Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3980
HAHA hvordan få vekk sånn våt lukt fra buksa? Kan ikke vaske den pga skal på jobb klokken 09. dum tråd I know, men må bare ha svar, det er sånn lukt som kommer når den er våt...

Må dønn ha svar ASAP XD
Sist endret av vet_ikke_jeg; 17. februar 2021 kl. 08:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tørk den med hårføner?
Hvis den ikke har noen deler av metall kjør den et lite minutt i mikroen? Varmer vannet og da kan du la det fordampe.
Luft den, tørk den og spray litt parfyme på den eller noe slikt, kanskje det vil funke.

Vanligvis når klær lukter rått så er det vel fordi de har liggi litt for lenge i vaskemaskinen eller ikke har tørket ordentlig.
🍁420🍁
Trådstarter
Den er tørr men det er lukt som henger igjen etter den var våt, dette er nok tidenes dummeste tråd LOL. ( * _ * )
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Den er tørr men det er lukt som henger igjen etter den var våt, dette er nok tidenes dummeste tråd LOL. ( * _ * )
Vis hele sitatet...
Neida, det har vært mange verre tråder

Men ja, ikke den letteste lukta å fjerne uten å vaske igjen og tørke godt egentlig, beste sjansen er nok å prøve å maskere den med en annen lukt.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Neida, det har vært mange verre tråder

Men ja, ikke den letteste lukta å fjerne uten å vaske igjen og tørke godt egentlig, beste sjansen er nok å prøve å maskere den med en annen lukt.
Vis hele sitatet...
Sprayet den med 4 sprayer parfyme null effekt. Får evt kjøpe sigg(?)

Faen så dårlig start på dagen amf nedtur og det stinker av meg null søvn lol..........
Sist endret av vet_ikke_jeg; 17. februar 2021 kl. 09:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Sprayet den med 4 sprayer parfyme null effekt. Får evt kjøpe sigg(?)

Faen så dårlig start på dagen amf nedtur og det stinker av meg null søvn lol..........
Vis hele sitatet...
Nei, er som sagt ikke den letteste lukta å bli kvitt, må vel isåfall en veldig kraftig parfyme til og langt flere sprayer.
Eventuelt om du har en boks med axe, så kan du prøve å spraye ned hele buksa også riste den litt for å lufte den så det ikke bare stinker axe.

Eller stikk innom en bensinstasjon på veien og kjøp ett par wunderbaum du kan dytte i lomma
Tror alt som er foreslått kun vil føre til at han i tillegg til å
lukte vondt også vil lukte som en hallik.

Hvordan lukt er det egentlig snakk om?
Hvis det er sånn halv råtten lukt som kommer av
at noe har ligget vått lenge, så er det drit vanskelig å få bort.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror alt som er foreslått kun vil føre til at han i tillegg til å
lukte vondt også vil lukte som en hallik.

Hvordan lukt er det egentlig snakk om?
Hvis det er sånn halv råtten lukt som kommer av
at noe har ligget vått lenge, så er det drit vanskelig å få bort.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg nesten er litt redd for at det er, da er det eneste alternativet å vaske å nytt.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Det er det jeg nesten er litt redd for at det er, da er det eneste alternativet å vaske å nytt.
Vis hele sitatet...
Ja.
Men det er ikke alltid det hjelper. Hvis det er sånn jordslag lukt.
Klærne kan lukte ok etter vask, men så kommer lukten tilbake
når man bruker plagget.

Det blir nesten samme opplegg som hvis du har fått kattepiss i skoa.
Bare å kaste de da.
Hadde ærlig spurt en kompis eller noe om å få lånt en bukse til du er ferdig på jobb. Så får du kjøre din i maskinen på ny når du kommer hjem og håpe det forsvinner etter skikkelig tørk
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja.
Men det er ikke alltid det hjelper. Hvis det er sånn jordslag lukt.
Klærne kan lukte ok etter vask, men så kommer lukten tilbake
når man bruker plagget.

Det blir nesten samme opplegg som hvis du har fått kattepiss i skoa.
Bare å kaste de da.
Vis hele sitatet...
Nja, har faktisk fått fjerna slik lukt også, har bare vært at jeg må vaske flere ganger på rad og være veldig gavmild med vaskepulver og tøymykner med en god lukt, men det skal også sies at det ikke alltid virker, har måttet kaste en del klær pga slik lukt også.

Akkurat lukta av kattepiss er jeg litt immun mot, men det har jo også en del med at jeg har en liten satan som elsker å tygge i filler alt av ledninger
Har du virkelig bare en eneste bukse? Det er jo kun en ordentlig vask som hjelper.
Litt sent svar fra meg desverre... Men jeg bruker aldri å vaske jeans. Fjerner flekker med en fuktig klut, legger de i en zip bag og strør bakepulver over den. Lar den ligge opp til en uke i fryseren. Støvsuger de når jeg tar den ut igjen. Fjerner lukt, og de holder seg som ny

Ikke finn på å vask de på mer enn 30 grader finvask hvis du ska kjøre de i maskin. Heller ikke bruk tøymykner
Sist endret av dnbalex; 17. februar 2021 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Litt sent svar fra meg desverre... Men jeg bruker aldri å vaske jeans. Fjerner flekker med en fuktig klut, legger de i en zip bag og strør bakepulver over den. Lar den ligge opp til en uke i fryseren. Støvsuger de når jeg tar den ut igjen. Fjerner lukt, og de holder seg som ny

Ikke finn på å vask de på mer enn 30 grader finvask hvis du ska kjøre de i maskin. Heller ikke bruk tøymykner
Vis hele sitatet...
Enig her, nå er det stretch i de fleste jeans så de tåler ikke vask noe særlig godt.

