Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502889
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Først var det speed, en kvarting. Siden jeg uansett ikke ville få sove, bestemte jeg meg for å ta en jobbnatt - så jeg fikset meg en kvarting med heroin og en kvarting med crystal meth. Ble overjustert og altfor svidd til å jobbe. Skikkelig idiotisk, men ja, jeg gjør som du sier: I morgen blir det treningsstraff. Må aktivere brikken min på treningsstudioet jeg er medlem av, så skal jeg komme i gang med litt pumpoing igjen - for ikke å snakke om Gatefotballen. Den gjorde underverker når jeg var i behandling.
Vis hele sitatet...
Speed er ikke noe særlig, men vet hvor jævlig digg det er der og da!

Skyll ned eller selg resten, hvis det er noe igjen
Og kom i gang med treningen igjen - ingenting er bedre for kroppen enn å være i bevegelse. Etter 3-12 måneder med rusfrihet blir trening en slags avhengighet og rus i seg selv.
Sist endret av krystallkongen; 30. januar 2020 kl. 03:36.
Vil virkelig understreke denne her

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her går det bra jammen bra mann.
Får jo ikke til å spille inn en enkel liten film engang jo? Føles som 1932 når eg prøvde å se de greiene.. Kanskje på tide å bare ta en enkel butikkjobb å faktisk komme igang med noe snart?
Langt ifra frekt ment, men virker egentlig som du satser aaltfor høyt med det here prosjekter ditt tom. Har følgt med deg hele veien og ønsker deg virkelig lykke til videre...
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette jeg har snakket om over.

Her har vi en som har fulgt meg hele veien. En som etter alt å dømme vet at jeg er utdannet innenfor flere ingeniørdisipliner, har jobbet i mange år med noe som er å anse som livsverket mitt, men den siste tiden har måttet se slaget tapt mot rusen.

At prosjektet mitt er for ambidiøst, det er en helt rimelig påstand helt uavhengig av rusproblematikken. Uansett hvem som sier de skal gjøre noe sånt så er prosjektet å anse som urealistisk ambisiøst.

Videre antas det at den lave frameraten jeg har satt på opptaket er et mål på mine generelle evner. Sannheten er som nevnt at dette følger av praktiske årsaker (det er tross alt ikke så mye som skjer eller så mye å se, poenget var først og fremst å henge meg selv ut sånn at dette brenner seg litt inn i minnet - ikke bare fordufter i selvfornektelse).

Men så går vi videre til konklusjonen; Jeg bør få meg en butikkjobb! Altså, hvordan er det mulig å konkludere med dette? Mine problemer gjør det ikke bare mer krevende for meg å jobbe som butikkmedarbeider enn som ingeniør; det er jo også det jeg jobbet med når jeg droppet ut av videregående før siste året. Etter det har jeg jobbet som vekter for Securitas og omsorgsarbeider for kommunen - mens jeg fullførte utdanningen før jeg begynte i arbeid som ingeniør Grunnet olje"krisen" ble min ingeniørdisiplin for første gang ikke desperat etterspurt, så jeg begynte på mastergrad innen programmering - enda jeg aldri hadde skrevet en kode. Ikke bare fulgte jeg mastergraden mens jeg lærte meg noe sånt som 7 forskjellige programmeringsspråk - jeg hadde også gått i gang med forarbeid til hovedoppgaven. Dette resulterte i at jeg stiftet firma med veilederen min bare 4 måneder etter studiestart. Jeg fortsatte å følge 100% studieprogresjon enda jeg brukte 80% av tiden på prosjektet.

Dette er ting som har kommet frem underveis i historien som denne personen har fulgt.

,....Og denne personen mener butikkjobb er neste steg for meg.

Er det virkelig jeg som ikke har bakkekontakt når jeg sier jeg kan mer enn som så? Eller er det kanskje en veldig utbredt og fordomsfull - nærmest rasistisk - faktor inni bildet når folk flest tar stilling til 'sånne som meg'?

Tenk om jeg var litt i tvil; tenk om jeg ikke var så ressurssterk, reflektert og selvbevisst at jeg lot denne kollektive løgnen bli sannheten i min virkelighetsoppfattelse?

Tenk om dette faktisk er tilfellet for 99% av alle narkomane?

Tenk om disse holdningene er holdningene som faktisk gjør narkomane til de fortapte stakkarne de faktisk er - tenk om det ikke var narmotikaen?

Missforstå meg rett -selvfølgelig er det narkotikaen som gjør at jeg våser og ikke sover og ikke klarer å jobbe og bruker 5 x "og" i samme setning. Poenget mitt er knyttet opp mot de generelle trekkene som narkomane utvikler i møte med samfunnet forøvrig. Uærligheten, usikkerheten, skepsisen, selvforakten osv... Den generelle holdning er at det er de narkomane som er hele problemet, når sannheten er at problemet i stor grad er skapt av samfunnet forøvrig. Ikke bare hele det enorme apparatet som har vokst opp rundt de narkomane, men også hvermannsens tilnærming til denne gruppen.

Når vi om et par tiår sitter langt mer opplyst og ser tilbake på nåtiden, så vil vi skjemmes på samme måte som vi skjemmes når vi ser tilbake på homsehatet og rasismen som var vanlig for bare noen tiår siden.

Det er på tide at folk blir oppmerskom på dette og tar sin del av ansvaret. Bare se på dere her inne; for hver person som har noe positivt å si er det 5 stykker som tar til orde for at jeg må slutte å prøve på nytt når jeg allerede har feilet; at jeg må innse hva jeg er og hvor jeg hører hjemme og slutte å leve i en fantasiverden.

Hva ville dere gjort om det var kidden deres som ville bli rockestjerne, men som gang på gang feilet? Om kjæresten hadde en drøm som hun gang på gang kom til kort i å realisere? Ville dere tatt samme tone, eller heiet frem dem som gjorde?

Men selvfølgelig - alt er annerledes når vi snakker om narkomane. De må bare gi opp som narkomane hør og bør.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Speed er ikke noe særlig, men vet hvor jævlig digg det er der og da!

Skyll ned eller selg resten, hvis det er noe igjen
Og kom i gang med treningen igjen - ingenting er bedre for kroppen enn å være i bevegelse. Etter 3-12 måneder med rusfrihet blir trening en slags avhengighet og rus i seg selv.
Vis hele sitatet...
Vet - trening har vært livslinjen min hele veien frem til 2016 og økonomisk kollaps.. Tror ikke jeg hadde vært i livet om det ikke var for vektene, boksingen, amerikansk fotball og hardcore pulings. Trening MÅ jeg komme i gang med igjren!!

Krystallkongen er et eksempel på en som snakker til meg som en likemann, en som har bedt meg komme tilbake til jorden mang en gang, men som når alt kommer til alt både respekterer, sympatiserer og tror på meg. Ser dere bakover vil dere kanskje få en idé om hva det er jeg mener med det jeg skriver, det kan jo gjerne virke som om jeg mener alle bare skal støtte meg og mine ambisjoner fordi jeg er narkoman.

Det er på ingen måte det jeg mener, men jeg ser hvordan det kan være veldig vanskelig å forstå hva jeg egentlig mener. Likefult så håper jeg det jheg har skrevet kan få stå, for jeg tror det er noe veldig reelt pakket inn i speedpreiket mitt.
Sist endret av Tøffetom; 30. januar 2020 kl. 04:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er vel bare å gunne på så godt det lar seg gjøre med så lite smack og annen dritt som mulig (helst uten).

