Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Tråd eller ikke?
Trådløs 29 26,36%
Med tråd 81 73,64%
Stemmegivere: 110. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  30 1899
Jeg skal kjøpe ny mus til min bærbare PC, og har imidlertidig valgt ut 2 Microsoft modeller, men er usikker om jeg skal kjøpe trådløs eller med tråd.

Trådløs

Med tråd

Råd eller anbefalinger til andre hadde vært fint. =)

Kan forøvrig si at jeg synes at ergonomi og behagelighet er viktig, antall dpi er ikke så viktig fordi jeg ikke er hardcore gamer eller spiller FPS-spill.
Neutral Good
Mith's Avatar
Jeg ville tatt den med tråd, rett og slett for at jeg ikke ser poenget med trådløs.
Den med tråd så også mye bedre ut (ergonomisk sett), er billigere og du slipper maset med batteri/lading av musa.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Tråd er tingen, kunne aldri levd med trådløs. Må ligge å lade på den hele tiden da.
tråd helt klar, det kjipeste med trådløs er når du er midt inne i noe og du må avslutte alt for flere timer så møkka musa må lade. for man glemmer jo seff å lade den når den trengs... bare drit med trådløs
En annen ting med trådløs mus er driverkompatabilitet. Mulig jeg bare har vært uheldig, men har i alle fall stresset mye med å få en tådløs mus (spesielt da i kombinasjon med trådølst tastatur) til å fungere skikkelig.
Kjøp med tråd, da veit du hen den andre enden er.
Mange rare ting om trådlaus og slikt her...

Men noe å tenke på:
- Om du skal ha trådlaus bør den ha av/på knapp
(ellers bruker du jo batteri kvar gang veska rører på seg)
- Det er ofte ein sender/lader til trådlause mus som tar litt vel stor plass.

Såg forresten ei minimus ein eller anna plass... Men det er kanskje ikkje ei ultraportabel mus du trenger...?
Logitech G7 er trådløs, genial mus om du er gamer eller ikke, kjøpte den for 1 uke siden. Har også en Logitech G5 som er prikk lik bare med tråd.
Når du kjøper G7 så får du med ekstra batteri, lader (som ikke er stor i det hele tatt) og trådløse USB tingen. Den er mindre enn en minnepenn.
Musen slår seg når den ligger stille.
Det er en laser mus, som er genial til alt
Kjøp med tråd! Med det slipper du at det er dårlig signal, batteri tull og at du tuller bort musa.

Det er ingen fordeler med trådløs.
tråd er det beste ja, er kjipt og komme på lan uten strøm på musa
Jeg har ikke prøvd noen av de musene der.
Men må bare være litt motvekt mot alle som insisterer på å ha tråd på musene sine. Jeg har selv en MX 1000 og det er egentlig ikke noe problem.
Vertfall ikke om man setter musen i docking-stasjonen når man går og legger seg for kvelden og når det gjelder dårlig dekning så er det i grunn ikke noe problem.
Det eneste jeg kan si som er litt negativt om disse musene er at de setter seg i ventemodus etter en kort tid, slik at man merker ørlite responstid om man har latt musen stå i ro litt..
tar jeg ikke helt feil, så bruker vel dessuten en trådløs mer av batteriet på maskinen din enn det en med ledning gjør... Til bærbar foretrekker jeg med ledning, til stasjonær uten ledning.
Skjønner ærlig talt ikke poenget med trådløs mus, har tråden noen gang vært noe problem? Jeg har en Logitech G5 som er en utrolig god mus, men som strengt tatt ikke er nødvendig hvis du ikke gamer, når du tenker på pris (jeg betalte 749kr)! Du finner uansett kvalitetsmuser til en 2-300 kroner som er helt grei til de daglige ting og tang.
Jeg synest det er deilig å kunne flytte litt rundt på musen, særlig når jeg sitter og koder bruker jeg ikke musen så mye, da kan det være greit å legge den litt til siden og heller ha kravspek eller kaffe eller noe lett tilgjengelig. Men det er vel som med vi og emacs, det er rett og slett ganske individuelt..
Men dersom du er en hardcore gamer så vil jeg vel i grunn anbefale deg mus med tråd, da disse er litt mer presise hele tiden..
Med tråd! tråd er tingen, vertfall for meg..
vet ikke om det er tilfalle men forrige lanet jeg var på var det noe stress med de som hadde med trådløs, de styrte verandres og sånt..
Maistro
Sitat av FUBAR
Jeg har ikke prøvd noen av de musene der.
Men må bare være litt motvekt mot alle som insisterer på å ha tråd på musene sine. Jeg har selv en MX 1000 og det er egentlig ikke noe problem.
Vertfall ikke om man setter musen i docking-stasjonen når man går og legger seg for kvelden og når det gjelder dårlig dekning så er det i grunn ikke noe problem.
Det eneste jeg kan si som er litt negativt om disse musene er at de setter seg i ventemodus etter en kort tid, slik at man merker ørlite responstid om man har latt musen stå i ro litt..
Vis hele sitatet...
PROBLEMET her er at den JÆ**A dockingstasjonen ikkje akkuratt er praktisk å ha med den bærbare...
Men trådløs slipper du at tråden sitter fast i noe men du spiller....
Har hent mange ganger....