Men når det gjelder andre klær som begynner å stinke så kan det hjelpe å:

1 vaske beholderen i vaskemaskinen for vaskemiddel og tøymykner.

2 vaske inni den gummiringen rett innenfor døra på vaskemaskinen.

3 enten kjøre maskinrens i maskinen eller vaske et par runder med f.eks håndklær med edikk i stedet for konvensjonell tøymykner (bruk den blanke 7% man får kjøpt i dagligvare butikken).

4 bruke samme type vaskemiddel og tøymykner hele tiden. Blir mye rare lukter etterhvert om man blander og slurver med punkt 1.

5 ta ut klær fra maskinen med en gang de er ferdig vasket.

6 ikke lukke døren på vaskemaskinen etter man har fjernet de nyvaskede klærne.

7 vaske sengetøy og håndklær på høy temperatur en gang i blandet, ikke bare bruke hurtigvaskprogrammet.

8 henge opp klærne et sted det ikke stinker fra før.

9 fjerne evt matrester, ekskrementer eller spy før man vasker klærne i maskinen.
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Litt sent svar fra meg desverre... Men jeg bruker aldri å vaske jeans. Fjerner flekker med en fuktig klut, legger de i en zip bag og strør bakepulver over den. Lar den ligge opp til en uke i fryseren. Støvsuger de når jeg tar den ut igjen. Fjerner lukt, og de holder seg som ny

Ikke finn på å vask de på mer enn 30 grader finvask hvis du ska kjøre de i maskin. Heller ikke bruk tøymykner
Vis hele sitatet...
Kjører alt på 40 grader (undertøy, håndklær og sengetøy på 60 grader) med vanlig daily program, aldri vært noe problem for min del de siste 16-17 åra, bruker alltid tøymykner også.

Ikke at det er den "riktige" måten, men det funker og klærne blir rene
Et gammelt kjerringråd er å legge ulltøy og jeans i fryseren for å fjerne lukt og bakterier siden det er type plagg som ikke skal vaskes ofte.

Her er noen gode jeansvaskeråd.
Sist endret av celtseus; 17. februar 2021 kl. 12:06.
Lovlig sent vel, men endel nyere vaskemaskiner har et slags damp el hurtigprogram for å freshe opp tøy. Ikke helt sikker på åssen det virker, om det er damp men fort går det. Men det er kanskje bare for de kombimaskinene som er både vask/tørk i 1?
Som regel er det forsent når den allerede har begynt å lukte. Du kan prøve å spraye den med eddik eller så kan du tørke den på en varmeovn, mens du er hjemme selvfølgelig. Hvis den bare er tørr og lukter rått så ville jeg gått for ny bukse, en dusj med eddik eller en dampvasker for å være helt ærlig.
lærte av en fyr engang at man aldri skal vaske jeans. om de lukter litt, så kan man legge de en natt i frysern.
har ikke fått testa, vasker buksene mine fortsatt =)
Sitat av magnet Vis innlegg
lærte av en fyr engang at man aldri skal vaske jeans. om de lukter litt, så kan man legge de en natt i frysern.
har ikke fått testa, vasker buksene mine fortsatt =)
Vis hele sitatet...
Ser flere nevne dette, men det må da være vilt overdrevet?
Jeg har vasket jeans i 25år, uten problemer.
Dessuten handler jo ikke vask bare om lukt.
Og det er ikke alle flekker man bare kan tørke av.

Nå skal det nevnes at jeg sjeldent kjøper bukser som er dyrere en 400-500kr
så jeg er ikke så veldig redd for at de eventuelt skal bli ødelagt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ser flere nevne dette, men det må da være vilt overdrevet?
Jeg har vasket jeans i 25år, uten problemer.
Dessuten handler jo ikke vask bare om lukt.
Og det er ikke alle flekker man bare kan tørke av.

Nå skal det nevnes at jeg sjeldent kjøper bukser som er dyrere en 400-500kr
så jeg er ikke så veldig redd for at de eventuelt skal bli ødelagt.
Vis hele sitatet...
Det er så mye strikk i buksene nå, så det er vel bare det at de mister elastisiteten fortere ved vasking. Back in the day, når Levi’s 501 var den eneste buksa jeg brukte, så kunne man vaske hver dag om man ville.
🍁420🍁
Trådstarter
Det gikk fint, sprayet åtte ganger med parfyme LOL, og kjøpte tobakk, mens jeg røyket siggen, blåste jeg røyken på buksen, voila..........
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Det gikk fint, sprayet åtte ganger med parfyme LOL, og kjøpte tobakk, mens jeg røyket siggen, blåste jeg røyken på buksen, voila..........
Vis hele sitatet...

Sikker på at du luktet godt?
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg

Sikker på at du luktet godt?
Vis hele sitatet...
Spurte en på jobben, han sa bare jeg stinket parfyme.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Spurte en på jobben, han sa bare jeg stinket parfyme.
Vis hele sitatet...
Sa han sikkert for å være grei.