Har lurka denne tråden siden start, lenge før jeg oppretta konto, men tenkte å sveipe innom for å heie litt.
Følger selv en drøm mens livet og økonomien tar mer og mer balletak, så jeg kjenner meg igjen - til tross for at jeg holder på med noe helt annet enn deg.

Tanken på å bare gi opp er helt uaktuell helt til drømmen er reell. Og hvis noen skal sette en stopper for det jeg driver med får det være ytre omstendigheter.

Det verste jeg er hekta på nå er snus og en sjelden spliff, og jeg skjønner at det blir en bizarr sammenligning når jeg aldri har tatt speed eller smack.
Det er dog et eller annet med å føle at man må ha noe eksternt for å regulere noe internt. At man på sett og vis "mestrer" sin egen bevissthet via ytre hjelpemidler som de verktøysglade problemløsende apene vi er.
Allerede der føler jeg en slags vond smak i munnen - en grunnleggende mangel på kontroll som samtidig nettopp presenterer seg som kontroll i inntaksøyeblikket.
Det kan være kaffe eller godteri for den saks skyld, eller smack(?), en eller annen grunnleggende psysisk glitch i selvbilde og dømmekraft gjør plutselig det hele så mye mer komplisert enn det det hadde trengt å være.

Hvem var man før man trengte noe av dette, og når ble terskelen mellom nytelse og "nødvendighet" utvisket?
Sist endret av Våtfisk; 30. januar 2020 kl. 04:35.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Er vel bare å gunne på så godt det lar seg gjøre med så lite smack og annen dritt som mulig (helst uten).

Har lurka denne tråden siden start, lenge før jeg oppretta konto, men tenkte å sveipe innom for å heie litt.
Følger selv en drøm mens livet og økonomien tar mer og mer balletak, så jeg kjenner meg igjen - til tross for at jeg holder på med noe helt annet enn deg.

Tanken på å bare gi opp er helt uaktuell helt til drømmen er reell. Og hvis noen skal sette en stopper for det jeg driver med får det være ytre omstendigheter.

Det verste jeg er hekta på nå er snus og en sjelden spliff, og jeg skjønner at det blir en bizarr sammenligning når jeg aldri har tatt speed eller smack.
Det er dog et eller annet med å føle at man må ha noe eksternt for å regulere noe internt. At man på sett og vis "mestrer" sin egen bevissthet via ytre hjelpemidler som de verktøysglade problemløsende apene vi er.
Allerede der føler jeg en slags vond smak i munnen - en grunnleggende mangel på kontroll som samtidig nettopp presenterer seg som kontroll i inntaksøyeblikket.
Det kan være kaffe eller godteri for den saks skyld, eller smack(?), en eller annen grunnleggende psysisk glitch i selvbilde og dømmekraft gjør plutselig det hele så mye mer komplisert enn det det hadde trengt å være.

Hvem var man før man trengte noe av dette, og når ble terskelen mellom nytelse og "nødvendighet" utvisket?
Vis hele sitatet...
Velkommen til Freak, og takk for heiing og noen dype refleksjoner. Om jeg svømmer ut på den dype enden nå så er det fare for at jeg synker, da jeg er altfor overjustert.

Jeg hopper heller til den enkle delen - den som er litt spesiell for min case:

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Hvem var man før man trengte noe av dette, og når ble terskelen mellom nytelse og "nødvendighet" utvisket?
Vis hele sitatet...
Jeg var et barn, og jeg var ikke noe flink til noe som helst. Jeg hadde en drittkjip barndom der jeg for det meste var dypt ulykkelig, redd og full av selvforakt. Jeg hadde lite godt i orden og oppførsel flere ganger enn jeg hadde nokså godt, jeg hadde 46 dager fravær i tredje klasse på videregående og det var kun etter 1 år med drop-out som butikkmedarbeider. Jeg begynte å leke med narkotika relativt sent, men verneplikten kom vel i grevens tid og utsatte det uunngåelige.

Så for meg så var tiden før rusen tiden da jeg brukte 6 år på å fullføre videregående. Når jeg omsider fikk studiekrav??(helt jernteppe, hva heter det man må ha for å studere? ) på plass og involverte mr speedus fantasticus i studieritualet mitt fulgte jeg ingeniørutdanningen på normert tid kun ved å lese noen uker før hver eksamen. Eneste problemet var at når jeg skulle skrive bacheloroppgave så var det ingen som ville jobbe med meg, for jeg var jo aldri til stede, og jeg innså ikke hvor omfattende det faktisk var å måtte skrive en hel hovedoppgave. Så jeg endte opp med å bruke et halvt år ekstra på å dra oppgaven i land, men ja, by then var jeg fullblown smackis og jeg var god til det.

Hadde fått selvtillit og vokst utrolig som menneske, noe som er litt spesielt, tatt i betraktning hva som er normen når rusen introduseres på daglig basis for folk.

Jeg er nok en av de veldig få som er avhengig av rys for å være meg selv, rett og slett. Problemet er bare at med dårlig økonomi så kommer den usystematiske bruken, med overjusteringer og abstinenser om hverandre. Forhåpentligvis vil jeg klare å finne "meg selv" gjennom ADHD medisiner og LAR, noe som tilsier at jeg har min optimale kapasitet langt utover hva jeg hittil har prestert.

Det tilsier igjen at jeg er ganske eksepsjonell. Vet det er arrogant og kvalmt å si noe sånt om seg selv, men jeg må faktisk minne meg selv på det. Troen på meg selv som mer enn en butikkansatt avhenger faktisk av min fortsatte evne til å vurdere ting objektivt selv og heller tro på det jeg kommer frem til enn det så altfor mange prøver å fortelle meg.

Nok nå, hehe

Håper jeg ikke får den klassiske "faen i helvete for en idiot jeg er"-følelsen i morgen. Dette var ikke så gale som det har pleid å være, sant? hehe, Godnatt folkens, nå skal jeg faktisk få jobbet ferdig med prototypedemoen! Interesse for oppdatering der eller?
Sist endret av Tøffetom; 30. januar 2020 kl. 04:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, kjør oppdatering.

Vi følger med på godt og vondt!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Jeg er nok en av de veldig få som er avhengig av rys for å være meg selv, rett og slett.

Det tilsier igjen at jeg er ganske eksepsjonell.
Vis hele sitatet...
Du er langt fra eksepsjonell. I alle fall når det kommer til å lure seg til å tro at man er seg selv som ruset.
Kan ikke helt forstå hvordan du tenker at du er en av få som er sånn eller tror det er sånn. Vil tippe f.eks omtrent alle som er lykkelige avhengige av Benzo tenker sånn. "Jeg er normal og er meg selv på benzo, endelig, uten er jeg ikke meg selv"
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes virkelig denne tråden har gått i en veldig dårlig retning. Jeg pleide å verdsette det du skrev her, men nå ser jeg ikke stort annet enn en person som virker psykotisk og alt for selvgod. Jeg som andre her mener ikke direkte å være slem, men tror du virkelig på mesteparten av det du selv skriver, selv når du leser over det du skriver i en litt mer nykter tilstand?

Du skriver blant annet at du lærte deg rundt 7 programmeringsspråk, men skriver også som svar på kommentar om dårlig filming "Angående filmen; den står på 1 FPS fordi jeg sitter på så dårlig hardware at jeg ikke har plass til å spille inn filmer på flere GB. Harn vveldig lite med min kompetanse å gjøre ", setningen gir jo ikke mening engang sett fra et teknisk perspektiv. Videoene du har lagt ut på YouTube angående prosjektet/prosjektene virker heller ikke veldig "avanserte", selv om jeg kanskje ikke har spisskompetansen min innenfor dette prosjektet ditt, så er det litt for lett å se at dette ikke er et prosjekt verdig en doktorgrad..

