Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4128
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er mistenkt for drapstrusler på nettet.

Er det noen som vet om politiet kan dømme meg for dette dersom jeg nekter straffskyld og de ikke beslaglegger den elektronikken som jeg brukte til å drapstrue med? De må vel ha håndfaste bevis? Eller holder det at politiet klarte å spore ipadressen til meg?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er umulig å vite om de har nok til å dømme deg eller ikke. Politiet kan skaffe håndfaste bevis uten å beslaglegge elektronikken som ble brukt.

Å true noen fremkaller frykt som kan være reduserende for livsutfoldelsen, livskvaliteten, og traumatiserende i den grad at det ødelegger psykisk og fysisk helse til den truede og familien rundt og man skal tenke seg om to ganger før man lar seg være så svak at man ikke klarer å kontrollere sinnet sitt (en forbigående følelse, i motsetning til traumer som kan ødelegge et helt liv) og sender avgårde en drapstrussel. Drapstrusler blir tatt veldig alvorlig av politiet og siden du har fått status som mistenkt har de nok gode grunner og bevis til å se deg som det. Tar alltid litt tid fra mistenkt til tiltalt pga køen av saker som skal behandles juridisk først.
Hvordan vet de det er DEG?
Nekt, nekt, nekt.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Hvordan vet de det er DEG?
Nekt, nekt, nekt.
Vis hele sitatet...
Ikke noe hokus pokus. Politiet vet mer enn oss.
Politiet kan ikke dømme noen. Dem kan bare anmelde og arrestere deg for det. Det er rettsvesenet som vil/kan dømme deg.
jeg hadde bare nektet til jeg hadde fått bevis på at de vet det er meg.

har de det så kan du jo ikke nekte, men innrømmer du så er det ingen vei tilbake.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i samme bås som deg. Truet en fyr på messenger fordi han prøvde seg på dama mi mens fyren visste det. Det er i såfall provokasjon så blir nok ikke dømt der.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i samme bås som deg. Truet en fyr på messenger fordi han prøvde seg på dama mi mens fyren visste det. Det er i såfall provokasjon så blir nok ikke dømt der.
Vis hele sitatet...
Dette er totalt usaklig. Retten driter en lang mars i hvem som flørta med hvem når de skal vurdere forholdsmessigheten i en handling. Drapstrusler er åpenbart ikke forholdsmessig. Videre kan du ikke akkurat true noen i nødverge heller. Sorry, men her avslører du bare total og gjennomgripende mangel på grunnleggende forståelse av strafferett. Det blir for dumt.
Sist endret av Myoxocephalus; 29. januar 2021 kl. 21:46.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i samme bås som deg. Truet en fyr på messenger fordi han prøvde seg på dama mi mens fyren visste det. Det er i såfall provokasjon så blir nok ikke dømt der.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du 16?
Dude, det vil alltid være menn som har lyst på dama di og som driter i deg. Du eier ikke dama di så det er ikke noe provokasjon at han prøvde seg på henne selvom han visste om deg! Men må være provoserende for dama di å være med en så barnslig og selvopptatt type..

