etter å ha sett sånne videoer i mange år. Det er ikke sånn at jeg gjør det hver dag eller liker det jeg ser, jeg er bare nysgjerrig hvordan en kropp ser ut når den blir knust feks e.l. Og hvordan ulykker kan se ut. Gore videoer som meksikanske kartelldrap syns jeg er helt på trynet å se, og det er en brutal virkelighet sikkert ingen kan ta innover seg uten å selv ha opplevd det. Så gore videoer er ikke akkurat noe obsession. Det er mest nysgjerrighet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sider som ync er bare nasty, hvis man liker å se folk få skåret over strupen er det noe alvorlig galt med deg. vidmax viser grove ting, men viser ikke det som virkelig er grotesk.
Vis hele sitatet...
Er nok få som liker det. Jeg liker ikke halsskåring filmer, syns det er brutalt. Men en eller annen gang i livet har man nok lurt på om det ser likt ut som i film. Man kan jo spørre seg om det er noe galt med de som ser Hostel eller A Serbian Film, til tross for at det "bare" er filmatisert, så skjer jo slike ting i virkeligheten. Og folk syns det er underholdning. Jeg syns Saw er mye verre enn en gore video fordi Saw kan man jo si at glorifiserer voldelige handlinger omtrent.
Sist endret av Kusetjuv; 14. mars 2021 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.