Håper virkelig du kan lande litt godt på bakken, ta på deg litt mer realistiske mål i livet, og forsøke å oppnå de. Du er som tidligere skrevet av mange her inne en klok og oppegående person, bruk det i så fall bedre enn å lyve for deg selv og andre. Eventuelt, om dette prosjektet ditt er såpass fremtidssikrende som du skal ha det til; please gi oss litt godt med kjøtt på beina rundt dette på en måte der du ikke snakker rundt temaet. Virker til tider som om du sitter med en svadagenerator for å fullføre setningene her inne. For alt jeg vet så troller du kanskje bare med oss om dagen - vet ikke hva jeg skal tro. Uansett, masse lykke til.
Nå begynner disse veggene med tekst å minne om folk som har tatt en litt vel feit justering og kjører hakkespettstil i huet på deg... Sikker på at du er tom for speed Tøffetom?

Mister troen mer og mer, selv om jeg ikke hadde noe særlig tro fra starten.

Gravsten:
Han levde som narkis, uten å ville være en
Nå er han vel narkis i himmelen


PS: ADHD-medisiner er nok ikke veien å gå for deg som allerede er så jævlig glad i amfetamin. Kanskje Ritalin eller Concerta, men ikke Attentin eller Elvanse.
Sist endret av krystallkongen; 30. januar 2020 kl. 12:19.
Helvete for en uforbedrelig kronidiot jeg er Klarer ikke skjemmes over det lenger, blir bare så dumt disse 'episodene' mine

Merker at denne gang så trivdes jeg ikke noe særlig mens det stod på heller. Må komme meg på trening slutte å Være definisjonen på en idiot (ihht einstein).

Rakk akkurat lar, takk gud for det. Skal tvinge meg på trening litt senere, og når jeg er hjemme igjen skal jeg gi dere en oppsummering av hva jeg har slitt med på programmeringsfronten i natt.
Tom
Du vet jeg har fulgt deg hele vegen, gjennom tykt og tynt
Nå har du en gylden mulighet til å komme til et stabilt forbruk, gjennom lar. Ikke la denne muligheten gå fra deg.
Butikkjobb er kanskje ikke din greie, men please ikke se ned på de som jobber på Rema. Mange av de har også urealiserte drømmer og mye kunnskap på andre felter. Sorry en liten digresjon.
Bare fortsett du med å oppdatere oss, men vær fortsatt ærlig med oss. Det er ingen grunn til å lyve på et anonymt forum.
Ønsker deg lykke til med trening, lar og prototypen din.
P S ikke glem å ringe mamma.
Klem fra Betty
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sittet oppe på Smack og speed i hele natt TT?

Som noen sier over her, du må lande. Alt er alltid rett rundt hjørnet, snart er det ferdig.Hvor mange ganger har denne prototypen vært ferdig i « morgen»?

Jeg skjønner at det blir en taktikk for å overleve, for å fortsatt ha håpet om at det kan bli som du ønsker. For hva hvis du gir det opp, hva skal man da se frem til? Hvordan skal man godta all tiden man har kastet vekk? Hvordan skal du legitimere misbruket hvis det ikke er for denne superteknologien??

Det er åpenbart for de fleste andre enn deg selv, det er ikke så enkelt. Du blir ikke headhuntet av NASA, og du kan ikke bare ta en ingeniørjobb med god lønn som en enkel utvei hvis prosjektet havarerer. Det er ikke så enkelt, du legger det som en «enkel nødplan» å lene deg til, som ikke er reell.

- hva skal du skrive på CVen ? At du er verdens beste ingeniør? Jobbet med et verdensledende prosjekt som ikke ble noe av?

- hvordan ser vandelen ut?

- hvordan ser referansene dine ut, hva vil de si om deg når ny arbeidsgiver ringer?

- Hvordan skal du klare å overbevise på et jobbintervju, og vil de ikke se hvis du har fått i deg speed og smack?

- hvis du skulle få jobben, hvor lenge tror du det varer? Hvor lang tid går det før varsellampene til kolleger begynner å ringe?

Jeg håper ikke du tar dette feil, jeg ønsker at du skal lykkes med alt du gjør. Men nå må snart tiden være inne for å treffe bunnen, innse driten du står i og begynne å gjøre noe som bringer deg fremover i livet, og ikke klamre deg til dette prosjektet. Eventuelt komme tilbake til det når du har fått livet tilbake.

Aldri gi opp å få livet tilbake. Det er aldri for sent.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Helvete for en uforbedrelig kronidiot jeg er Klarer ikke skjemmes over det lenger, blir bare så dumt disse 'episodene' mine

Merker at denne gang så trivdes jeg ikke noe særlig mens det stod på heller. Må komme meg på trening slutte å Være definisjonen på en idiot (ihht einstein).

Rakk akkurat lar, takk gud for det. Skal tvinge meg på trening litt senere, og når jeg er hjemme igjen skal jeg gi dere en oppsummering av hva jeg har slitt med på programmeringsfronten i natt.
Vis hele sitatet...
tror du skal prioritere lar og trening en stund.
det finnes nyktre folk som har like fantastiske ideer å komme med, men som aldri blir noe annet en 1manns prosjekter som aldri blir noe av, blant anna pga paranoia eller mangel på de rette kontaktene,investorer.

du nevner en lærer ett sted i tråden som starta firma med deg? hva med å kontakte han? det er jo trolig eneste sjansen du har om du skal komme videre med prosjektene dine.

når du viser til din urokkelige tro på egne ideer og intelligens så fremstår du litt syrefjern og totalt uten bakkekontakt. slikt snakk er sjeldent og aldri troverdig med mindre det kommer fra en tredjepart.
og av alle plasser så søker du aksept og innspill på dine ideer her på freak, er vel heilt feil arena og det burde du vist siden du påstår du er ingeniør og har tatt masterstudier.
dette trenger en ikke ha fullført vanlig videregående for å skjønne.

det er ikke meningen å rakke ned på deg, du er veldig på rett vei når/om du klare følge opp behandling og eg støtter deg 100% i din kamp for å få orden på livet ditt.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Tom..

Vet du at det tar ~70 år fra du planter en granskog, til det faktisk er en granskog?
Poenget mitt er at jeg skulle helst ha plantet den igår, men siden jeg ikke gjorde det så er det bedre at jeg planter den idag.
(dette er tanken jeg sitter igjen med etter å ha brukt hele kvelden min på å lese gjennom alle innleggene i denne tråden)
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Butikkjobb er kanskje ikke din greie, men please ikke se ned på de som jobber på Rema. Mange av de har også urealiserte drømmer og mye kunnskap på andre felter.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
En diskusjon på donkr konkluderte med at butikk var ideel for smarte folk. Det er så lite krevende at du har overskudd til å realisere dine egne greier på fritiden.
Hei,

Forhåndsskrevet innlegg, skal ikke la meg distrahere av den potensielle shitstormen som venter.
Er helt fantastisk deilig å være tilbake til min nye (første?) normal - fikk en genuin avsmak på hele speedkjøret i går. Jeg tror at dette er første gang jeg faktisk ville svart "nei" uten å tenke om jeg ble tilbudt en klar pumpe.

Nå skal jeg utfordre meg selv til å se om jeg får gjort litt enkelt arbeid helt uten stimulanter. Det er vel mulig at noe henger igjen etter 37 timer, den crystal meth'en er noe i en klasse for seg selv, men det kan ikke være mye. Er tross alt lavdosert for øyeblikket*.

