Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2276
Dette er ikke et rus spørsmål men kanskje noen kjenner til dette legemiddelet.
Har fått foreskrevet vival 5mg som beroligende men synes ikke det har noen virkning?
Vet ikke hvordan vival er i forhold til valium ....eller om det er det samme.
Er vival et mild lege middel i "beroligende" kategorien?
Sist endret av ReppYepp; 11. oktober 2018 kl. 17:01.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Nei de inneholder det samme. Bytt dem til valium neste gang hvis du vil se om det er noen forskjell.

Hva slags uro lider du av?

Diazepam er ansett som lite potent i forhold til flere andre benzoer, finnes mange charts og grafer som viser hvor potente alle benzoer er i forhold til hverandre, nesten alltid målt i forhold til Diazepam.
Trådstarter
33 3
takker for svar.
hvis det er samme virkningsstoffer i feks valium og vival så er det vel ingen vits å bytte,uansett så er det jo legen som bestemmer det.
Anonym bruker
"Fremmed Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
5 mg er egentlig ganske lite. Jeg må opp i såpass høy dose at du kan kalle det rusdose hvis jeg skal bli beroliget fra sterk angst. Men det kan ikke gjøres for ofte.
Sitat av ReppYepp Vis innlegg
takker for svar.
hvis det er samme virkningsstoffer i feks valium og vival så er det vel ingen vits å bytte,uansett så er det jo legen som bestemmer det.
Vis hele sitatet...
Samme virkestoff,men jeg opplever forskjell. Valium gir klart bedre effekt. Samme med Imovane virker bedre en Zopiklone, Imovanen er bedre. Flere som melder det samme. Tviler på at vi alle har placebo effekt.. dette er jo bare personlige erfaringer og jeg har heller ingen god forklaring på hvorfor vi merker forskjell. Placebo kan selvfølgelig ikke utelukkes. Hjernen er morsom på mange måter sånn sett.
Sitat av ReppYepp Vis innlegg
Dette er ikke et rus spørsmål men kanskje noen kjenner til dette legemiddelet.
Har fått foreskrevet vival 5mg som beroligende men synes ikke det har noen virkning?
Vet ikke hvordan vival er i forhold til valium ....eller om det er det samme.
Er vival et mild lege middel i "beroligende" kategorien?
Vis hele sitatet...
Vival og valium er det samme. Begge inneholder Diazepam. Av erfaring så kan jeg si at det ikke er alltid man får ønsket effekt av medikamenter de første gangene man tester dem, noen ganger så må man venne seg litt til stoffet på en måte selv om det er medikamenter som egentlig skal fungere uten at man skal trenge å venne seg til dem.

Jeg ville gitt det noen ganger til for å se om du får ønsket effekt ettervert. Om ikke det fungerer så kan du vurdere å prøve å ta 10mg i stedet for 5mg, det bør gjøre susen. Om du fortsatt ikke oppnår ønsket effekt så burde du ta det opp med legen å si at dem ikke fungerer, da kan det hende du får noen sterkere "benzoer". Alle er forskjellige og for noen så fungerer visse medikamenter veldig mye dårligere enn for dem fleste andre. Lykke til.

Bare husk at dette er utrolig vanedannede medikamenter og burde kun tas ved behov så sjeldent som mulig.
Sist endret av Alge; 12. oktober 2018 kl. 05:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
aig
Flink gutt
Vival er bare Valium light. Funker ikke for meg, men mindre jeg vil ruse meg og spise hele boksen. Det er ment som et nerveberoligende, men vet ikke hva du vil bruke det til.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg synes vival tok nervene veldig fort, litt som sobril bare veldig mye kortere effekt.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av englestøv Vis innlegg
Samme virkestoff,men jeg opplever forskjell. Valium gir klart bedre effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg opplever det motsatte.