Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1054
All right... i går spilte jeg Cyberpunk 2077 og jeg tenkte "Finnes det et slikt sted i Norge?" (Jeg snakker ikke om superteknologier) Jeg snakker om steder i denne "Cyberpunk"-stilen. Jeg fyller snart 18 år og alle tenårene mine har vært fast i et rom, og nylig har jeg begynt å nyte livet mer som å få venner og så videre. Steder med denne "Cyberpunk" føles å være et sted med folk som ville forstå meg. Noen tips eller kommentarer?
Synes det er litt vanskelig å forstå hva du leter etter
du kan jo henge på Blitz, er vel mest punk stedet i norge.
Uffa, Svartlamon, Blitz og Hausmania? Fine plasser for alle slags folk så lenge det er folk de liker og som helst er som dem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vær så snill og drit i og sløs bort ungdomstiden din på UFFA eller Blitz. Begge stedene er ikke de det pleide og være, og de flyter over av heavy dop, selvom de promoterer sikkerhet rundt rus. Heng med dine egne venner der du er, eller få deg noen nye kule folk som er interessert i det du er. Mine nesten 10 år i disse miljøene ga ikke stort mer enn rusproblematikk og en føkka psyke. Forvent ekstrem gjengmentalitet, hvor du blir latterligjort for din minste feil, og utstøtt om du mener noe annet enn resten av zombiene. Dette kommer fra noen som fortsatt anser seg som beinhard anarkist, og kommer alltid til å gjøre det. Men disse miljøene preges av folk som skal leke sjef, og folk som kommer til å ville kontrollere deg. Bare mine 10 cent. Fuck Blitz, ta dere sammen og gjør noe positivt, eller brenn ned huset. Dritten har synket dypt inn i veggene..
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vær så snill og drit i og sløs bort ungdomstiden din på UFFA eller Blitz. Begge stedene er ikke de det pleide og være, og de flyter over av heavy dop, selvom de promoterer sikkerhet rundt rus. Heng med dine egne venner der du er, eller få deg noen nye kule folk som er interessert i det du er. Mine nesten 10 år i disse miljøene ga ikke stort mer enn rusproblematikk og en føkka psyke. Forvent ekstrem gjengmentalitet, hvor du blir latterligjort for din minste feil, og utstøtt om du mener noe annet enn resten av zombiene. Dette kommer fra noen som fortsatt anser seg som beinhard anarkist, og kommer alltid til å gjøre det. Men disse miljøene preges av folk som skal leke sjef, og folk som kommer til å ville kontrollere deg. Bare mine 10 cent. Fuck Blitz, ta dere sammen og gjør noe positivt, eller brenn ned huset. Dritten har synket dypt inn i veggene..
Vis hele sitatet...
Og for og ikke nevne at det finnes vel kanskje 10 pønkere til sammen på begge hus... resten er bare trust fund kiddos fra rikstrøk som skal leke fattig og ikke vet hvordan det er å lete gjennom søplebøtter for mat uten en krone på konto...
Jonny Rotten fra Sex Pistols kritiserte i ettertid hele punk-genarasjonen for å etterligne hverandre, og derfor gikk punken bort fra sin opprinnelige essens som var å dyrke det unike i hvert et individualistiske individ. Jeg selv koser meg med gammel punk-musikk, men det finnes langt mer spennende miljøer en den Blitz gjengen som flere over her kritiserer. Der er gruppetenkning og idealistisk besettelse høyere en noe annet sted. Du selv har din vei gjennom livet, men relatert til anarkistisk ideologi føler jeg for å referere til Carl Gustav Jung:" Resistance to the organized mass can be effected only by the man who is as well organized in his individuality as the mass itself.” Ergo trenger man ikke et miljø med likeverdige for å skinne som individ. Verdens nyskapende pionerer har ubevist fulgt mye av Jung sin quote og resten av verden har fulgt etter.
Hadde mange kule opplevelser på Blitz i ungdomstiden (15-16 til 18) Konserter og øl + økende
politisk engasjement og demonstrasjoner mot ditt og datt. Tror nok Blitz var litt annerledes da,
mindre drugs og mer politikk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Uhm jeg tror dere missforstår trådstarter. Han er ikke ute etter punk, men Cyberpunk - dystopiske urbane landskap slik som dette:

Det er vel det stikk motsatte av blitz, hausmania og Uffa.

Men tilbake til saken: Siden Norge ikke akkurat er kjent for sine store byer så er det vel heller få slike steder som ligner på cyberpunk, kanskje deler av Oslo?
Du må nok til utlandet, spesiel Tokyo har mye slik stil.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Uhm jeg tror dere missforstår trådstarter. Han er ikke ute etter punk, men Cyberpunk - dystopiske urbane landskap
Vis hele sitatet...
men finnes det i virkeligheten?
Jeg kjenner igjen Japan, men er ikke det slik det fremstilles litt overdrevet på film eller i spill?