Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 956
skal (eller rettere sagt MÅ) ha meg en ny pc om ikke for lenge, da den jeg har nå dessverre (?) har brutt sammen. det var da en acer aspire 3690 (crappy).

har ikke særlig peiling på pcer og hva man bør satse på, så derfor spør jeg her. hvilken pc ville passet til mitt bruk? liker stor diskplass, og selvom jeg har en ekst. harddisk som backup vil jeg ha noe så jeg slipper å stresse med å ta med meg den eksterne over alt. laster ned ganske mye, både musikk og filmer. den må og tåle et støt og hundre.

ellers sånne småkriterier at inngang til ekstern høyttaler og mikrofon and stuff ikke er foran på pcen. og så er jo wlan og bluetooth helt åpenbart.

thanks.
Max pris?
Bærbar eller stasjonær?
Hvor mye hard disk plass minimum ettersom det kan være forskjellig til folk
er villig til å gi opp mot 6000 for den. er ingen rik person.. bærbar. vanskelig å si hvor mye diskplass jeg vil ha; men mye, funker det?
flashback: det du spør om til under 6k er umulig.

a) forbrukerlaptoper tåler ikke en dritt, de går som regel i stykker etter et år med snill behandling. Businesslaptoper er mye mer solide, men dyre.
b) forbrukerlaptoper får man stort sett med 250-320GB HDD nå, men som sagt tåler ikke disse en dritt. Businesslaptoper har sjeldent harddisker over 160GB.
c) om du laster ned .torrents er ikke laptop noe for deg. De takler rett og slett ikke de ekstreme nivåene random reads/writes som .torrents fører med seg (ofte tusenvis av connections/fil), noe som gjør at ned/opplastingene går tregere, og harddisken ryker lettere. 7200rpm-disker hjelper, men ikke mye, og disse er aldri standard i billige laptoper. Eneste virkelige alternativ i en laptop er SSD, og de billigste av disse koster fremdeles flere tusen kroner.

Det du kan få for 6K er en helt grei forbrukerlaptop med OK lagringsplass og helt grei ytelse. Man finner PC-er med 320GB disk til 6k, men da må man ofre noe annet, slik som f.eks. at de har en crappy CPU eller lite minne.