Men tråd æ jo kjappere....

Så velg den du vill begge ha positive å negative sider..
G5 får du for 439 kr nå. Er andre enn gamere som liker med mus med høy oppløsning og presisjon (f.eks. folk som driver med bilderedigering).

Tviler på at noen klarer å merke forskjell på responshastigheten til G5 og G7.
Kjøp deg en razer copperheadhar hatt denne omtrent siden den kom ut og er veldig fornøyd.
http://prisguide.hardware.no/product...roductId=35636
Sitat av 2rB
PROBLEMET her er at den JÆ**A dockingstasjonen ikkje akkuratt er praktisk å ha med den bærbare...
Vis hele sitatet...
Det er vel i grunn sant ja

Men ganske grei på min stasjonære..
Trådløs hørest kanskje bedre ut, men når du først får det, og skjønner hvor mye tull det er med batterier hele tiden, så.. (Jeg levde med trådløs mus og tastatur på familiepcen i mange år, følest kjempegodt å få kjøpt egen pc uten noe trådløst.)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
har selv en trådløs mx1000 laser, kunne ikke tenkt meg å bytte tilbake til tråd. Siden den har lithium batteri setter jeg den barae i ladestasjonen en gang i uka (max). Deilig ergonomi og, og den er litt tyngde i. Ellers regner jeg dette for å være en ren smaks sak.
Ba'alzamon's Avatar
Trådstarter
Jeg har nylig fått vite at jeg kan få beholde min gamle mus: Logitech Cordless MouseMan Wheel, trådløs kulemus! :3

Men oppdatering: etter testing i elkjøp, bestemmer jeg meg da for å kjøpe en Logitech G5 om det blir nødvendig. Takker for alle tips!

Diskusjonen må gjerne fortsette for min del.
Jeg har aldri hatt trådløs mus på min pc, og det kommer jeg til å holde meg til! Hater det å måtte bytte batterier og sånt. Slitsomt Har riktignok hatt et par trådløse muser, både til ibooken og den slepbare dellen min og har aldri bytta batteri på disse, men det er vel gjerne fordi de sjelden var i bruk... Har en blåtann-mus til macen, og denne passer perfekt til powerpoint (eller keynote!) fremvisninger. Man slipper sånn ekkel trådløs boks man plugger i pcen, og musa kan skrus helt av for å spare på strøm! Så bruker denne musa kun på fremvisninger... men blir vel lite av sånt nå fremover i militæret.

Har også flere kamerater som har hatt trådløst tastatur og mus, men har alle sammen byttet tilbake igjen pga de dumme batteriene (bortsett fra de som kjøpte mus med ladestasjon, en "genial" oppfinnelse...)
Ville vel heller gått for MX 518.. Ikke finn på å kjøpe razer hvertfall.. Angrer dypt og inderlig på at jeg kjøpte'n
▼ ... over et år senere ... ▼
Slenger meg på denne tråden. Håper det er greit for dere, selvom den er gammel.

Har tenkt meg trådløs mus og lurte på hvilken dere tror er bra. Skal ha den til HP laptop. Høyeste prisen jeg er villig til å betale for 250kr. Så et par fine på ebay, hva tror dere om å kjøpe derfra?

På forhånd takk
Finn noe ræl på clas ohlson

hva skal den brukes til?
Takk for at du tok deg tid til å svar MT

Skal brukes til bærbar data, dermed mest til skolebruk.

Noen andre innspill her?
Tråd? eh... helst en mus uten tampong.

Okei, jeg foretrekker med tråd etter en dårlig erfaring med et par trådløse datamus for flere år siden. De var trege, men kvalitetet har sikkert økt nå. Jeg er fortsatt fornøyd med datamusene mine med tråd.
Er vel egentlig ikke så nøye hvis du bare skal bruke den til skolebruk. Hadde en microsoft trådløs mus for ei stund siden som jeg var veldig fornøyd med. Fant ikke igjen den samme musa nå men her ligger hvertfall mange som ligner: http://www.mpx.no/aspx/produkter.asp...visavdeling=31
Kjøp G5 eller MX518, kan ikke tenke meg en mus som ikke er logitech.