Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2806
Jeg opplever ofte at jeg ser på klokka når den er nøyaktig 11.11.
Det er selvfølgelig en drøss andre klokkeslett jeg også ser (og ikke husker etterpå)
men jeg har prøvd å legge merke til om jeg ser andre kombinasjoner, som f.eks. 22.22
og det opptrer på langt nær like ofte.

Hvorfor?
Andre som har sett det?

Mulig forklaring:
11.11 er en tid hvor man begynner å bli sulten og man kikker på klokka
for å se om det snart er lunsj.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg la aldri merke til 11:11 før samboeren min kommenterte det og nå ser jeg det veldig ofte. Det heter "Baader Meinhof effect"

"Frekvens illusjon, også kjent som Baader – Meinhof fenomenet, er en kognitiv skjevhet der det, etter å ha lagt merke til noe for første gang, er en tendens til å legge merke til det oftere, noe som får noen til å tro at det har en høy frekvens."
Sist endret av trippy; 16. februar 2021 kl. 11:24.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg opplever ofte at jeg ser på klokka når den er nøyaktig 11.11.
Det er selvfølgelig en drøss andre klokkeslett jeg også ser (og ikke husker etterpå)
men jeg har prøvd å legge merke til om jeg ser andre kombinasjoner, som f.eks. 22.22
og det opptrer på langt nær like ofte.

Hvorfor?
Andre som har sett det?

Mulig forklaring:
11.11 er en tid hvor man begynner å bli sulten og man kikker på klokka
for å se om det snart er lunsj.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en periode hvor jeg opplevde at klokka veldig ofte var f.eks 20:20 13:13 21:12 og mange rare kombinasjoner. Vet ikke hvorfor og det var sånn lenge, men nå har jeg ikke sett så mye på klokka i det siste.

Sitat av trippy Vis innlegg
Jeg la aldri merke til 11:11 før samboeren min kommenterte det og nå ser jeg det veldig ofte. Det heter "Baader Meinhof effect"

"Frekvens illusjon, også kjent som Baader – Meinhof fenomenet, er en kognitiv skjevhet der det, etter å ha lagt merke til noe for første gang, er en tendens til å legge merke til det oftere, noe som får noen til å tro at det har en høy frekvens."
Vis hele sitatet...
Apropos, uten sammenheng forøvrig så er dette en bra film:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Baader_Meinhof_(film)
Sist endret av Taxidriver; 16. februar 2021 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selektiv hukommelse! Du ser sikkert på klokken hele tiden, men du husker det kun når klokken er 11:11.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av frukoman Vis innlegg
Selektiv hukommelse! Du ser sikkert på klokken hele tiden, men du husker det kun når klokken er 11:11.
Vis hele sitatet...
Mulig.
Men som jeg nevner så har jeg, etter at jeg ble klar over 11.11, prøvd å legge merke til om jeg ser andre
lignende kombinasjoner. Det gjør jeg sjeldent.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er vel baader-meinhof fenomenet med tall.
Jeg ser skjeldent på klokka, vet hva den er med noen minutters margin.
Klem fra Betty
Er en greie som blir kalt for "angelnumbers". Skal være universet som sender deg beskjeder. Selv opplever jeg å se 67, 76, 776, 766 og andre kombinasjoner av 6 og 7 veldig ofte. Du kan prøve å google 1111 meaning, da vil du finne ut hva den kombinasjonen betyr.
Sitat av Fofi Vis innlegg
Er en greie som blir kalt for "angelnumbers". Skal være universet som sender deg beskjeder. Selv opplever jeg å se 67, 76, 776, 766 og andre kombinasjoner av 6 og 7 veldig ofte. Du kan prøve å google 1111 meaning, da vil du finne ut hva den kombinasjonen betyr.
Vis hele sitatet...
Eller Baader-Meinhof-fenomenet, som er den rasjonelle forklaringen.
Selv ser jeg ofte 12:34. Da sitter jeg ofte og venter på 12:34:56 :-D
Synchronicity.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Selv ser jeg ofte 12:34. Da sitter jeg ofte og venter på 12:34:56 :-D
Vis hele sitatet...
Hva skjer 12:34:56?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva skjer 12:34:56?
Vis hele sitatet...
Du får gleden av å se tallene 123456 på klokken
Sist endret av Snablet; 16. februar 2021 kl. 15:36.
Det er sånn de gir deg passordet til The Matrix...
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg ser skjeldent på klokka, vet hva den er med noen minutters margin.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Du har en indre "frøken ur" som går døgnvakt altså? Kjekt det vel? Selv er jeg clueless bortsett fra at jeg naturligvis noterer meg om solen er gått ned eller akkurat har stått opp men har ingen følelse av om klokken er 9 eller 12 om jeg ikke feks er på en kjent plass hvor jeg vet himmelretning og hvor solen skal stå kl 12.

Jeg bruker kalender, og alarmer for absolutt alt eller så glemmer jeg eller kommer for sent.
Beste klokkeslett er vell 4:20? Blaze up! ( • _ •)
Sist endret av vet_ikke_jeg; 17. februar 2021 kl. 01:21.
Har det med 13:37.
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Har det med 13:37.
Vis hele sitatet...

Ser den ofte sjøl
Jeg ser ofte 21:47 siden jeg spilte Runescape når jeg var liten. Samme med 13:37. Henger igjen fra ungdomstiden.
Våknet alltid 03.10
Sitat av Tonyev Vis innlegg
Jeg ser ofte 21:47 siden jeg spilte Runescape når jeg var liten. Samme med 13:37. Henger igjen fra ungdomstiden.
Vis hele sitatet...
Artig nok så har du med 21:47 muligheter å skrive 2471, som også er 1337 i det oktale tallsystemet.