Det jeg skal gjøre nå, er å varme opp med å presentere en veldig rett frem programmeringsutfordring her på Freak. Jeg har skrevet mye kode av denne typen (geometriske beregninger basert på fremstillinger av sensordata), men jeg har jo alltid jobbet for meg selv. Derfor er jeg nysgjerrig på hvordan andre vil gå frem for å løse dette.
Deretter skal jeg høste fruktene av de 10-15 timene jeg jobbet mens jeg var overstimulert. Tingen er at jeg ofte ikke får til noe særlig når jeg sitter sånn, men dagen etter, når jeg har sovet og latt det synke inn, løser jeg gjerne hele greien på 30 minutter. Hadde jeg hatt litt ADHD medisin er jeg sikker på at jeg ville blitt ferdig i dag med det som gjenstår for operativ demofunksjon. Nå får vi se om jeg i det hele tatt kommer i gang uten noe som helst; en liten gjennomgang pr youtube vil uansett komme.

Svarer ingen og sjekker ikke PM, så ingen må bli lei seg
*(toleranse endrer jo effekten av blodplasmakonsentrasjonen, men ikke metaboliseringsraten av den. Følgelig gir høy toleranse lengre faktisk påvirkning gitt samme relative dose - og vica verca eller hvordan det nå staves.)

Forresten må jeg be alle dere damer som har svart på kontaktannonsen om å roe dere litt ned. Jeg har forresten ikke hørt noe angående sykdomstestene, så enten prøver de å finne rett anledning å fortelle meg at jeg har AIDS, eller så er jeg mot alle odds sykdomsfri og ready to please (...myself. Førstemann til mølla )
Det var forresten en dårlig spøk. Jeg har ikke fått en eneste respons, noe som overrasker stort. Kan ikke forstå annet enn at deft faktisk ikke er én eneste jente som leser i tråden min, det var faktisk litt skuffende.

I dag er jeg forøvrig overveldende lykkelig. Løp opp bakken for å få kommet i gang med å gjøre det jeg nettopp beskrev asap zulu.
Fytti katta så tøff du er Tøffetom!! Å stå fram med problemet ditt, å være så åpen og dele selv de værste abstinensene; TØFT! <3
https://youtu.be/hDY8ns44Igw
https://youtu.be/6nEiDt1cd_I
https://youtu.be/d3JnHduiC8A

Her er de 3 filmene jeg prøvde å legge ut over, 2 av de er gjennomgang av diverse utstyr, siste er hvoedsakelig stress med en nettverkstilkobling til en sensor som jeg faen ikke klarer å fikse igjen... Er snakk om 4 kabler bare, men fargene er helt feil ifht hva jeg trodde var normen... Irriterer meg grønn. Koster tross alt 30.000,- den laseren, kjipt å ikke få den oppe å gå grunnet 4 ledninger sin rekkefølge....


Sitat av pamis Vis innlegg
Fytti katta så tøff du er Tøffetom!! Å stå fram med problemet ditt, å være så åpen og dele selv de værste abstinensene; TØFT! <3
Vis hele sitatet...
Shit jeg blir helt rørt jeg <3

Sorry - kommer ikke i dag den oppdateringen. Har plutselig fått meg et liv og et ønske om ting som å sosialisere, chille og spise med familien.

Tror ikke dere forstår hvor utrolig det føles å ikke konstant stresse med neste fiks. Altså fra sekundet du åpner øynene, eller teknisk sett sekundene rett før du gjør, til du ligger deg, er det viktigste som står i hodet på deg neste fiks. Ingenting trumfer det, det eneste kollisjon med f.eks andre avtaler betyr er at du må tenke ut et påskudd for at du kom for sent, om du i det hele tatt kom.

Nå bestemmer jeg selv hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal. Er helt fantastisk, tror jeg smiler sånn halve dagen. Spilte bortennis på Bar3 i går og fikk tilogmed løpt litt (som straff fra Krystallkongen for sprekken min, hehe).
Sist endret av Tøffetom; 31. januar 2020 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Villig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
https://youtu.be/hDY8ns44Igw
https://youtu.be/6nEiDt1cd_I
https://youtu.be/d3JnHduiC8A

Her er de 3 filmene jeg prøvde å legge ut over, 2 av de er gjennomgang av diverse utstyr, siste er hvoedsakelig stress med en nettverkstilkobling til en sensor som jeg faen ikke klarer å fikse igjen... Er snakk om 4 kabler bare, men fargene er helt feil ifht hva jeg trodde var normen... Irriterer meg grønn. Koster tross alt 30.000,- den laseren, kjipt å ikke få den oppe å gå grunnet 4 ledninger sin rekkefølge....




Shit jeg blir helt rørt jeg <3

Sorry - kommer ikke i dag den oppdateringen. Har plutselig fått meg et liv og et ønske om ting som å sosialisere, chille og spise med familien.

Tror ikke dere forstår hvor utrolig det føles å ikke konstant stresse med neste fiks. Altså fra sekundet du åpner øynene, eller teknisk sett sekundene rett før du gjør, til du ligger deg, er det viktigste som står i hodet på deg neste fiks. Ingenting trumfer det, det eneste kollisjon med f.eks andre avtaler betyr er at du må tenke ut et påskudd for at du kom for sent, om du i det hele tatt kom.

Nå bestemmer jeg selv hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal. Er helt fantastisk, tror jeg smiler sånn halve dagen. Spilte bortennis på Bar3 i går og fikk tilogmed løpt litt (som straff fra Krystallkongen for sprekken min, hehe).
Vis hele sitatet...
tom, det er så jævla mye støy på filmene dine att en må se dem uten lyd. ta deg tid og planlegg filmingen og rediger før du viser oss. nå er det bare viss vass frem og tilbake. som sagt hør med russerne dem driver på slik og mangler kompetanse på autonome fartøy.
norske firma har allerede utvikla top of the state teknologi når det kommer til undervanns droner, og dem er litt mer avansert en det du driver med nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
... og dem er litt mer avansert en det du driver med nå.
Vis hele sitatet...
Eeh, vet ikke om du er klar over det men TøffeTom er verdens beste ingeniør, noensinne, og er unik, enestående, eksepsjonell, lysfontene osv..

Dessuten står det haugevis av firmaer, inkludert NASA, DARPA, BAE, Raytheon og Lockheed Martin blant annet, med milliarder av dollars klare til å pumpe inn i prosjektet hans bare "prototypen" blir ferdig. Men den er ferdig imorra, må bare fikse ...
Anonym bruker
"Villig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sth Vis innlegg
Eeh, vet ikke om du er klar over det men TøffeTom er verdens beste ingeniør, noensinne, og er unik, enestående, eksepsjonell, lysfontene osv..

Dessuten står det haugevis av firmaer, inkludert NASA, DARPA, BAE, Raytheon og Lockheed Martin blant annet, med milliarder av dollars klare til å pumpe inn i prosjektet hans bare "prototypen" blir ferdig. Men den er ferdig imorra, må bare fikse ...
Vis hele sitatet...
synd han er stuck i en eller annen timeloop i en annen dimensjon, for han er ikke dum, bare fryktelig fryktelig ustrukturert,surrete,selvgod og altid i loke form, men det er plenty russere som liker jobbe med slike individ.

om han tar seg en tur på nøstet så ligger kontoret som utvikla verdens mest avanserte autonome undervanns droner, han kan jo nappe en av dem i skjorten og høre hva dem sier..
Sitat av sth Vis innlegg
Eeh, vet ikke om du er klar over det men TøffeTom er verdens beste ingeniør, noensinne, og er unik, enestående, eksepsjonell, lysfontene osv..

