Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4231
Er litt usikker på hvor denne tråden burde bli postet men jeg poster den her. Jeg var så uheldig at i natt kasta jeg opp på en nintendo DS lite, den vil starte men, menyen kommer ikke opp. Begge skjermene lyser bare med et hvitt skarpt lys, hva synes dere jeg burde gjøre med den?
Skru den opp? (den har noen rare skruer som er formet som trekanter dette gjør at jeg ikke får den opp sia jeg ikke har rette skrujernet) eller ha den på verksted?


takker for seriøse svar.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Skrur du den selv opp, går garantien din rett på skogen. Dra til butikken der du kjøpte den, forklar situasjonen, de fikser den for deg. Si at den bare plutselig ble sånn. Eventuelt vask av den litt, avslått uten batteri og tørk skikkelig.
har ett lite promblem. Jeg kjøpte den i london.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Har du kvittering? Garantibevis? Somregel når elektroniske ting blir solgt følger det med ett slikt garantibevis. Iallefall fra store selskap, som f.eks nintendo. Sjekk om du har slike ting. For da er du berget. Ellers må du vel ta kontakt med butikken i London og høre om du kan sende den dit da
har garanti bevis ja, men vil det holde sia det var jeg som kastaopp på DSn?


offtopic: gratulerer med 700 innlegg magisk!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Du kan jo alltids søke på "I barfed on my DS repair guide" på google
Hadde jeg vært deg ville jeg skrudd den opp å sjekka åssn det stod til. Litt mye stress å sende den fram og tilbake til england, vil nok ta sin tid, og vi snakker jo bare om en tusenpeising her.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sjekk om det gjelder for f.eks norge, så står det vel muligens hva de dekker. Kanskje du må betale litt og de dekker litt, ettersom det er en selvforskyldt skade da. Men er jo ikke sikkert at det er mer enn en rens og litt tørk og slikt, så kan det jo være iorden da. Du ringer i morgen til div. plasser i morgen som selger DS. Eller ringer supportnummeret som står på garantibeviset. Eller en eller annen plass der.

Takk
jeg skreiv jo at jeg ikke fikk den opp. Den har trekantede skruer som jeg ikke har sett før.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Har du hørt om å improvisere en skrutrekker?
nei...(tjuelaaaangetegn)
Jeg lurer også på dette. Jeg var så uheldig å greide å søle te over den nye Logitech G7 gaming musa mi til 800 kr Den er kjøpt hos mpx og jeg tror neppe tesøling går på garantien.
jeg kan jo heller ikke gå til butikken og si: jeg sier: "hei hei! jeg kasta opp på DS liten min, kan jeg få en ny en?" butikkmannen:"ja, selfølgelig skal du få det unge mann!" tvilsomt...
En bekjent av en bekjent klarte visstnok å få en mobil til å virke etter et saltvannsbad.
Da tørket han den og pirket vekk rusk og rust på elektronikken.
Verdt et forsøk.(både på spynintendoen og temusen)
Selv har jeg klart å få mobilen min til å funke etter at den datt ned i et dusjsluk fra 30tallet.
Da jeg fikk fisket den opp igjen sto det "Handsfree tilkoblet" på skjermen noe som ikke stemte.
Jeg tok ut batteriet, demonterte de deksler jeg kunne få løs og fønte selve telefonen.
Etter noen minutters føning og en dag hvile funket mobilen helt perfekt, og den funket helt til jeg fikk en ny et halvt år senere.
(kunne sikkert ha funket lengre også)
Ta ut batteriet, vask den i vann, og skyll bort alt som kan skape kontakt på printkortet, så henger du det til tørk, eller tørker med en hårføner
jeg prøver jo og si at jeg ikke får den opp!

har aldri i mitt korte liv sett sånne skruer.
Sist endret av pyrogutt; 13. september 2006 kl. 21:09.
Har en kamerat her som sier det mest sannsynelig er fucka firmware, det skal være en tastekombinasjon som henter tilbake den orginale firmwaren fra et read-only område.
Hvis du tar ut batteriene og skyller den i DESTILLERT vann(skaffes på apoteket) kan det hende du fikser den selv. Bare husk og tørker den veldig godt før du starter den! Bruk papir til synlige flekker og hårføner til å fordampe det som er igjen inni. La så ligge 1-3 dager, putt i batteriet og prøv igjen. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det, men jeg tar selvfølgelig ikke noe ansvar for hva du gjør med den.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Destillert vatn er vel strengt tatt overflødig. Vanleg vatn brukar å halde i lange baner, og når du har vaska med vatn, skyller du med sprit og lar tørke i et par døgn før du hiver i batteri. Fair sjans for at det funker. Dog best om det blir gjort med en gang du søler...

Ellers har eg hatt stort hell med oppvaskmaskin på tastatur.
Garantibeviset/kvitteringen og den ødelagte DSen kan du ta med til nærmeste Nintendo-forhandler. Spør dem om det holder å si at du kasta opp på den. Går det ikke, greit, ta den med deg til noen andre og dikt opp en grunn.

