Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 694
Hei. Jeg har flyttet til et sted uten internett og bruker derfor bare 4G hjemme (har et abonnement med veldig mye data tilgjengelig).

Jeg bruker nettet til alt forskjellig som en vanlig nettbruker gjør, og det funker naturligvis kjempebra! Jeg kan også bruke nettet til online spill, men her begynner problemene.

Vanligvis funker det helt fint å spille online. f.eks Dota 2 funker fett med rundt 70ms.

Nå har jeg også kjøpt meg playstation og spiller FIFA online, og det funker bra noen ganger.

Men andre ganger lagger det bare helt sykt. Dette til tross for at det kun er meg som bruker nettet og jeg ikke har noen andre prosesser som bruker nettet (kanskje bortsett fra messenger på telefonen).

Hvis jeg tar en Network Check på playstation står det noen ganger at nedlastingen er på 40mbps og andre ganger 2mbps.

Jeg har bra dekning, bra signal og bor basically i Bergen sentrum. Er det noe naturlig forklaring på denne ustabiliteten? Vær gjerne teknisk om du vil
Sist endret av ali88; 17. oktober 2018 kl. 22:01.
"Øko-Terrorist"
Jo flere andre som er koblet på samme basestasjon jo tregere blir det. Bergen sentrum vil jeg regne med at ganske mange er koblet opp samtidig og bruker mye data, spesielt på dagtid.