Såklart blir du dømt for dette om de har bevis, det er du som har brutt loven og ikke han.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
den elektronikken som jeg brukte til å drapstrue med
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet, hva fikk deg til å gjøre dette?
Sist endret av bruisepristine; 29. januar 2021 kl. 22:49.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette er totalt usaklig. Retten driter en lang mars i hvem som flørta med hvem når de skal vurdere forholdsmessigheten i en handling. Drapstrusler er åpenbart ikke forholdsmessig. Videre kan du ikke akkurat true noen i nødverge heller. Sorry, men her avslører du bare total og gjennomgripende mangel på grunnleggende forståelse av strafferett. Det blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Bahh. Liker ofte det du skriver, men det her er mer eller mindre retarded.
En fyr som åpenbart vet at en person har et forhold, allikevel sender dirty meldinger, så mener jeg at personen fortjener å få juling. Eksempel: Jeg sitter på fest med dama di, dama di er en pen og snill jente, samt jeg er en kjekk og snill mann. Jeg prøver meg på dama di, dama di responderer med at hun synes jeg er kjekk og egentlig vil at jeg skal bli med henne hjem, men hun er enda DAMA DI. Hun er ikke noe du eier, men hun er noe du og henne har skapt sammen og du etter uansett mening du kommer med her noe du vil ha. Du kan mene og føle så mye du vil, men jeg vil tippe at åtti prosent av en hver situasjon så vil gutta føle seg truet og angripe personen. Om du mener noe annet, så vil jeg nesten anta at du er en fyr som er svak og feig. Jeg eier ikke dama di, men jeg føler meg ikke direkte truet, men jeg ser på det som ekstrem disrespect når fyren allerede vet hun har en type. Ville ikke du?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bahh. Liker ofte det du skriver, men det her er mer eller mindre retarded.
En fyr som åpenbart vet at en person har et forhold, allikevel sender dirty meldinger, så mener jeg at personen fortjener å få juling. Eksempel: Jeg sitter på fest med dama di, dama di er en pen og snill jente, samt jeg er en kjekk og snill mann. Jeg prøver meg på dama di, dama di responderer med at hun synes jeg er kjekk og egentlig vil at jeg skal bli med henne hjem, men hun er enda DAMA DI. Hun er ikke noe du eier, men hun er noe du og henne har skapt sammen og du etter uansett mening du kommer med her noe du vil ha. Du kan mene og føle så mye du vil, men jeg vil tippe at åtti prosent av en hver situasjon så vil gutta føle seg truet og angripe personen. Om du mener noe annet, så vil jeg nesten anta at du er en fyr som er svak og feig. Jeg eier ikke dama di, men jeg føler meg ikke direkte truet, men jeg ser på det som ekstrem disrespect når fyren allerede vet hun har en type. Ville ikke du?
Vis hele sitatet...
Det er respektløst å prøve seg på noen som er i et forhold, men det er ikke den som prøver seg sitt problem at personen er i forhold. Her beskriver du i tillegg at dama i saken har sagt at hun tiltrekkes og vil bli med han andre fyren som prøver seg hjem, og hvis det er responsen man gir på å bli sjekket opp mens man er i et forhold så er det den i forhold som flørter tilbake som "bryter reglene". Burde kanskje ikke si det for du høres ut som en type som banker dama di så mye kontroll og eierskap du innbiller deg å ha!...

Man er ikke svak og feig for å ikke angripe eller true den ute forstående som kommer å prøver seg, man er svak og feig om man føler at en random utenforstående truer ens posisjon så mye at man skal bry seg om det. En mann som er trygg på seg selv og vet at forholdet han er i et sterkt og dama lojal hadde aldri brydd seg så mye om at en random fyr prøvde å sjekke hun opp, det er heller et kompliment man kan smile av enn en trussel å gå i taket av. DU kan "mene og føle" så mye du vil men det er uansett hvordan du vrir på det du som har oppført deg barnslig, svakt og brutt loven over noe tåpelig greier bare fjortisser lager drama ut av, og du burde jobbe med selvbildet og mandommen din når du føler andre menn som en så stor trussel mot deg og forholdet ditt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bahh. Liker ofte det du skriver, men det her er mer eller mindre retarded.
En fyr som åpenbart vet at en person har et forhold, allikevel sender dirty meldinger, så mener jeg at personen fortjener å få juling. Eksempel: Jeg sitter på fest med dama di, dama di er en pen og snill jente, samt jeg er en kjekk og snill mann. Jeg prøver meg på dama di, dama di responderer med at hun synes jeg er kjekk og egentlig vil at jeg skal bli med henne hjem, men hun er enda DAMA DI. Hun er ikke noe du eier, men hun er noe du og henne har skapt sammen og du etter uansett mening du kommer med her noe du vil ha. Du kan mene og føle så mye du vil, men jeg vil tippe at åtti prosent av en hver situasjon så vil gutta føle seg truet og angripe personen. Om du mener noe annet, så vil jeg nesten anta at du er en fyr som er svak og feig. Jeg eier ikke dama di, men jeg føler meg ikke direkte truet, men jeg ser på det som ekstrem disrespect når fyren allerede vet hun har en type. Ville ikke du?
Vis hele sitatet...
Dette handler ikke om hva 80% av ekte mannemenn ville ha gjort. Ikke 50% av pysete sveklinger heller. Det handler ikke om hva jeg ville gjort, hva du ville ha gjort, eller hva Petter, Hassan eller kjærestene deres ville ha gjort. Det handler ikke engang om hva noen av oss, de eller noen andre måtte mene er rett og galt.