Dessuten står det haugevis av firmaer, inkludert NASA, DARPA, BAE, Raytheon og Lockheed Martin blant annet, med milliarder av dollars klare til å pumpe inn i prosjektet hans bare "prototypen" blir ferdig. Men den er ferdig imorra, må bare fikse ...
Vis hele sitatet...
Har aldri påstått noe som engang vagt minner om det du sier. Kanskje i verste speed-kjøret på døgn 2 eller noe, men du vet iike hodt som meg at jeg ikke mener noen av de tingene når jeg er meg selv. Mne nice forsøk på å trekke meg opp / drite meg ut. Må desserre meddele at det kommer til å gå langt mellom slagene hvor det der får meg til å engang rynke på nesen.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Dette betyr at når jeg er i behandling i 3 måneder fra og med om kort tid, vil jeg kunne jobbe skikkelig hele veien!
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er hele tiden småting som stopper deg. For du er et geni, og ingen kan rokke ved det...

De aller fleste er helt middelmådige. Det at du har greid å kutte rus, og fått deg en utdanning er i seg selv imponerende nok - ingen ville nok kritisert deg for å skryte av det. Men når du hevder å være verdensener på en teknologi svært mange jobber med, så krever det åpenbart ekstraordinære beviser. Så langt har du ikke greid å overbevise.

Så jekk ned forventningene du skaper. Da vil du neppe få kritikk, og det er større sjanse for å leve opp til forventningene.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Jeg driter i om dere tror meg når alt kommer til alt, så please, mods, slett den delen og la dem få gleden av å tenke det var oppspinn.
Vis hele sitatet...
Så du oppdaterer denne tråden fordi du driter i hva andre mener om deg? Trenger sånn circa 0 studiepoeng i psykologi for å se at det du sier er et oksymoron
Jeg tar meg en pause fra freak på ubestemt tid. Takk for meg og takk for alle positive ord og støttende innspill.

Jeg kommeer tilbake når prototypen er på plass.
Selv dag 8 nå! Vi snakkes på Tom, pust med magen. Så ses vi snart igjen! Skal følge med Youtube kanalen din i mens!

We are all stardust in the end ~~
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg tar meg en pause fra freak på ubestemt tid. Takk for meg og takk for alle positive ord og støttende innspill.

Jeg kommeer tilbake når prototypen er på plass.
Vis hele sitatet...
Lurt valg, tviler på at all kritikken du får her hjelper på psyken og rusfriheten, selv om du er en "dødsfet junkie".

Prøv å kutt ut Heroinen og HVERTFALL Amfetaminen + Metamfetaminen.
Amf er sinnsykt destruktivt for kroppen og kanskje enda verre for psyken :/ Ja, du kan være våken lenger og føler mer motivasjon, men til hvilken pris?

Fiks LAR, begynn på Subutex (du trenger nok ikke en enorm dose, 8mg er faktisk ganske mye) og få livet på stell. Trapp ned sakte. Nå eller aldri, mand

Er kjent med avhengighetens laster og vanskeligheter. Kan ikke en gang forestille meg hvor mye være det er som injiserende narkoman..
Men det er mye kulere å dø med verdighet som 60åring etter å ha overvunnet polymisbruk enn å dø av overdose om noen år med litt av hvert i blodstrømmen! Enig?

Lykke til, min plagede venn. Hvis dette ikke dreper deg kommer det til å gjøre deg jævlig mye sterkere. Beklager klisjéen. Vær sterk, det blir ikke verken kult eller enkelt!
Sist endret av krystallkongen; 1. februar 2020 kl. 23:17.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Mne nice forsøk på å trekke meg opp / drite meg ut. Må desserre meddele at det kommer til å gå langt mellom slagene hvor det der får meg til å engang rynke på nesen.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler sterkt på at dette var et forsøk på å drite deg ut, men snarere et forsøk på å banke litt vett i skallen på deg.
Budskapet er såre enkelt; du lurer kun deg selv med fjaset ditt.

Du har tatt et steg i positiv retning med LAR og sosialt samvær med familie osv., men samtidig har du alltid noe å legge skylden på når det ikke går din vei og begrunner det med noe forbanna fjaseri godt innpakket i den kvalmende selvgodheten som andre har påpekt istedenfor.

Det er ikke vondt ment, men for meg som leser er dette definitivt den store elefanten i tråden og dette trenger du å høre.

Med det sagt så håper jeg det går bra for deg.
Sist endret av Knask; 1. februar 2020 kl. 23:40.
Tøffetom, _mye_ jeg kunne tenke meg å si her, men gjør det kort; heier på deg, og har kompetanse innenfor hva du pusler med på prosjektfronten. Ikke spisskompetanse, men tror jeg kan bidra og vil gjerne ta en prat om du ønsker det.

Uansett hva, stå på videre!
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg tar meg en pause fra freak på ubestemt tid. Takk for meg og takk for alle positive ord og støttende innspill.

Jeg kommeer tilbake når prototypen er på plass.
Vis hele sitatet...
Takk for alle innleggene og stå på videre <3
Vi er mange som heier på deg

Snakkes når du er tilbake
Jeg trenger ikke en pause fra Freak, jeg trenger å eksponere meg selv for det som trigger svakhetene mine. Freak spiller tross alt bare en rolle i hodet mitt. Det er mange aspekter av det å være et voksent, all-round, høyfungerende individ som jeg totalt mangler, og da må jeg trene på det. Jeg må tåle at folk kritiserer alt jeg er og alt jeg står for, jeg må tåle at mine svakheter henges ut og jeg må tåle at folk flest synes jeg er helt på trynet. Sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å være. Hvis man ønsker å utrette noe så må man innfinne seg med at det alltid vil være folk som fordømmer deg og meningene dine; jeg må lære meg å håndtere dette.

Var hos mor og familien i helgen, når hun kjørte meg hjem i går så spurte hun om jeg merket hvor totalt forandret hele personligheten min var blitt de siste ukene.. Og for å være ærlig så gjør jeg det. Et jævlig latterlig banalt eksempel som hun kom med - når hun hadde handlet og det stod en pose med matvarer foran kjøleskapet så registrerte jeg det, og puttet de inn. Sånn selvsagte greier for folk flest som for en smackis på lånt tid ikke er relevant nok til å registrere. Helt tilfeldig kommer jeg i preik med venner jeg ikke har snakket med på lenge - preiket nettopp én time med en kar jeg møtte i behandling i fjord.. Han har prøvd å ta kontakt i et halvt år, jeg har prøvd å finne rett anledning, men som med alt annet har det ikke vært viktig viktig nok til å ense.

Nå skal jeg være med en god venninne som jeg heller ikke har sett på lenge,.

Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg tviler sterkt på at dette var et forsøk på å drite deg ut, men snarere et forsøk på å banke litt vett i skallen på deg.
Budskapet er såre enkelt; du lurer kun deg selv med fjaset ditt.

Du har tatt et steg i positiv retning med LAR og sosialt samvær med familie osv., men samtidig har du alltid noe å legge skylden på når det ikke går din vei og begrunner det med noe forbanna fjaseri godt innpakket i den kvalmende selvgodheten som andre har påpekt istedenfor.

Det er ikke vondt ment, men for meg som leser er dette definitivt den store elefanten i tråden og dette trenger du å høre.

