Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 539
Noen som kan hjelpe en kvinne i nød?

Jeg skal opprette et forum. Dette er et vBullentin forum.
Det vil hovedsaklig bli lagt inn bilder der, med litt tekst.
Jeg selv hotlinker til bilder f.eks. fra photobucket, men vil at andre skal ha mulighet til å laste de opp direkte fra maskinen.
Problemet er størrelse på vedleggene...
Jeg kan jo gå inn og endre tillatt størrelse på vedleggene på adminsidene, men vet ikke hva jeg kan sette dette på.
Tenker hovedsaklig på JPG og JPEG filer.
Jeg har 24,000 mb diskplass, og 600 gb mnd. data transfer.

Hjelp!

Tilleggsinfo: Grunnen til at jeg ønsker endre på tillatt størrelse er at det skal være mest mulig lettvint for brukere å laste opp bilder.
Ønsker at de skal slippe å forminske bildene i endinga.
Sist endret av freaka; 15. april 2007 kl. 22:17.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I administrators kontrollpanel (www.dittdomene.com/forum/admin) klikker du på kategorien ved navn "Attachments" i venstre ramme. Dernest klikker du på "Extensions & Sized", hvor du kan endre størrelse på de oppgitte vedleggstypene ved å klikke på "edit" til høyre for navnet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sett det på rimelig størrelse. Er det et fotoforum, 2MB bilde. Er det et diskusjonsforum, sett den til 1MB...

I jpeg får rimelig mykje bilde på 2MB, og i PNG får du rimelig mykje illustrasjon på 2MB...

Slå av støtte for BMP.