Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2231
Jeg har flyttet inn i ny leilighet, og komfyren som sto her virket, men var skitten. Jeg tok ut stikkontakten, (den har tre utstikkere) og vasket grundig. Dagen etter da jeg satte i stikkontakten igjen og skulle slå på ovnen lyste den opp og startet som vanlig i 3 sek. før den ble helt død. Noen som vet hva det kan være? Sjekket sikringsskapet, men ingen av de bryterne var nede. Dyttet den som hadde med komfyren å gjøre ned og så opp igjen, og prøvde komfyren igjen, og da startet den i et øyeblikk, men så døde den igjen... Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Det er en ganske gammel simens komfyr. Er det fordi jeg vasket den? Brukte en del vann... Eller har det med sikringer å gjøre?
Sist endret av heijaa; 6. september 2018 kl. 19:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Umulig å svare på ut frå det du skriv. Generelt liker ikkje elektriske ting vatn, men gamle komfyrer har relativt lite som vil ta skade av det. Ring elektriker, eller kjøp ny komfyr.
Sjekk komfyrvakten om du har.
Høres ut som overledning. Komfyr er billig. Kjøp ny
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Høres ut som overledning. Komfyr er billig. Kjøp ny
Vis hele sitatet...
Nei, overledning vil føre til at vern vil løyse ut. Det høyrest på ingen måte ut som det.
Er det klokke på den så still den.
Støtter det med klokken! Dro selv ut kontakten, og komfyren virket død. Trykket på klokkeknappene så fikk jeg lov i den igjen.
Hmm, den har ikke klokke. Er usikker på om den har komfyrvakt...
Limited edition
Moff's Avatar
I og med at den slår seg av selv, så er det jo ting som tyder på at en eller annen sikkerhetsmekanisme slår ut. Jeg kan fint lite om stekeovner og steketopper, men det er kanskje en grunn til at forrige beboer lot den stå igjen? Kanskje den bare er sånn at den i perioder styrer livet sitt selv? Jeg ville uansett ikke stolt på et apparat som tar imot så mye strøm og varme som en stekeovn hvis den viser tegn til problemer. Finn deg en ny(ere).
Sist endret av Moff; 7. september 2018 kl. 23:18.