Med det sagt så håper jeg det går bra for deg.
Vis hele sitatet...
Nå prøver jeg ikke å tilbakevise, kverrulere eller argumentere mot det du sier.

Men jeg vil gjerne at du utdyper litt. Hva er det jeg legger skylden på? Hva er det jeg begrunner med pisspreik?

Når det gjelder selvgodheten så får vi bare være enig om å være uenig. Jeg skal ikke argumentere for hvorfor, det har jeg gjort altfor mange ganger som du sier, men jeg gidder faktisk ikke å late som om jeg ikke er klar over hvor enestående det er for en sprøytenarkoman å være den jeg er, der jeg er.

Ambisjonsnivået mitt er høyt, og om jeg skal ha noen sjanse til å realisere det så er janteloven det siste jeg vil innrette meg etter.

Hvor stor del av tråden mener du det er hensiktsmessig å bruke på å prøve å overbevise meg om at jeg ikke har sjanse til å utrette det jeg prøver å utrette?

Så og si alle som virkelig har utrettet noe gjentar den samme regelen som Arnnold's rule#3 - "don't listen to the naysayers". Kan dere ikke bare la det ligge?

Grunnen til at jeg igjen og igjen må snakke om hva jeg har utrettet og hvorfor jeg anser meg selv som kapabel er jo at dere konstant tar opp det samme jantelov-drittet!

Hvis dere slutter å dra meg ned så vil jeg ikke lenger måtte forsvare meg ved å dra meg opp. Jeg har ingen interesse av å snakke om hva jeg kan og ikke kan, hvilken kapabiliteter jeg har eller ikke har.

Men jeg vil gjerne vite hvor jeg bortforklarer og unnnskylder med fjas; sånt ønsker jeg å bli bedre på å unngå.
Sist endret av Tøffetom; 3. februar 2020 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da stopper vi der, i alle fall inntil videre. Nå har vi kommet til det punktet der alt som er verdt å si har blit sagt mange ganger. Hvorvidt hovedpersonen lander på beina, og i så fall, hvor rent nedslag det blir - det får bli opp til ham.

Det eneste som i alle fall er krystallklart i denne stund er at Tøffetom hverken angrer eller akter å legge om kursen. Det er et valg jeg respekterer.

Jeg tror kanskje alle involverte i denne diskursen kan ha godt av å lese noen kloke ord av en av forumets favorittdiktere - forøvrig en annen plaget mann med omfattende rusmisbruk:
Sitat av André Bjerke
Menneskerettighetserklæring

§1. Valgrett
Deg er det skjenket en rett til å bli
død eller levende, trell eller fri.

Velg å bli narr, eller velg å bli vis,
fugl eller giftslange, ild eller is!

Gjør du deg selv til gjenstand for salg?
Ingen skal nekte deg retten til valg.

Velger du det som er skjendig og slett,
er det din helligste menneskerett.

Velg, om du vil, å fornedre deg selv.
Velg din fordervelse. Velg å bli trell!

Hva er din ånd? Er den sverd eller fjær?
Vit at dit valg har besvart hvem du er.

Du er ansvarlig for den du har blitt.
Du har vært velgeren. Valget var fritt!


§2. Eiendomsrett
Lite kan kalles ditt eget.
ANdre har bygget ditt hus.
Meget er lånt deg. Og meget
drakk du av fremmede krus.

Hva er vel ditt? Du sanker
smuler fra rikmannens bord,
tenkler med lånte tanker,
og taler med lånte ord.

Kunstverketas formede lere
har mesterens underskrift.
Hva kan du selv signere?
Hva er så din bedrift?

Navnet du fikk vil du skrive
som med usynlig blekk
under ditt kunstverk: livet.
Der er ditt navnetrekk!

Dét har du underskrevet.
Selv bak en fengselsmur
eier det liv du har levet,
retten til din signatur!
Vis hele sitatet...
Ikke spesielt lystig lesning, men man skal være ganske sneversynt om man ikke ser optimismen som ligger under. Ha i mente at André Bjerke oppnådde utrolige ting, alle sine problemer til tross.

Tøffetom: Dette er din historie. Du har malt den med brede penselstrøk. Historien har vekslet mellom alle sjangre, fra forviklingskomedie til hardkokt krim til den dypeste tragedie. Jeg ser frem til å lese slutten, og jeg håper du runder av med litt feel good.

LYKKE TIL!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da gjør vi et nytt forsøk og åpner denne tråden for diskusjon igjen. La oss holde det dannet.
Stå på Tom, en ting skal du ha. Selv hvor mange ganger du sprekker, så er du rett på å slutte igjen, og er det en ting jeg har lært, så er det at stahet har mye med det å komme seg av å gjøre.
Sitat av Coffern Vis innlegg
Stå på Tom, en ting skal du ha. Selv hvor mange ganger du sprekker, så er du rett på å slutte igjen, og er det en ting jeg har lært, så er det at stahet har mye med det å komme seg av å gjøre.
Vis hele sitatet...
Omtrent alle heroinmisbrukere jeg kjenner holder til enhver tid "på å slutte". Det er en greie. Jeg har selv vært der lenge, mange ganger. En form for romantisk håp sammen med det jeg vil påstå er stor mangel på selvinnsikt fører til at man helt klart tenker at man skal slutte, mens stoffets forjævlige egenskaper bidrar til at det tilhører sjeldenhetene at det faktisk blir gjennomført et ordentlig sluttforsøk.

Men for all del, uten planer om å slutte kommer man ihvertfall ingen vei.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Omtrent alle heroinmisbrukere jeg kjenner holder til enhver tid "på å slutte". Det er en greie. Jeg har selv vært der lenge, mange ganger. En form for romantisk håp sammen med det jeg vil påstå er stor mangel på selvinnsikt fører til at man helt klart tenker at man skal slutte, mens stoffets forjævlige egenskaper bidrar til at det tilhører sjeldenhetene at det faktisk blir gjennomført et ordentlig sluttforsøk.

Men for all del, uten planer om å slutte kommer man ihvertfall ingen vei.
Vis hele sitatet...
Jepp Nå har jeg faktisk holdt meg over en måned da, hehe. I den grad det kan kalles å holde seg når man går på LAR. Rehab og utredning på gang.

Takket være den store vitsen - Corona, har psykologene plutselig all verdens tid til å utrede meg i rekordfart. Satser på å bli ferdig innen første halvdel av april.

Da får jeg i så fall endelig medisinene jeg trenger for å jobbe, uten å sette meg smeller som sender meg halv- eller helveis inn i psykosehelvete for å komme dit.

Har du sluttet nå da, mister sjølvaste?
Sist endret av Tøffetom; 17. mars 2020 kl. 08:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jepp Nå har jeg faktisk holdt meg over en måned da, hehe. I den grad det kan kalles å holde seg når man går på LAR. Rehab og utredning på gang.

Takket være den store vitsen - Corona, har psykologene plutselig all verdens tid til å utrede meg i rekordfart. Satser på å bli ferdig innen første halvdel av april.

Da får jeg i så fall endelig medisinene jeg trenger for å jobbe, uten å sette meg smeller som sender meg halv- eller helveis inn i psykosehelvete for å komme dit.

Har du sluttet nå da, mister sjølvaste?
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt en lang periode på jobb nå, så har vært uten en god stund. Merkelig nok har det samme som har skjedd med deg, skjedd med meg. Psykologen/psykiateren kunne plutselig utrede meg i rekordfart. Det viser seg at det er endel ting som ikke stemmer oppi skrotten min (go figure ). Jeg har et lite håp om at medisinene jeg skal begynne på tar hånd om endel kjipe ting jeg ikke trodde kunne fikses!
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Da stopper vi der, i alle fall inntil videre. Nå har vi kommet til det punktet der alt som er verdt å si har blit sagt mange ganger. Hvorvidt hovedpersonen lander på beina, og i så fall, hvor rent nedslag det blir - det får bli opp til ham.

