Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1866
This is bat country!
gregory's Avatar
Hei!

Har en relativt ny og kraftig maskin jeg bruker til video-redigering. Funker forsåvidt utrolig bra til det.

MEN, etter par timer så skyter RAM'en opp til 95-100% og alt henger seg opp/går tregt. Har 16GB ram. Har scannet maskinen for virus og alt, men ingenting.

Dette skjedde etter den nyeste windows oppdateringen nå i desember/januar. Har også skrudd av windows defender.

Er det noen som har vært borti dette før?

Se vedlagt bilde.

http://bildr.no/thumb/V2hVSnhY.jpeg
Sist endret av gregory; 26. januar 2017 kl. 16:47.
Sitat av gregory Vis innlegg
Hei!

Har en relativt ny og kraftig maskin jeg bruker til video-redigering. Funker forsåvidt utrolig bra til det.

MEN, etter par timer så skyter RAM'en opp til 95-100% og alt henger seg opp/går tregt. Har 16GB ram. Har scannet maskinen for virus og alt, men ingenting.

Dette skjedde etter den nyeste windows oppdateringen nå i desember/januar. Har også skrudd av windows defender.

Er det noen som har vært borti dette før?

Se vedlagt bilde.

http://bildr.no/thumb/V2hVSnhY.jpeg
Vis hele sitatet...
Dette bildet er ikke til hjelp, for ingen av de prosessene som vises bruker mer enn noen MiB. Scroll nedover til du finner en som krever mye minne, så tar du det derfra.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Ok. Laster opp bilde når RAM'en har hengt seg opp igjen. Takk!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
At RAM brukes er ikke et problem, det er jo der nettopp for å brukes, denne vranglæren sitter vel i fra gammelt av da Windows ikke brukte ram særlig effektivt. At alt henger seg derimot er ikke vanlig (selv med all ram minne i bruk)

EDIT: Jeg så beklageligvis ikke bildet du la ut, det skal jo ikke være slik med mindre du har tusenvis at tabs åpen med websider som kjører tunge plugins/content.
Sist endret av Dodecha; 26. januar 2017 kl. 17:11.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Ja, det forstår jeg. Men jeg syns fortsatt det er veldig merkelig at RAM'en skyter seg opp til 100%, kun når jeg surfer på nettet. Uten noe andre programmer i bakgrunnen som tar mye plass.
Har hatt lignende problem selv bortsett fra at det er prossesor og disk som går opp til 100%
Selv uten at jeg har et eneste program oppe.

Løsningen jeg fant var å gå på detaljer og avslutte svchost.exe som brukte mest minne, forså å avslutte SearchIndexer.exe.
De startes opp igjen, men mer effektivt så de bruker ikke like mye av prossesor og disk.
Etter jeg oppgraderte hk, ram og cpu ble hele pcen tregere thought xD
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!

Jeg fant derimot en helt annen løsning, nemlig appen CleanMem. Den "rensker" opp RAM'en og diverse i bakgrunnen hvert 5 minutt. Nå ligger RAM'en stabilt på godt under 20% med spotify, tung nettsurfing og div.

Link: http://www.pcwintech.com/cleanmem - fantastisk app!
Sist endret av gregory; 27. januar 2017 kl. 17:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av gregory Vis innlegg
Takk for svar!

Jeg fant derimot en helt annen løsning, nemlig appen CleanMem. Den "rensker" opp RAM'en og diverse i bakgrunnen hvert 5 minutt. Nå ligger RAM'en stabilt på godt under 20% med spotify, tung nettsurfing og div.

Link: http://www.pcwintech.com/cleanmem - fantastisk app!
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikkje ei løysing. Det er tåpeleg.

Kva er poenget med å ha mykje RAM om den er ubrukt?

Windows cacher ting i RAM. Det forbedrer ytelse. Ubrukt RAM er bortkasta. Flesteparten av boksane mine har langt under 200MB ledig, utan at det er problematisk.

Alt i alt har windows >2000 heilt ok minnehandtering. Det var windows 98 som hadde problemer på det planet.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Vel. Maskinen min henger seg ikke opp lenger. RAM er også blitt stabil. Jeg er happy.

Så for meg en det en løsning som fungerer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av gregory Vis innlegg
Vel. Maskinen min henger seg ikke opp lenger. RAM er også blitt stabil. Jeg er happy.

Så for meg en det en løsning som fungerer.
Vis hele sitatet...
Kva med å faktisk finne ut av problemet? Då hadde du jo gjerne lært noko og.

For det reduserer ytelsen, og herper minnehandteringsmodellen til windows.