Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1157
Hei.

Beklager at jeg lager en ny tråd om dette, men så det var laget flere før meg.

Søskenbarnet mitt ville ha en laptop til 5-6000 kroner. Skal bruker som skolepc, sikkert en fordel at den er lett, men han spiller også litt spill. Vet ikke om det er en lost case å kombinere det, kan kanskje få noen innspill og anbefalinger?
Til 5-6000 får du ingenting det går an å spille på - du får kun maskiner med integrert grafikk, og disse klarer så å si ingen spill. Dessuten veier alle 15" ca det samme, og ingen av dem er lette (3 kilo og oppover). Det beste for hans del ville nok være å gå for en rimelig 12" eller 13", da får han noe som er relativt lett, har brukbar batteritid, og takler det meste unntatt spill. F.eks. denne.
For 5-6K får man rett og slett ikke en laptop som kan kjøre de heftigste spillene.
Dog CS 1.6, eller source på lav grafikk skal gå fint, WoW skal også gå noen lunde, så lenge man ikke stiller serlig store krav til grafikk.

Om den skal brukes til skole ville jeg gått for noe som dette:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=375500

Den veier ikke alverden. Er ikke alt for stor, og har helt greie specs.

Jeg har ikke sett meg så mye rundt, så det er godt mulig at man får tak i noe bedre.
Dog jeg liker størrelsen, som er veldig viktig når man skal dra den med seg fram og tilbake. Jeg syntes at 15" rett og slett blir for stort om man skal bære den fra og til skolen.
Jeg har flere ganger sett laptoper med dedikert grafikk-løsning til rundt 6000 kr. Så det er ikke KUN integrerte løsninger i den prisklassen. Heftig er det selvfølgelig ikke men helt greit til de fleste spill med nedjustert grafikk.
Enig med bo1e, finnes mange laptoper med dedikert skjermkort til den prisen, jeg foreslår: http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...px?plid=111524