Det handler om loven.
Straffeloven.
Den du finner i den store røde boka full av tørt språk som forteller hvem som skal i fengsel og for hva. I den boka står det ikke at du har lov til å true noen på livet fordi de flørter med kjerringa di. Ingen steder. Null, niks & nada. Du må gjerne mene at det burde stå i den. Det er en ærlig sak. Bli politiker, engasjer deg, prøv å endre loven.
Men det står ikke der i dag.
Derimot står det veldig svart på veldig hvitt at drapstrusler er veldig forbudt - totalt uavhengig av din, min og freak.no sin samlede brukermasses respektive oppfatninger om saken. Moral og lovverk er ikke alltid sammenfallende størrelser for alle.


Å true noen på livet i den situasjonen vil altså kanskje oppfattes som greit av vennene dine, men ikke av dommerne som skal dømme deg i tingretten. Dommerenes meninger har litt mer å si for utfallet i saken enn kompisene dines.

Det kan selvsagt godt hende du slipper unna likevel! Kanskje regnes bevisene som utilstrekkelige, kanskje oppfattes ikke truslene som alvorlige nok, kanskje vil andre forhold redde skinnet ditt. Men nei, du vil ikke slippe straff fordi han du trua prøvde seg på kjæresten din.

Ser du poenget mitt nå?
Og til syvende og sist så er det ikke en random dude som gjør feilen, random dude prøver bare å sjekke henne opp.
Det er dama sitt ansvar hva hun velger og gjøre med det, ingen andre sitt.

Det og være en drittsekk mot typen sin er umoralsk, men ikke ulovlig.
Anonym bruker
"Forferdet Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Og til syvende og sist så er det ikke en random dude som gjør feilen, random dude prøver bare å sjekke henne opp.
Det er dama sitt ansvar hva hun velger og gjøre med det, ingen andre sitt.

Det og være en drittsekk mot typen sin er umoralsk, men ikke ulovlig.
Vis hele sitatet...
Tbh flørting kan være uskyldig men å drapstrue noen er ille. Er ikke som han voldtok ungen deres eller no!
Den største drittsekken her er han som er så ræva type at han lar dama gå gjennom den påkjenningen det er å ha en type i fengsel eller sette seg i gjeld på bøter istedet for å bruke pengene på forholdet.. Ja hvis hu ikke dumper han før den tid pga kontrollbehovet hans da..
Noen sier at du må nekte. Men jeg er ikke sikker på om det er så lurt. For hvis politiet virkelig har matreale som faktisk beviser at det er deg, da kan nektingen skape problemer for deg senere. Muligens.
Jeg vet ikke. Jeg har ikke erfaring med slike ting. Altså, jeg har ikke erfaring med ting sagt via nettet, som politiet intereserer seg i.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg prøver meg på dama di, dama di responderer med at hun synes jeg er kjekk og egentlig vil at jeg skal bli med henne hjem, men hun er enda DAMA DI.
Vis hele sitatet...
Hun er bare dama hans så lenge hun selv vil det, og hvis hun heller vil være med deg hjem så er vel ingen som har noe mandat til å hindre hverken hun eller deg i det. Ulovlig er det i allefall ikke.

Hun er ikke noe du eier, men hun er noe du og henne har skapt sammen
Vis hele sitatet...
Hæ?
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Noen sier at du må nekte. Men jeg er ikke sikker på om det er så lurt. For hvis politiet virkelig har matreale som faktisk beviser at det er deg, da kan nektingen skape problemer for deg senere. Muligens.
Jeg vet ikke. Jeg har ikke erfaring med slike ting. Altså, jeg har ikke erfaring med ting sagt via nettet, som politiet intereserer seg i.
Vis hele sitatet...
Det er dette vi har advokater for. Nekt å si noe før du har fått advokat.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i samme bås som deg. Truet en fyr på messenger fordi han prøvde seg på dama mi mens fyren visste det. Det er i såfall provokasjon så blir nok ikke dømt der.
Vis hele sitatet...
Kom med bevis på at du slipper unna pga "provokasjon". Du kan jo bruke lovverket, dine egne sakspapirer sensurert, eller en høyesterettsdom. Provokasjon kan være et element i straffeutmåling, men det har jo aldri fritatt noen fra strafferettslig ansvar slik du åpenbart innbiller deg. Å drapstrue noen i affekt stiller deg selvsagt i en annen kategori enn en å drapstrue noen for vinning(utpressing) eller morro. Men din misinformative påstand uten kilder eller rot i virkeligheten burde heller puttes en annen plass. Retten ville neppe vurdert drapstrusler som forholdsmessige her, så det har egentlig ingen ting å si.