Og ja, det holder med hvilken som helst forhandler. Det er nemlig deres ansvar å videresende til Nintendo. Kjøpte en DS Lite i Tyskland i sommer og dem sa det gjaldt internasjonalt, hvilken som helst forhandler.
Har selv hatt suksess med å tørke diverse elektronik i varmlufts ovn, uten å skur på temp bryteren holder ikke ovnen mer en 50 grader eller så og har en ganske god tørke effekt. Pass på å ikke skru på strømmen før det har gått et par dager og du er sikker på at det er tørt.

Tvilsomt om garantien vil være gyldig, letteste er å spille dum og si at den bare slukna :P
spør mamma/pappa om de har en reiseforsikring med ingen egenandel.
Vi har en slik forsikring. Da mamma vaska mp3 spilleren min sa hun at hun hadde mista den i
vannet når hun var og fisket. Så dermed fikk jeg pengene tilbake. Og som sagt null egenandel.

Kan hende dere ikke har denne forsikringen. men er verdt å spørre..
Hvis dere har den, si at du var på en reise. så skulle du ta ut et håndkle fra en sekk når du var på båten ellerno, og vops så mista du den i sjøen.
Da må man også lage fuktskade på den though.
Vet ikke helt hvordan det er med ting kjøpt i utlandet. Men ta å sjekk du.. Kongeforsikring ^^
Tipper du greier å få tak i slike skrutrekkere forskjellige steder viss du leter litt. Jeg kjøpte et sett til mobiler for noen år siden, fant det på en vanlig bensinstasjon. Godt mulig du kan finne noe lignende som passer til DS`en også.
hehe, ser det for meg. Jeg går til butikkmannen og han åpner DSn og kjenner den intrukne drittstanken fra spye mitt så sier jeg at det sikkert var hamstern min skal vaske den litt mere nå, problemet ligger ikke i kontakten mellom batteriet og kontakten men det er skjermene det er noe galt med. Noen her som har vært så uheldig og sølt noe flytende på DS Liten sin?
Det dumme med musa mi er at det er sånn klistrelapp foran et skruehull som ejg må ødelegge eller fjerne for å kunne skru opp musa. Og gjør jeg det og saltvannsbadet ikke funka sliter jeg med å få reparert den hos eksperter
▼ ... over en måned senere ... ▼
Seriøst, hvis han kan lyve og si at han ikke spydde, også få den fiksa, så synest jeg det er bedre å prøve selv først fordi:
*Hvis han ikke skruer den opp, og leverer den, for så å si at den plutselig ble sånn, så kan de faktisk se at det ligger oppkast i den.
*Hvis han skruer den opp, så kan det være han får fiksa den selv.. hvis ikke så får han ihvertfall fjernet evt oppkast inni den, for så å sende den inn.
Hei!

Min sønn har en DS som min yngre datter greide å stappe et DS spill inn feil vei med rå makt, slik at denne porten ikke virker mer. Har fått skrudd den opp, og bøyd opp igjen alle de kobber greiene som toucher de på spill kassetten. Men det funker fremdeles ikke. Har loddet på nytt, men tror kanskje det er en liten kobling som har røket, men tråden er ikke der, så jeg vet ikke hvor jeg skal koble den.
Fint hvis noen har åpnet den kanskje kan sjekke hvordan det skal se ut.