Det eneste som i alle fall er krystallklart i denne stund er at Tøffetom hverken angrer eller akter å legge om kursen. Det er et valg jeg respekterer.

Jeg tror kanskje alle involverte i denne diskursen kan ha godt av å lese noen kloke ord av en av forumets favorittdiktere - forøvrig en annen plaget mann med omfattende rusmisbruk:
Ikke spesielt lystig lesning, men man skal være ganske sneversynt om man ikke ser optimismen som ligger under. Ha i mente at André Bjerke oppnådde utrolige ting, alle sine problemer til tross.

Tøffetom: Dette er din historie. Du har malt den med brede penselstrøk. Historien har vekslet mellom alle sjangre, fra forviklingskomedie til hardkokt krim til den dypeste tragedie. Jeg ser frem til å lese slutten, og jeg håper du runder av med litt feel good.

LYKKE TIL!
Vis hele sitatet...
Jævlig dypt, hehe. Takk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Går jævlig bra dette her, faktisk. Får svar på ADHD-utredningen ila en uke eller to såvidt jeg kan forstå, hvis den er positiv så betyr det at jeg kan gå i gang med mine første uker som nyktert arbeidende Tøffetom. Det hadde vært jælla mat i musen, for å si det sånn xD
Hva gjør du om utredningen din sier at du ikke har ADHD?
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Vil du si at rusen er en mestringsstrategi for noe nå, eller er det tanken på selve følelsen ved rusen som er triggeren? Om så, hva? Har bare skumlest gjennom hele tråden litt sporadisk, samtidig som jeg har drukket pils hele kvelden, så unnskyld meg om spørsmålet er besvart tidligere.

Avhengighet, både fysisk og psykisk er et helvette, og kan ikke forklares for noen som ikke har vært gjennom det. Gått gjennom to avhengigheter selv og det krevde myye. Det er en sykdom, og ikke bare et levesett! Stay strong Tom, en dag om gangen. Jeg heier på deg!

Har du tenkt på psykoedukasjon? Psykoedukasjon sammen med BAM-modellen (bygging av mestringstillit) hjalp meg mye, selv om jeg sprakk mange ganger før jeg ble frisk
Sitat av tullingen321 Vis innlegg
Hva gjør du om utredningen din sier at du ikke har ADHD?
Vis hele sitatet...
Utredningen min sa jeg hadde ADHD.

Den nye psykiateren sa at nå skal nasjonale retningslinjer plutselig følges, så jeg må svare på nytt om 6 uker. 6 uker med fuckings sitte og tvinne tommeltotter før jeg kan få svare det samme på de samme spørsmålene, sånn at jeg omsider kan få medisinene jeg har vist i mange år at jeg er avhengig av for å jobbe. Helt forbanna utrolig fucked, har aldri hatt så lyst til å sprekke som nå.

Sitat av Shlask Vis innlegg
Vil du si at rusen er en mestringsstrategi for noe nå, eller er det tanken på selve følelsen ved rusen som er triggeren? Om så, hva? Har bare skumlest gjennom hele tråden litt sporadisk, samtidig som jeg har drukket pils hele kvelden, så unnskyld meg om spørsmålet er besvart tidligere.

Avhengighet, både fysisk og psykisk er et helvette, og kan ikke forklares for noen som ikke har vært gjennom det. Gått gjennom to avhengigheter selv og det krevde myye. Det er en sykdom, og ikke bare et levesett! Stay strong Tom, en dag om gangen. Jeg heier på deg!

Har du tenkt på psykoedukasjon? Psykoedukasjon sammen med BAM-modellen (bygging av mestringstillit) hjalp meg mye, selv om jeg sprakk mange ganger før jeg ble frisk
Vis hele sitatet...
Jeg trodde egentlig jeg hadde funnet veien min, men nå frister det mer å se til utlandet for arbeid. Er jo helt absurd dette her, blitt forespeilet ett løp som jeg har jobbet fuckings dritthardt for å følge, så plutselig er det noe byråkratisk bullshit og en tilfeldig utskiftning av et menneske jeg aldri har truffet som avgjør hvorvidt de neste 6 ukene skal være i limbo eller ei.

Er det noen jeg kan ta det videre til?

Er det noen som vet om disse nasjonale retningslinjene er absolutte lover eller nettopp det - retningslinjer?

...Regner med at det er meningsløst, men hvis det er en sjanse å prøve noe, please do tell. Er jo minst én annen som blir rævpult på akkurat samme måte, tenker i mitt raseri at dette er en sak for media, men tror ærlig talt ikke det er ille nok til at noen bryr seg.

Skjønner jo at dette bare kan ende med at jeg innfinner meg med det, svelger kamelen og venter 6 uker. Eller at jeg gjør noe drastisk og impulsivt i frustrasjon som ender opp med å bare bite meg selv i ræven.

Det er jævlig å være så forbanna maktesløs, uten kontroll over sitt eget liv. Men hadde jo forsåvidt ikke det på utsiden heller. Faen meg drittkjupt uansett.

Noen timer etterpå: Sånn. Roet meg litt ned og glad jeg ikke tok den raske veien ut (sprekk, ikke selvmord, hehe). Får stor forståelse fra psykologer og seksjonssjef, så de ser om de får ordnet opp i dette. Krysser fingrene og minner meg selv om at 6 uker ikke er shit sammenlignet med tiden jeg har kastet vekk på å junke Gitt at jeg får den naturlige forlengelsen av behandlingen dette impliserer så tror jeg vi kommer sånn ca minst like langt som planlagt på ca samme tid Kanskje jeg tilogmed skal prøve å jobbe noen halvtimer her og der uten stimulanter..
Sist endret av Tøffetom; 27. mars 2020 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Alle skjønner jo at Tom kvalifiserer, eller burde kvalifisere til substitusjonsbehandling. Uavhengig av om han har ADHD, så ville det jo være mye bedre at han sto på legale, merkede varer. Da blir det mindre vanking i miljøene, mer kontroll over hva han får i seg, og han har mer styring over doseringene.

Prøv å få en time med Sverre Eika, Tom. Han vil forstå problemstillingen og gjøre sitt ytterste for å få skrevet ut en legal resept til deg.

møtt han flere ganger og har bare respekt for han

http://www.erlik.no/sverre-er-de-narkomanes-egen-lege/
Sist endret av meaculpaUIO; 27. mars 2020 kl. 17:41.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Alle skjønner jo at Tom kvalifiserer, eller burde kvalifisere til substitusjonsbehandling. Uavhengig av om han har ADHD, så ville det jo være mye bedre at han sto på legale, merkede varer. Da blir det mindre vanking i miljøene, mer kontroll over hva han får i seg, og han har mer styring over doseringene.

Prøv å få en time med Sverre Eika, Tom. Han vil forstå problemstillingen og gjøre sitt ytterste for å få skrevet ut en legal resept til deg.

møtt han flere ganger og har bare respekt for han

http://www.erlik.no/sverre-er-de-narkomanes-egen-lege/
Vis hele sitatet...
Tusen, tusen takk!

Skal definitivt gi han en lyd.

