Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 805
Jeg har en Acer som starter opp av seg selv etter 15 minutter, når jeg bruker Startmenyen til å slå av maskinen. Dette begynte da jeg begynte å bruke nettverkskabel i stedet for trådløst. Problemet oppstår ikke når jeg bruker på/av-knappen, men dette er visstnok mindre skånsomt mot maskinen.
Da jeg spurte Acer support om dette, fikk jeg råd om å gå inn i BIOS og deaktivere "Network boot". Det gjorde jeg, men det hjalp ikke.
I dag fikk jeg råd om å gjøre en "recovery" som visstnok sletter alle data fra C:
Jeg synes dette høres svært voldsomt ut, særlig når jeg ikke har forandret noe på egenhånd, og jeg derfor ser det som like sannsynlig at problemet fortsetter etter et "recovery". Burde det ikke finnes en eller annen innstilling jeg kan forandre?
Noen meninger eller råd?
Så pcen skrur seg av, og er helt av i 15 minutter, for så å skru seg på igjen?
Det første jeg tenker du kan prøve er å skru den av ( uten at strømforsyning er i), dra ut batteriet (sånn at du er sikker på at den er helt av), sette inn igjen batteriet

Forutsetter selvsagt at det er en laptopp
Sist endret av binkabi; 23. mars 2009 kl. 18:21.
Trådstarter
40 4
Ja, det er en laptop.
Den er helt av. Tviler på om jeg kommer til å herje med batteriet hver gang jeg skal slå av.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
høres litt ut som om Wake on LAN er påslått.. usikker på om det er det samme som "network boot" som du sier..
det er ihvertfall en funksjon som gjør at du kan skru på pc'en fjernstyrt via nettverket / router..

sjekk om du finner noe WOL / Wake On LAN i BIOS'en, og evnt. under egenskaper i Systembehandling i Windows.