Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1793
Av det jeg husker, så har det i noen tilfeller skjedd at tankeganger, oppfatninger og holdninger har blitt påvirket ved bruk av marijuana. Første gangene jeg prøvde sopp ved siden av jevnlig bruk av marijuana, la jeg merke til at det begynte å forme seg et mønster.

Etter hvert sesh med marijuana satt jeg igjen med samme inntrykk av alt som når jeg var høy. Nesten som at verden rundt hadde forandret seg? Real-time inntrykk jeg hadde for steder/personer/ og diverse hadde endret seg uten at jeg viste det. Som sagt, første gang jeg oppfattet hva som faktisk skjedde var etter noen få runder med sopp.

Nå, personlig synes jeg denne "egenskapen" er både positiv og negativ.
For eksempel og starte på mr. robot(serie) og sitte igjen med samme tankegang og livsssyn er ikke akkurat det beste. American Psycho eller Rick and Morty er noe jeg heller ville anbefalt.

I hvert fall, er dette vanlig? Overtenker jeg det eller burde jeg skaffe hjelp. I nå tid har jeg det helt okei, men følte for å share det og kanskje noen kan relatere, hvem vet. Uansett, setter pris på all hjelp og svar
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutt å røyk, har røyka endel selv og kan oppleve det samme. Gikk over til meg når jeg slutta å røyka men du bør oppsøke hjelp om det ikke gir seg.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mulig du har en diagnose som er mer synlig når du røyker enn kontra ikke. Du kan si den blit utløst pga av at du røyker.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er veldig typisk at røyking forandrer seg etter psykedelika.

For min del ble røyking aldri det samme etter min første LSD tur. Tok en pause på ca 9 mnd. Etter dette kunne jeg røyke men med MYE mindre toleranse, snakker om 0.05g per sesh kanskje. Og røyker jeg mer er det ikke garanti for at det blir chill som før, mer angst og hjertebank.

For min del har det vært OK, var stoner før og glad jeg ikke røyker hver dag lenger (selv om jeg savnet og cravet det første året). De fleste ex-stonere angrer på årevis i tåka, jeg er en av dem.

Samtidig er det greit å kunne ta seg ett trekk når man er på hyttetur med kompiser eller på nach osv. Men holder med det ene trekket, er det mer så blir ting for trippy / angstfult.


Ta deg en laaang pause. Om du fortsetter å røyke som du gjør nå, vil denne annerledes følelsen sitte lenge i hver gang du røyker, i verstefall setter det seg i edru tilstand også.

Så gi kroppen og hodet ditt hvile. Er det noe jeg lærte i min periode er det at livet i seg selv som edru er en tripp i seg selv og man skal ta vare på psyken og kroppen sin. Man har bare en av dem
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje grensepsykose? Best å legge røykinga på hylla før det utvikler seg og kan fucke hele psyken din. Å ta faretegnene tidlig på at hjernen ikke tåler cannabis er viktig og ingen skam
ele são os verdadeiro herois
Samme problem her. Kan ikke røyke cannabis lenger etter LSD. Får eksistensiell angst fra helvete og føler jeg lever i en simulasjon. Det kan vare i flere dager/uker etter hvee gang jeg har røyka mye.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg fikk også sannsynligvis angst/deralisering av hasj, men tror det var på grunn av at jeg røyka for mye.

jeg røyka mye 2 uker på og 2 uker av, og tror det var litt for mye brå overgang for kroppen, samt jeg var i 16års alderen hvor hjernen enda utvikler seg.

jeg har en ide om at hasjen for min del ødela litt av min naturlige søvnsyklus ettersom jeg har slitt enormt med søvn i etterkant, også har jeg sikkert noe underliggende psykiske problemer.

jeg kan heller ikke røyke lengre ettersom jeg bare blir stressa av det, men jeg storkoste meg så lenge det varte. hehe

desverre har jeg da fått dårlig oppfølging av de ekstreme angstanfallene som påførte meg i etterkant ettersom jeg innrømte at jeg hadde røyk hasj, og da kunne de ikke gi meg noe beroligende som jeg kansje kunne spart meg litt for traumer.
Høres ikke ut som psykose, det er litt mer alvorlig
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Om ikke svaret er tydelig nok enda.. Den røykinga bør avsluttes ASAP. Jeg var dum nok til å ikke lære før etter 5-6 perioder(5-6mnd av gangen) der jeg mista fatninga totalt. Jeg bare håpet så inderlig at det en dag skulle være mulig for meg å nyte en joint som i gamle dager, men nå har jeg forlengst både gitt opp det og alt som er av positive assosiasjoner til det. Finnes heldigvis andre substanser som gjør samme nytten og vel så det.

Det er massiv at tråder som tar opp dette temaet, med mye av de samme rådene og erfaringer.
New generation
colakork's Avatar
Når du er rusa tenker du annerledes og føler deg annerledes. Rus er psykoaktivt. Det påvirker huet.

Det er gøy og som oftest bare bra. Hvis du føler deg bra og syns det er interessant så er det godt og godt er godt.

Prøv coke og se hvor annerledes du ser på deg selv og verdensbildet. Eller speed, eller ketamin eller alkohol, eller eller..

Eneste viktige er at du tillater deg selv å lande iblant. Men hang loose til tider og nyt de forskjellige tingene du kan få oppleve under rus