Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1347
skrudde frahverandre en gammel HP laptop i dag, pga den var passe utdatert med tanke på dagens teknologi.
sjermen var så og si det eneste jeg beholdte i håp om å få den koblet til en vanlig stasjonær pc.
derfor lurer jeg på om dette er mulig, og eventuelt hva jeg må gjøre for å få dette til?

Pcen jeg demonterte er:
HPOmniiBook 4100
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
I 99% av tilfellene må du lage en overgang og det kan være avansert.

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/98801
hvis du kjøpe noen itx hoved kort så er det onbord. så du trenger bare og mekke en plugg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ranvik
hvis du kjøpe noen itx hoved kort så er det onbord. så du trenger bare og mekke en plugg.
Vis hele sitatet...
Det varierer jo vilt fra LCD panel til panel kva tilkoplingsmåte en har. Stortsett er det billigere og enklere å kjøpe en lcd-skjerm med VGA/DVI-inn og demontere den.

Hiv panelet. Interfacing har vore tatt opp før, og da var konklusjonen: ja, med custom chipper med et passelig lag firmware.
Jepp, hør på vidarlo. Har forska litt på dette selv i og med at jeg hadde 10-15 gamle laptopskjermer, men det er ikke økonomisk effektivt, det er mye billigere å bare kjøpe en ny lcd-skjerm med VGA/DVI interface.

Jeg demonterte dem og lagde syrebriller i stedet
Hehe, har samme problemet selv, eller - ikke akkuratt problem.

Men laptoppen ble nettopp ødelagt, og om det hadde gått ann nesten gratis og få brukt den skjermen som en ekstra skjerm og hengt på veggen, hadde det hvert veldig behagelig.. Men da kan jeg utelukke at det er noen måte økonomisk/effektivt uten gode kunnskaper? ;(
▼ ... over en måned senere ... ▼
syrebriller? elaborate please