Alle tips mottas med takk


DragonX
Sist endret av dragonx; 27. oktober 2006 kl. 22:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom vi skal kunne hjelpe må du ta et bilde med så god oppløsning at vi kan sjå loddepunkt o.l. Ellers er det unulig å sei noko sikkert om det.
Har ikke lest hele denne tråden, men vil bare si ifra om at skader du selv begår på ditt produkt dekkes ikke av garanti.
Synes bildet viser bra hvem punkt jeg mener jeg. Har jo til og med tegnet en pil for å vise det. Ser du ikke punktet?
Sist endret av dragonx; 28. oktober 2006 kl. 13:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dragonx
Synes bildet viser bra hvem punkt jeg mener jeg. Har jo til og med tegnet en pil for å vise det. Ser du ikke punktet?
Vis hele sitatet...
Det er for dårleg oppløysing til at eg har sjans i havet til å sjå kva den pila peiker på. Så nei, ser ikkje nøyaktig kva punkt du tenker på, og eg ser ikkje om noko har vore lodda fast der før, og eg ser ikkej om det er eit loddepunkt der...
Jeg er jo ikke sikker på om det har vært loddet noe der jeg heller. Men det kan se slik ut. Kan ikke forstå hva feilen er hvis det ikke er der ihvertfall. Alle de kobber greiene som er i kontakt med de på selve spill brikken er ihvertfall inntakt og toucher spillet greit og er loddet fast i alle de ved siden av den pilen peker på. Men konsollen får ikke beskjed om at det er spill i porten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dragonx
Jeg er jo ikke sikker på om det har vært loddet noe der jeg heller. Men det kan se slik ut. Kan ikke forstå hva feilen er hvis det ikke er der ihvertfall. Alle de kobber greiene som er i kontakt med de på selve spill brikken er ihvertfall inntakt og toucher spillet greit og er loddet fast i alle de ved siden av den pilen peker på. Men konsollen får ikke beskjed om at det er spill i porten.
Vis hele sitatet...
*DERFOR* må vi ha et bilde med høgare oppløsning for å kunne hjelpe deg. Vil du ha hjelp, så får du jaggu ta det bryet.
En jeg kjenner fikk sølt masse øl over et miksebord.. Funka dårlig etterpå, men så koblet han fra all strøm, la det i badekaret i et lite døgn (med varmt vann selvfølgelig), lot det tørke i noen dager, og vips! En fintfungerende mikser uten støy og forstyrrelser. Kan jo hende det samme funker med den boksen din?
dragonx, tre tips:
Spør naboer og kamerater om de har et kamera med god oppløsning og optikk.
Finn ut hvordan man skrur på macromodus(nærbildefoto), ofte er den knappen markert med en blomst.
Lær deg ordet hvilket og når det skal brukes.
Så kan vi kanskje hjelpe deg.
Beklager så mye Henriken. Visste ikke at det var så nøye med grammatikken her?
Som jeg skrev i det første innlegget så gikk spørsmålet til en som evt. hadde åpnet sin og visste, eller kunne sjekke igjen hvordan det skal se ut inni der. For denne personen hadde det ikke vært vanskelig, og hadde heller ikke trengt høyere oppløsning.
Dere arrogante eplekjekkaser som tydeligvis ikke har peiling på hvordan det skal se ut, bør kanskje ikke svare i det hele tatt.
Hvis det var en enkel sak å se hvordan det skulle være, hadde jeg jo greid det selv.
Så til Henriken og Vidarlo, bare glem det. Ok?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ettersom eg har jobba ein del med elektronikk, har eg fått auge for å sjå om det skal vere noko på eit punkt eller ikkje. Dersom du hadde komt med eit bilete i litt betre kvalitet, sånn at eg såg skarpt så ville eg kunne gjette på om der var noko eller ikkje.

Når du derimot graver deg ned i forsvarsposisjon fordi vi kjem med eit par velmeinande råd, så seier det meir om deg, dragonx, enn om oss. En del her inne har rimelig mykje erfaring, og då bør du prøve å lære av det, og ikkje grave skyttargrav fordi du får litt kritikk.

Dersom du fortsetter å grave skyttergraver ved litt kritikk, har du ei kort framtid her på forumet.
Hey,jeg sølte cola over X-Boxen min (360) Den ville ikke virke,det bare lyst helt hvis på skjermn,det jeg gjorde var og bruke hårføner,og tørke som bare pokker,vente 1Dag,tørke igjen,vente også en dag til og tørke igjen,ikke prøve og skru den på for da kan noe av elektronikken gå til JA....

Tørk den ofte i minst 1Uke.

Når du har gjort det,så vil som regel det meste tørke.

Da burde den funke.
Da har jeg fått DS'n til å virke igjen.
Hva gjorde du for å fikse den?

Mente ikke å være frekk, kom bare med noen tips til hvordan du kunne ta bedre nærbilder av elektronikk.
(har strevd litt selv med å få skarpe nærbilder inntil jeg fant knappen med en blomst på)
Og ble bare litt ør av hvem punkt tingen, beklager det.
Benytt deg av garantien. Tørk av alle utenpåliggende antydninger om oppkastepisoden, og ta kontakt med nintendo via mail. De vil sannsynligvis be deg prøve mange ting (firmware restore etc), og til slutt be deg sende den inn. Det er 99% sikkert at de ikke åpner den, men derimot kaster den rett i søpla og sender deg en ny.
Drepte Creative Zen Touch-en min en gang, og løste problemet på denne måten. Det koster for mye for de å skulle reparere slike ting, mot for å sende en ny.
Ikke prøv å åpne den, for da går garantien til helsike, noe de ser når de mottar den.
Ikkje lest heile tråden, men vis det ikkje er nevnt før, så får du sånne skruhjern på biltema.
fra wikipedia: "Tri-Wing head has a triangular slotted configuration. They were used by Nintendo on its Game Boys to discourage home repair."

jaja, nå får vi se fattern sier vi skal sjekke reiseforsikringa....vel jeg håper på det beste + at jeg hadde i et metriod prime hunters spill veit ikke om det er ødelagt åsså håper ikke det
Musikkprodusent
raydeN's Avatar
50 5
jeg ville ikke kasta opp på DS'en min tror jeg..... men nå som det allerede har skjedd tror jeg nok jeg ville prøvd og lurke på garantien
er det bare jeg som synes denne threaden er ganske morsom. er kanskje helt normalt blandt freaker å spy på DS`n sin:/