Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2281
TVen min står bare å blinker/pulserer av og på. Det kommer ikke noe bilde, kun sort skjerm men den veksler mellom av-sort og på-sort om dere skjønner. Jeg ser at hver gang samsung knappen under skjermen lyser som når TVen blir skrudd på så begynner den røde avknappem under skjermen å lyse også, så tror den driver å skrur seg selv av og på. Har aldri vært noe problemer med bilde eller lyd før men i hele dag har den vært sånn. Har hørt et kvart sekund lyd fra tv program på den et par ganger så det er ikke at den ikke får kontakt med getboksen, det er noe med selve skjermen. For ordens skyld har jeg skifta batterier i fjernkontrollen men virker ikke som problemet er der.
Har prøvd å dra ut alt av ledninger og skifta hdmi kabel for det virker som det er noe som gjør at den ikke får kontakt med noe bilde og driver å skrur seg selv av og på men jeg klarer ikke fikse det og begynner å bli passe frustrert!

Råd?
Hvis den er mindre enn 5 år, så kontakter du forhandler, og får den reparert på garantien, eller får kjøpet hevet.
Hvis den er 5 år eller eldre, så kan du forsøke å feilsøke og reparere den på egen regning hos et verksted. Eller du leverer den til din lokale søppelplass, og evt. kjøper en ny hvis du fortsatt vil ha TV.

Uten om dette er det ingen her på forumet, som får hjulpet deg med noe som helst. Hvis du da ikke skal oppgi hvor du bor, og få hjelp med å bære og transportere den. Men det ville jeg ikke tatt med ukjente på et forum.
Trådstarter
3 0
Kjøpt 2017. Tror ikke jeg har kvitteringa.. Hvordan kan man feilsøke når det ikke funker noe bilde på skjermen og dermed ingen meny? Det som tydeligvis foregår er at den skrur seg selv på og av før det rekker å dukke opp noe bilde, som om den har hengt seg opp. Jeg tror ikke problemet er strømtilførselen men en eller annen kortslutning i skjermen eller noe. Fuckkks har ikke råd til ny tv håpa noen kanskje hadde opplevd det samme og hadde en mirakelkur
Uvaksinert 👍
Ofte trenger man ikke kvittering. Butikken har nok registrert det. Hvis ikke så holder det med kontoutskrift også hvis den er betalt med kort.
Sitat av Welp Vis innlegg
Kjøpt 2017. Tror ikke jeg har kvitteringa.. Hvordan kan man feilsøke når det ikke funker noe bilde på skjermen og dermed ingen meny? Det som tydeligvis foregår er at den skrur seg selv på og av før det rekker å dukke opp noe bilde, som om den har hengt seg opp. Jeg tror ikke problemet er strømtilførselen men en eller annen kortslutning i skjermen eller noe. Fuckkks har ikke råd til ny tv håpa noen kanskje hadde opplevd det samme og hadde en mirakelkur
Vis hele sitatet...
Hvis du er kvalifisert i elektronikk, skrur du av bakveggen på TVen og begynner å måle spenninger på forskjellige steder med et multimeter. Men må du inn på kretskortet må du nok ha et dedikeret diagnose-apparat.

Mitt beste råd er å ta ut strømledningen og la den stå uten strøm over natta og prøv igjen. Da har elektronikken hatt mulighet til å resette seg. hvis ikke det hjelper, så må du bruker en evnt garanti.

Du får billige TVer på Finn for ned til et par lapper. Har du ikke råd til det engang, må du finne deg venner du kan besøke for å se på TV sammen.
Opplevde akkurat dette her på en eldre Samsung TV. Da hadde kondensatorne i strømforsyninga ryki. Den fungerte helt fint når jeg fikk byttet dem.
Uten at jeg med sikkerhet kan si at nettopp dette er problemet hos TVen til TS
Sitat av Welp Vis innlegg
Kjøpt 2017. Tror ikke jeg har kvitteringa.. Hvordan kan man feilsøke når det ikke funker noe bilde på skjermen og dermed ingen meny? Det som tydeligvis foregår er at den skrur seg selv på og av før det rekker å dukke opp noe bilde, som om den har hengt seg opp. Jeg tror ikke problemet er strømtilførselen men en eller annen kortslutning i skjermen eller noe. Fuckkks har ikke råd til ny tv håpa noen kanskje hadde opplevd det samme og hadde en mirakelkur
Vis hele sitatet...
Hold inne av/på knappen i ca15sek, ikke på fjernkontrollen men på selve tv'n. Mener jeg har lest en eller annen plass at dette skal fungere for å resette tv'n dersom den har hengt seg opp på noe vis.
Er langt ifra sikker på om dette faktisk fungerer, men det skader ikke å teste.
Sitat av Welp Vis innlegg
Kjøpt 2017. Tror ikke jeg har kvitteringa.. Hvordan kan man feilsøke når det ikke funker noe bilde på skjermen og dermed ingen meny? Det som tydeligvis foregår er at den skrur seg selv på og av før det rekker å dukke opp noe bilde, som om den har hengt seg opp. Jeg tror ikke problemet er strømtilførselen men en eller annen kortslutning i skjermen eller noe. Fuckkks har ikke råd til ny tv håpa noen kanskje hadde opplevd det samme og hadde en mirakelkur
Vis hele sitatet...
Drit i garanti som tidligere nevnt. I Norge har du lovpålagt reklamasjonsrett og i TV-kategorien betyr det at den skal fungere i 5 år (med mindre du selv ødeleggerden, mao synlige skader etc). Er du heldig så har de ikke samme 2017 modell inne lenger (iløpet av neste år 2022 vil reklamasjonsretten din forsvinne) og du får en nyere og bedre modell gratis.

Så hva om du må grave tilbake i kontoutskriftene for å finne igjen kjøpet på bankkortet ditt? Du har ingenting å tape. Hvis fritiden din haddde vært så dyrebar at du ikke har tid til å prøve reklamasjonsretten så hadde du ikke sutret over at TVen din ble defekt i første omgang.