Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 713
Hei.

Jeg kjøpte meg en Kaffetrakter Cuisinart fra USA og der viste det seg at det var 120v 1025w og 60hz, noe som jeg ikke viste om. jeg kjøpte meg bare en adapter som gjorde direkte om til norsk kontakt uten noe omforming. når jeg da satt i kontakten så kom det et lite smell samtidig som sikringen til stikk-kontakten datt ut. det jeg nå lurer på er om jeg har vært så dum at kaffetrakteren nå er helt ødelagt. eller om det er nå muligheter for at den fungerer igjen, bare at jeg må kjøpe en omformer. ??

håper noen har peiling på dette og kan gi meg svar

mvh
Glenn
Det er så å si umulig å gi deg ett svar på om kaffetrakteren er i orden eller ikke. Hvis du var heldig så gikk sikringen på kursen før noe ble ødelagt i den. Hvis du var uheldig så er varmeelementet i trakteren brent over.

Men det jeg kan si er at det er nok billigere for deg å kjøpe en ny kaffetrakter(med mindre kaffetrakteren du handlet i USA var VELDIG dyr da), enn en omformer med så stor effekt som du trenger.
Trådstarter
2 0
okei. skjønner. den kosta vel drøye 500 kroner så hvor mye koster en omformer egentlig?
De har noen på Clasohlson som ikke er så dyre, men du kan nok heller kjøpe en ny trakter. Denne f.eks koster 998,- for 300VA, men det er bare en tredjedel av effekten du trenger.