Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1112
Har en gammel Xbox kontroll av den store typen som jeg håpet på å gjenopplive.. Var en kamerat av meg som på en eller annen måte (det er ikke vann eller lignende med i bildet) klarte å ødelegge kontrollen min.. Det som er problemet, er at den ene joysticken, hoved joysticken så og si - styrer opp og til venstre hele tiden.. Dersom jeg tar ned og til høyre, motvirker ikke det engang.. Jeg har åpnet den, , og sett.. Jeg har blåst overalt ved den røde pilen (som er joysticken jeg snakker om) - men det funker ikke.. Noen med noe erfaring eller lignende? Bør jeg skru et lag lenger ned, er det noe der? Eller bør jeg bare gi opp?
mekke med kontroller er definitivt noe du kan spare deg for hvis du ikke har skikkelig peil... jeg har hatt samme problem, og kjøpte meg en ny kontroll selv om den virka i små perioder hvis jeg slo skikkelig til stikka og dro i den etterpå.. men for all del, glem den og kjøp ny.

Edit: kontrollen er nok slått i stykker...
Sist endret av random13798; 22. september 2007 kl. 20:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Første steg for å finne ut av det er ialle fall eit skarpt bilete. Det der ser jo ut som et skikkelig fyllabilde :P
Sitat av aghona
men for all del, glem den og kjøp ny.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si det når det er umulig å si hva som er galt med kontrolleren? Vent med å gi råd til du har et grunnlag å gi de på.
Tror den komponenten (som pilen din peker til) er slitt/defekt. Tviler på at du får byttet den ut, så alternativet blir vel å kjøpe en ny?
Provo: jeg kan si det fordi jeg har hatt en kontroll som klikka på samme måten, det er 99% sikkert at det er ett hardt slag mot stikka som gjorde det. og min gikk forøvrig også mot venstre. I tillegg var det også akkurat samme type kontroll.

Det som mest sannsynlig har skjedd med elektronikken i kontrollen er at noe har bøyd seg eller lignende, hvis du absolutt vil mekke med den til den virker igjen så er det enten å dra hardt i stikka, eller så må du bare sammenligne med den stikka som virker og se om det er noe forskjell på hvordan det ser ut. Eventuelt laste opp ett skarpt nærbilde.

EDIT: Hør på dico du
Sist endret av random13798; 23. september 2007 kl. 00:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dei som seier kjøp ny kan holde seg vekke fra denne tråden. Når han poster her er det fordi han vil fikse det, ikkje fordi han spør etter kor han kan kjøpe ny!
Beklager isåfall i slike tilfeller hvis du absolutt må fikse er det bare å tenke logisk og prøve seg fram. se litt på hvordan kontrollen er bygd opp, og som jeg nevnte tidligere, se om det er noe synlig forskjell på den som virker og den som er skeiv.
Det er det det ikke er ser du.. Greit nok hvis patenten inni hadde stått skeivt eller noe, men det gjør den ikke - det virker bare som om den har låst seg på det signalet (noe som forklarer hvorfor det at jeg presser ned-høyre ikke nøytraliserer bevegelsen..).. Hvis noen har en gammel Nintento 64 kontroll med "hvitt guff" rundt kantene vet de sånn ca hva jeg snakker om
Et skarpt bilde er uansett et must..
Ok, skal prøve å få tak i det da.. Litt usikker på om kameraet mitt er i stand til det ^^
Analoge kontroller bruker Potmetere for å få et analogt signal. Det høres ut som om potmeteret er ødelagt. Det enkleste da er å kjøpe ny kontroll. Hvis du vil legge ekstra mye arbeid i det kan du prøve å få tak i et nytt potmeter og lodde dette inn der det gamle er. Potmeterene er de grå komponenten på siden.
Sist endret av RBS; 23. september 2007 kl. 14:28.