Slik jeg forstår det er det her psykiater som har overkjørt psykolog som tok kontakt ifbm medisin-oppstart. Såvidt jeg kan forstå så kan det om ikke annet presses frem at diagnosen står ved, da psykolog er i sin fulle rett til å sette denne helt uavhengig av hva psykiater måtte mene. (Psykolog er ung dame, relativt ny i sitt virke antar jeg).

Med en fullverdig diagnose så burde det ikke være problematisk å eksempelvis bruke Sverre til å stå for medisineringen. Med administrasjonens forståelse her burde det rent formelle la seg gjøre også. Du gir en nedbrutt narkis nytt håp, hehe.

Om det så ender med at jeg må kaste vekk 6 uker her før jeg kan fortsette der jeg slapp så må jeg finne meg noe å ta meg til i mellomtiden. Krangle litt for narkomanes rettigheter eller noe, er jo nok å ta av. Orker ikke gå mer og vente.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Eika kan hjelpe deg,Tom!
Ikke glem dette tipset
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Eika kan hjelpe deg,Tom!
Ikke glem dette tipset
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke.

Jeg kommer heller ikke til å rulle rundt og dø om ikke "the high lords" finner noen vei ut av dette.

Jeg kommer til å bruke de 6 ukene på å snakke om akkurat dette; hvordan totalt uegnede mennesker sitter uten å ha mødt mennesker og definerer skjebnen deres på et innfall.

Hvordan jeg kom til LAR våren 2018 for første gang, med første plomberte leilighet, et heroinproblem og teknologi for mange hundre tusen. Bare for å trygle om hjelp over neste halvår, bare for å finne meg selv hjemløs med alt utenom det absolutt nødvendige for videre testing solgt på finn for slikk og ingenting.

Hvordan jeg til slutt endte opp innlagt i januar 2019, der jeg umiddelbart siktet meg inn på ADHD-utredning som jeg visste at jeg var helt avhengig av. Hvordan jeg ventet 10 uker på å få en "hurtigutredning", som når alt kom til alt, ikke ga meg mer enn "sannsynligvis har ADHD, trenger videre utredning" - noe som viste seg å være en ubrukelig greie som uansett ville kreve videre utredning.

Hvordan jeg på nytt forsøkte å komme meg inn i LAR fra november av, bare for å få det halt ut til fuckings januar - 3 måneder tilbragt på randen av selvdestruksjon. For hva??

Og nå - etter å ha ventet månedsvis på rehabilitering, etter å ha vært 100% "rusfri" (-LAR) i 6 uker, gjennomført utredning og håpet på å ENDELIG få medisinene jeg trenger for å jobbe gjerne så tidlig som mandag. Plutselig får jeg høre at en psykiater som enda ikke er våt bak øret har bestemt at praksisen en erfaren kar med tiår i gamet omlegges - med tilbakevirkende virkning - AKKURAT nå. Ikke bare nekter han å skrive ut medisiner, noe han forsåvidt er i sin fulle rett til, han kjører over den tydeligvis ryggradsløse psykologkollegen sin og tvinger henne til å oppheve diagnosen min!?

Det høres ikke mye ut. 6 uker. Men det fucker meg opp i så mange andre dimensjoner enn tid..

Beklager om dette vekker minner om personen jeg en gang var. Dette er skrevet på impuls og med mye følelser. Tanken er at jeg tror jeg klarer å få dette pakket inn i noe som er verdig en eller annen avis, for å starte en debatt om hvordan narkiser møtes med alt annet enn det de trenger når de først prøver å søke hjelp. Hvordan byråkrati og yrkesmessig sta- og stolthet veier tyngre enn livene våre. Er det noen her som evnt ville hjulpet meg med noe feedback, om det er dette som blir hva jeg skakl drive resten av uken med?

Jeg ønsker også å klage inn håndteringen her - hvem er det eventuelt klagen sendes til? Jeg skjønner at den virker tynn ut ifra det korte utrbruddet mitt over, men tro meg, den vil få substans når jeg gjør det skikkelig.

Alt forutsetter jo at dette ikke ordner seg. Jeg gjør dette for meg, enn så lenge er det alt jeg har kapasitet til å bry meg om.


Tillegg: Dette her blir jo en gyllen mulighet til å bevise at jeg har blitt en person som klarer å holde det saklig selv når det er på det mest personlige og sårbare plan. Klarer jeg å håndtere dette på riktig måte så beviser jeg mye for meg selv. Ingen flere impulsivegreier fraogmednå! Try me
Sist endret av Tøffetom; 28. mars 2020 kl. 10:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei Tom! Ville bare si at du har fått mange utfordringer å håndtere. Jeg har fulgt tråden og kan ikke annet enn å bøye meg i respekt for selvinnsikten og refleksjonen din. Veien til suksess er sjelden strakt fram. Ikke gi opp prosjektet ditt, legg det på is en periode om du må men dont give it øp. Vil se det realiseres en gang go helg
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Begynn å skrive en mail eller et dokument som bare sier kort at du er avhengig av amfetamin og har brukt mange andre stoffer i mange år, og at du mistenker du har adhd/add - det vil forkorte tid hos eika
En sykt sykt nydelig dame la meg til på face etter at jeg dro "i'm at rehab and i'm awesome" på en internettside.

Samtidig er det tid for min årlige oppdatering av ståa - sånn ifht familie osv... akkurat begynt på innlegget, er det noen som kan være så snill å gi meg quickfeedback? langt ifra ferdig, men jeg vil stå frem igjen og fortelle at kampen fortsatt er i gang og at jeg nærmer meg en endelig løsning.

Dette igjen vil funke for ammo når jeg kontakter en av de tyngste personene i Norge og spør om hun er villig til å være medforfatter når jeg går ballistic i media - dersom ikke medisinen min kommer i henhold til hva jeg er blitt forespeilet. De høye herrer diskuterer enda, forespeilet svar i morgen - senest til uken.

Men trenger feedback nå. Kun ringrever, om du er ukjent for meg, men enda har lyst, må du ha forutsetninger for å kunne bidra kompetansemessig

(dette er ikke avisinnlegg, dette er til veggen på face. Både for familie og fordi det dro sykt mye bra damer sist jeg gjorde det. Og selvfølgelig for å henge ut den delen av familien som bestemte seg for å late som om jeg ikke lenger eksisterer fordi min nye stemor er en ondskapsfull golddigger av uante dimensjoner. Når dette er over vil alle som kjenner etternavnet mitt og min far sitt vite at han er den svakeste unnskyldningen av en mann som finnes i mange mils omkrets)

TILLEGG: Faen altså, de jævla impulsene som kommer når det er altfor mye følelser i sving har jo faen samme effekt som rus nesten. Ser jeg blir overpersonlig og mister bakkekontakten med en gang raseriet tar meg. Faen så vanskelig det er å regulere seg, telle til ti, og holde kjeft...

(Skjedde noe personal shit i går). Blri så jævlig frustrert av meg selv når jeg mister kontrollen sånn som det.

Får hjelp av en gluping nå, spent på hva det blir til. Viser seg at jeg har en felles bekjent med vedkommende jeg ønsker å involvere også, men nytter jo ikke å introduseres hvis jeg ikke klarer å holde hodet kaldt hver gang ting butter litt imot.

Skjerpings,Tom.
Sist endret av Tøffetom; 3. april 2020 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kort update: Regelverket er fikset i overensstemmelse med mitt behandlingsforløp. Psykolog her ute har tatt over utredning. Forventer å få på plass medisiner innen 2 uker etter påske.
Sist endret av Tøffetom; 10. april 2020 kl. 20:50.
Supert! Virkelig glad på dine vegne!