Tenk om retten skulle vurdert drapstrusler som forholdsmessig i dette tilfellet. Hva slags andre former for selvtekt basert på selvrettferdiggjøring skulle de tillate? Hvis flørting burde trigge drapstrusler burde kyssing eller puling lett trigge kidnapping, tortur og drap? Evt kunne det løses med holmgang?
Relativt gammeldags og primitiv tankegang.

Om du slipper unna kan det være fordi personen du truet svarte at han ikke en gang følte seg truet da dette er noe norsk rett vektlegger. Hadde ikke blitt alt for overrasket over dette da de færreste voldsepisoder og drap startet med en som truer andre over messenger. Det er ganske enkelt å forstå at dette er en person som mest sannsynlig ikke vil gå noe lenger, spesielt etter å strø åpenbare bevis og hint elektronisk først. Har selv blitt truet via SMS og du skjønner fort at det er svake amøber som ikke mener alvor. Dermed kan du la døra stå ulåst, åpne en øl og kose deg gløgg vel vitende om hvem som har bæsja på leggen.

Men tilbake til provokasjon. Det er provoserende at folk er mere opptatt av å synse at noe er greit i norsk rettspraksis enn å faktisk svare korrekt på spørsmålet. Og det er provoserende at du heller velger å kalle svaret som er basert på fakta retarded mens du skriver
du kan mene og føle så mye du vil, men jeg vil tippe at åtti prosent av en hver situasjon så vil gutta føle seg truet og angripe personen
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette relevant for rettspraksis? Hvem er det som tenker og mener her egentlig? Hvem er det som egentlig som fremstår tilbakestående?

Trusler over brev/sms/messenger er ikke annet enn tragikomisk, gjennomsiktig og svakt. Enten driter dama di i flørtinga fordi hu veit at du er den rette, eller så har du i utgangspunktet et problem. Evt kan du låse dama inne og pakke mange pledd rundt. Men er problemet da deg, dama eller en person som flørter?

Er det virkelig så akseptabelt med konflikthåndtering på nivå med en edgy 9ende klassing gjennom hele livet?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La meg gjette, du er av den sjalu eiesyke typen? Typ rundt 19 år?

Du kommer ikke med drapstrusler eller juling fordi noen sjekker opp dama di. Som sagt tidligere, du eier ikke dama di og hun står fritt til å gjøre akkurat det hun vil, med hvem hun vil.

Foreslår at du går en runde med deg selv og tar evt straff du får, som den mannen du er.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil bare nevne at jeg (ts) ikke er den samme brukeren som skriver at hn truet en fordi en mann tok dama hans..

Men kom gjerne med flere råd angående orginalposten.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil bare nevne at jeg (ts) ikke er den samme brukeren som skriver at hn truet en fordi en mann tok dama hans..

Men kom gjerne med flere råd angående orginalposten.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg ikke svarte på ditt, jeg måtte bare få ut hva jeg mente om han

Men, ja, det kan du. Har en kompis som slapp unna med med et møte med han han sendte truslene til. Nå var dette mer av arten «uskyldig tøffe seg» meldinger. Jeg true han slapp så lett unna fordi de sa mye syke ting til hverandre. Og de var 17/18 år.
Denne her tråden minner meg om denne tråden : Tråden handler om at kampsportsutøver som banket opp en full fyr som tok på puppene til kjæresten hans.
Overreagerte jeg av at en tok dama på titsa?
https://freak.no/forum/showthread.php?t=321854

Derfor lurer jeg på Anonym bruker "Halvfylt Rødrev" hvordan kompisen din ville reagert på dette ovenfor, når han drapstruer noen pga flørting?

Selvfølgelig frivillig å svare på, men jeg tenker at dette kanskje er noe han bør tenke over før det er for seint.
Sist endret av UrbanFreak86; 31. januar 2021 kl. 00:17.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Denne her tråden minner meg om denne tråden : Tråden handler om at kampsportsutøver som banket opp en full fyr som tok på puppene til kjæresten hans.
Overreagerte jeg av at en tok dama på titsa?
https://freak.no/forum/showthread.php?t=321854

Derfor lurer jeg på Anonym bruker "Halvfylt Rødrev" hvordan kompisen din ville reagert på dette ovenfor, når han drapstruer noen pga flørting?

