Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1102
Hei
Jeg lurte på om noen har erfaringer med disse??
Jeg vurderer og kjøpe 10 GB pakka til 30 kr..

Http://www.gigahost.dk
10BG for 30kr hørtes ut som svindel, det var jo styggbillig:O
Du får hva du betaler for. Slik har det alltid vært og slik vil det være i fremtiden også. Personlig holder jeg meg bare til domeneshop hvis jeg skal handle webhotell.
http://www.google.com/search?hl=en&q...=Google+Search

En del resultater der. Ser ut som de har greie tilbakemeldinger. Men noen avanserte funksjoner får du nok ikke...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Setter opp en liten prisliste her jeg. Man må betale per år, i forveien... Jeg hadde nok ikke vært førstemann til å gå på denne dealen til noen andre hadde gjort det først. Uansett:
3GB ~ 197NOK per år
5GB ~ 263NOK ''
10GB ~ 394NOK ''
Dette er da uten domene.. og nederst på siden står det med ganske liten skrift, "exkl. moms"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg var ein tanke skeptisk til slike cheap-ass tjenester, inntil eg høyrde mykje positivt om dreamhost.

Dreamhost er en tanke dyrare, men uansett et svært godt tilbud, som faktisk holder det dei lover...

Dreamhost tilbyr 200GB og masse. Dei er imidlertid så åpne at dei seier at dersom alle hadde brukt det dei hadde krav på, så hadde dreamhost gått med underskudd, men fleirtalet bruker et par prosent av det dei betaler for, og det fører til at det er ikkje et problem at enkelte velger å bruke maksimalt.

Og 3GB er *mykje*. Spesielt når du har fri trafikk i tillegg. Eg ville sjekka om dei hadde ei grense på filstørrelse. En del webhotell som profilerer seg på plass og fri trafikk har max-størrelse på t.d 1MB, som i praksis vil sei at du har ikkje sjans i helvete til å fylle det opp, og at det er rein gimmick.

Uansett, eg har ingen problem med å anbefale deg dreamhost, sjølv om dei har ca. doble prisen av det der for 200GB diskplass og 2TB båndbredde i måneden.

Edit: og dreamhost *virker* cluefull. Dei tilbyr t.d svn, .htaccess, mediawiki, mod_rewrite, gcc, jabber-server(!) m.m.
Må bare bifalle vidarlo, har gode erfaringer med dreamhost selv også, ihvertfall til litt "low-performance"-sider, så som personlige sider++.

Er det derimot en side med litt seriøs trafikk (norsk), så vil jeg også anbefale domeneshop. Absolutt ikke halvgale priser, og grei fart. Dessverre har de et skikkelig SØPPEL-kontrollpanel, og et helt MONGO system på webmailen sin. Selv har jeg mer og mer gått over til å bruke dem til domeneadministrasjon, så har vi egen server til et par tyngre prosjekter, og til "diverse rart", småprosjekter og sånt bruker jeg dreamhost. (Har et webhotell "til overs" hos domeneshop nå... lurer litt på å bare bruke det til annonseserver for et av de andre større prosjektene, så slipper serveren vår å slite med både selve sidene og annonsene...)

Et alternativ som kan se ut som en mellomting mellom dreamhost og domeneshop, er mediatemple. De holder faktisk visstnok til i samme bygg som domeneshop, men jeg har ikke inntrykk av at de overfyller serverne like mye. Har ikke prøvd dem selv, men har godt inntrykk av dem.
Kan anbefale dreamhost. Med en rabatt kupong får du 97 dollar rabatt - da er det straks veldig billig!
Trådstarter
27 0
men åssen får jeg det?
jeg kjøpte meg akkurat WEBHOTELL på Qxl.no

der var det 200GB lagringsplass + 2000gb månedstrafikk.

Denne betaler jeg 4.95 dollar for i måneden.

Har jeg gjort noe dumt nå eller?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Høres ihvertfall ikke slik ut.

Ifølge XE.com er 4.95 dollar 29.6344 NOK. Men det spørs vel på det vidarlo sa.
jeg fikk nettopp epost fra selger på QXL.no.

den henviser til registrasjon på http://www.startlogic.com/

noen som kjenner til den siden?

Virker jo faktisk VELDIG lovende.....skal jeg gå for den?
da har jeg fått siden opp til å gå....

Dette ser jo faktisk veldig lovende ut.
Enkelt brukerpanel

Anbefales! jeg oppfatter dette som et seriøst firma, med god brukerstøtte funksjon

og hvis det skulle vise seg å være en tabbe over tid, så har jeg råd til å tape de småkronene...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Firma som har "Right click disabled" på sidene sine gir meg et useriøst inntrykk med en gang. Spesielt når sidene er så glade i tabeller og bilder at dei presenterer tekst som bilder *I* tabeller.