Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1050
Har vært plaget med noe skikkelig irriterende en god stund nå. Hver gang broren min er logget med internett med sin Macbook, så struper det hele nettlinja, og jeg, som vil beskrive meg selv som rimelig datakynding, klarer ikke finne ut av hvorfor.

Jeg har aldri vært borti noe lignende. Det er rett og slett umulig å bruke nett når maskinen hans er på, dette gjelder alle devices i huset, ifra stasjonær maskin med Windows, laptop med Ubuntu, iPod eller Android-telefon. Hjemmesider lastes ikke, spill detter en ut av konstant, og Skype er bare å glemme. Til og med å spille sjakk over internett er umulig. Broren min merker selvfølgelig ingenting til dette.

For å illustrere problemet, så satte jeg i gang en pingloop mot google, og skrudde på laptopen til brodern. Dere kan selv se når maskinen fikk tilgang mot nettverket ut i fra bildet.

Har noen her peiling på hvor problemet kan ligge? Jeg har ikke greid å finne noen slemme programmer på maskinen hans, og å skru av uTorrent hadde ingen effekt. Begynner å bli ganske lei. Å reinstallere maskinen hans var visst også ute av bildet.

http://www.tentaclehaven.com/pingloop.png
Gjør det samme igjen, bare denne gangen pinger du ruteren din istedenfor Google, de om du for samme problem, da vet du i allefall hvor problemet ligger
Det har jeg allerede gjort med samme resultat.
Hva pinger macbooken?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Det er sent og jeg bare spekulerer, men er DHCP aktivert i ruteren? Og er du sikker på at noe ikke kjører i bakgrunnen på pcn hans?

Prøvd og resette ruter?
Og, det er jo ikke stress med en formatering?

Lykke til, vet hvor drittirriterende sånt er.
Siden du antar at problemet ligger i MacBooken, ville jeg anbefalt at du først prøvde den på et annet trådløst nettverk (jeg antar at det er trådløst). Hvis det er samme problemet der, er det den som er problemet. Hvis ikke er det mest sannsynligvis routeren som har problemer, og det enkleste da er å bytte den ut med noe annet.