Selvfølgelig frivillig å svare på, men jeg tenker at dette kanskje er noe han bør tenke over før det er for seint.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg men nå blander du sammen en annen bruker med meg. Jeg har aldri drapstruet noen pga flørting.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Unnskyld meg men nå blander du sammen en annen bruker med meg. Jeg har aldri drapstruet noen pga flørting.
Vis hele sitatet...
Det er to ting som ikke så rent sjeldent skjer her.
1. At noen misforstår noe når de kommenterer på et innlegg
og at neste mann kommenter videre utfra det osv. helt til tråden handler om noe annet.
2. At noen plutselig begynner å skrive om noe nesten likt i samme tråd og at TS tas til inntekt for disse meningene.

Ser ut til at det er ved innlegg nr.7 i tråden av den Anonym brukeren "Klar Brunbjørn" at feilen i denne tråden oppstår.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er to ting som ikke så rent sjeldent skjer her.
1. At noen misforstår noe når de kommenterer på et innlegg
og at neste mann kommenter videre utfra det osv. helt til tråden handler om noe annet.
2. At noen plutselig begynner å skrive om noe nesten likt i samme tråd og at TS tas til inntekt for disse meningene.

Ser ut til at det er ved innlegg nr.7 i tråden av den Anonym brukeren "Klar Brunbjørn" at feilen i denne tråden oppstår.
Vis hele sitatet...
En annen ting er at det kan komme nye innlegg mens du skriver, og dem ser jeg ikke før jeg poster mitt. Og da har kanskje innlegget mitt mistet sammenhengen. Ja, jeg vet jeg kan bruke forhåndsvisning, men jeg er lat! :-)
Min post var et svar til Klar Brunbjørn, åpenbart da det var han jeg siterte.

Når UrbanFreak skriver "kompisen din" tror jeg han også refererer til Klar Brunbjørn siden han dukker opp, hevder å være
i samme bås som deg
Vis hele sitatet...
og fortsetter med at du slipper dom PGA "provokasjon". Dette er ikke noe TS behøver å svare for, men heller Klar Brunbjørn

Kan se ut som TS misforstår og føler seg angrepet, men dette er ikke tilfellet. Jeg tenker mye av dett kunne vært unngått om sitatfunksjonen automatisk brukte Klar Brunbjørn i stede for Anonym bruker som overskrift på sitatet. Spesielt siden omtrent alle skal være anonyme brukere hele tiden med et falskt håp om at de plutselig befinner seg i Tor på darkweb.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil alltid være noen som har lyst på / vil ligge med kjæresten din / dama di. Men om du stoler på henne var det veldig unødvendig og true vedkommende, om han ikke fysisk gikk over en strek ute på byen f.eks. fortsatt unødvendig og drapstrue da også ( noe som også i de fleste tilfeller bare er en litt tøff men tom trussel )

Dama mi blir forsøkt sjekka opp titt og ofte. Er hun ute på byen er det flere som prøver seg og vil ha hun med hjem. Hun blir kontaktet på Facebook av folk som prøver seg og prøver og sjarmere og flørte med henne eller som faktisk også bare sender bilder av seg selv med boner eller flekser muskler osv..
Det er noe jeg bare finner meg i siden jeg vet at dama mi er smell fin fra topp til tå.
Men jeg stoler så mye på henne at jeg blander meg ikke såfremt hun ikke sier ifra om å ha opplevd noe som ikke er greit.
Om noen er ufine eller for pågående gir jeg beskjed om at de må lete videre da hun er opptatt.

Men stoler du på kjæresten din burde det ikke være noe problem at noen forsøkte og sjekke henne opp ? Da er det enten egne tillits problemer eller sjalusi problemer som jeg heller hadde sett på som problemet enn at noen prøver seg å som hun da mest sannsynlig avviser siden hun er i forhold ?
Hvis ikke det ble krysset noen grense da som jeg nevnte tidligere..
Det jeg umiddelbart tenker, er hvordan politiet skal kunne bevise at det er du som har fremsatt truslene.
For alt de vet kan du ha hatt besøk og latt pc / telefon / nettbrett etc. stå fremme, uten noe form for passordbeskyttelse.
Om ikke så kan det jo heller ikke utelukkes at du har blitt hacket og at det er uvedkommende som har fremsatt truslene.

Etter mitt skjønn er begge de ovennevnte scenario plausible, som gjør at tvil ikke kan utelukkes.